domingo, 22 de noviembre de 2015

Seguint la Orrienca 2015

De nou diumenge i convocatòria a l’Agility per anar a fer la Orrienca 2015 llarga.

Ens trobem en Joan B, Toni P, Rafael F, Salva B i en Francesc M amb 4 companys dels Salamandres.

Sortim riera amunt per anar cap a la Riera de Clarà. Passem per la gossera Acaad Argentona i enfilem corriols amunt per la zona d’en Rocar d’en Serra, passant per la bandera.

Seguim fent corriols de baixada que ens tornen a portar a la riera a l’alçada de la Urbanització de Can Raimi.

La ruta segueix cap a Òrrius, així que ens toca deixar la Urbanització i fer uns 3 kilòmetres de pujada, amb algun tram intermig més planer que permet  anar recuperant aire.

Sortim a la carretera d’Òrrius, la travessem i fem un petit tram més de pujada, per agafar corriols de baixada, passant per la pedra de la Fada. Són pràcticament 2 kilòmetres de baixada que ens porten a la riera d’Òrrius.

Continuem un tram de pista per trencar a l’esquerra i anar a buscar la pujada que ens porta fins a Can Rovira, on continuem pujant per anar a buscar l’entrada del corriol dels Galzerans.

Corriol amunt fins a sortir a la pista de la Pedrera.

Aquí ens hem reagrupat i hem trobat per primer cop els participants de la cursa de la Prehistòrica. No serà l’últim cop que ens els trobarem, amb lo que hem hagut de modificar algun petit tram del recorregut.

Abans de continuar, en Francesc M i els Salamandres ens han hagut de deixar per problemes d’horari, així que hem aprofitat per fer algunes fotos de la sortida.

La resta hem continuat seguint el track de la Orrienca que ens porta cap a la zona de la Roca.

En aquests trams hem tingut les incidències de la sortida..... punxada a la roda de la bici d’en Joan i problemes a l’hora d’inflar la roda de la meva. Ha estat una estona de parada tècnica en plena pista, que ens ha permès descansar una estona i veure per segona vegada el pas dels participants de la Prehistòrica.

Un cop arreglades les avaries, continuem i fent cas als controls de la cursa en lloc d’estar pendents del track del GPS, ens hem equivocat de corriol. Un cop ens en hem adonat, no quedava cap altre solució que girar cua i fer el camí a l’inrevés de pujada, mentre ens anàvem trobant a la cursa que venia baixant.

De seguida hem trobat el camí correcte que segueix fent corriols de pujada que ens porten direcció a San Bartomeu de Cabanyes.

Abans de travessar la carretera que porta a l’ermita, hem trobat un avituallament de la cursa de la Prehistòrica que ha permès omplir els bidons d’aigua, els més afortunats omplir l’estomac de “croissants”, i els més “monos” de cacauets i plàtans.

Amb totes les estones d’aturades s’estava fent tard, així que decidim que no pujarem cap al Turó de Sèllecs, sinó que agafarem el camí de Sant Bartomeu per anar cap a la Mútua, on passem per alguns dels corriols clàssics de la zona.

Ara ja toca baixar cap a Argentona. Agafem tram de pista per continuar per un tram de corriol de la zona del Turó de Matacabres, que ens torna a deixar a la pista. Anem enllaçant trams de pista amb corriols, amb algun petit punt en el que parem per fer alguna foto.

L’últim tram és el corriol que fem normalment de pujada quan anem cap a la bandera, però aquesta vegada de baixada, que ens deixa a Argentona.

En definitiva una ruta amb força corriols i que malgrat a ser una mica exigent i la baixada de temperatura d’ahir, ha estat força divertida de fer.