sábado, 2 de mayo de 2015

Dissabte de corriols

Comença el mes de Maig amb 3 dies de festa que s’han d’aprofitar al màxim després de no poder sortir la setmana passada.

Divendres sortida caminant amb la família per la “Ruta Prehistòrica” que surt de la Urbanització La Pineda (entre La Roca i Vilanova del Vallés), per veure els dòlmens de la Cabana del Moro, la Roca Forada de Can Gol, la Pedra de l’Oreneta, l’Elefant i dos restes que no havíem vist en les nostres sortides de btt....... la pedra de l’Indi i el Moai......

...... i la Pedra de les Creus.

Una sortida d’uns 12 kilòmetres en una mica més de 4 hores.

Fa temps que no coincidim amb alguns integrants del grup i via whatsapp quedem en Josep, en Jordi LL i Salva B. A les 8:00 quedem en trobar-nos a Argentona.

Avui m’han deixa’t triar la ruta, així que sortim riera amunt, per agafar la Riera d’Òrrius, Bell-Racó, Riera de Riudemeia i anem a pujar direcció Can Rovira, on trenquem a l’esquerra per fer els corriols de la Prehistòrica que passant per Can Vinyamata ens deixen a la pista de la Pedrera.

Seguim un tram de pista per tornar a fer els corriols clàssics que surten a la carretera de Parpers. La travessem i seguim corriolejant per anar al Pla de l’Espinal.

Tram de pista i trenquem a la dreta per agafar corriols que ens deixen a Sant Carles. Teníem la intenció d’anar cap a Can Ribot, però abans allargarem una mica la ruta per fer corriols de baixada i sortir al Restaurant de Sant Carles per tornar a pujar i anar a buscar l’entrada de l’alternativa de Can Ribot.

Ens fiquem al divertit corriol de l’alternativa i connectem amb el del Pi Tort. Un cop aquí, farem el corriol de baixada del Pi Dret que ens baixa fins a Dosrius.

Un cop a baix, anàvem bé de temps......decidim anar cap a la Breinco. Tirem cap als troncs, per travessar la carretera, agafant el corriol que transcorre paral·lel a la carretera, així ens estalviem un bon tram d’asfalt. Malgrat tot, no ens quedarà cap més remei que trepitjar un tram d’asfalt fins a la Breinco.

Entrem cap a Sant Carles, per agafar corriol de pujada, travessar a carretera que va a Santa Agnès de Malanyanes i seguir fent corriols per anar a sortir altre cop al Pla de l’Espinal.

A l’iniciar la ruta, en Josep ha comentat que li havia agradat el Corriol de la Mercè....així que la meva intenció era acabar la ruta per aquest corriol.

Del Pla de l’Espinal baixem i travessem la carretera de Parpers, passem pel Pessebre, amb cura als primers trams de baixada per les arrels, però gaudint de la ràpida baixada que ens torna a deixar a sota de Can Rovira.

Seguim fins a sortir a la Riera de Riudemeia i cap a casa.

Avui, des de casa han sortit una mica més de 40 kilòmetres amb uns 862 metres de desnivell.

Ha estat un plaer tornar a trobar-me amb companys del grup que feia molt temps que no coincidíem i espero que s’apuntin a properes sortides de diumenge!!!