domingo, 10 de enero de 2016

Tornem a buscar el Corriol de la Creu

De nou diumenge i ens tornem a trobar a les 8:00 a la Plaça Nova.

Avui hi ha hagut poques confirmacions a whatsapp, només en ferm en Joan B, Salva B i Jordi S, però al final ens hem ajuntat altre cop una bona colla..... Joan V, Joan B, Salva M, Francesc M, Jordi S, Manel L, Raul L, Quico, Javier i Salva B.

En Rafael F i en Toni P ja havien dit que no vindrien. Es veu que tenien assumptes més importants entre mans...... com són tan bon jans, s’han dedicat a buscar nous corriols per zones encara desconegudes per la majoria del grup. Jajajaja

Aviat hem decidit que la ruta d’avui aniria dirigida cap a La Roca per tornar a fer el tram de la Prehistòrica que es coneix com el corriol de la Creu.

Sortim de la Plaça pujant cap a la Plaça de Vendre i travessem el poble per anar enfilant trams de pujada per la zona d’en Rocar d’en Serra, passant pels dipòsits i seguint cap a la bandera.

Un cop a dalt, corriols de baixada cap a Can Raimí, sortint a la riera de Clarà.

D’aquí seguirem cap a Òrrius, per la pista que anomenem dels Burros.

Sortim a la carretera i fem petit tram de baixada per asfalt per anar a buscar la pista que passa per darrera del Poliesportiu.

Ens dirigim cap a Sant Bartomeu, així que fem aproximadament 1,5 km de pujada per la pista que porta a l’encreuament de les pistes de Vilanova del Vallès, Cabrils i Sant Bartomeu, però una mica abans d’arribar-hi trenquem a la dreta per agafar tram de corriol  que ens deixa al Camí de Sant Bartomeu.

Al sortir a la pista, petita parada per reagrupar-nos. Per no seguir la pista, hem d’entrar en corriol, però la pendent de l’entrada té força desnivell i l’hem de fer empenyent la bici, malgrat els més agosarats ho intenten, quedant-se a poc d’aconseguir-ho.

En aquest tram de corriols hem tingut l’avaria tècnica de la sortida. Estan desbrossant la muntanya i les branques estan per tot arreu pendent de ser recollides. Una d’aquestes branques ha trencat la patilla del canvi de la bici d’en Jordi S.

Parada obligada per desmuntar el canvi i posar la cadena en pinyó fixe per poder tornar a casa. Com sempre, en poca estona en Joan B i en Francesc M han fet un bon treball i en poca estona han pogut fer la “nyapa” per poder sortir momentàniament del pas.

Mentre es feien els treballs de reparació, en Joan V començava a obrir de nou el corriol, anar decantant les branques del camí.

Continuem i de seguida els corriols són de baixada fins a sortir a l’Ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes.

Aquí en Jordi se’n torna cap a casa. La resta travessem la carretera i anem a fer els corriols clàssics que ens baixen cap a la zona de la Roca. Parem per abrigar-nos davant del que ens espera.

Quan arribem a aquesta zona, se’m dibuixa un somriure a la boca.... són una mica més de 4 kilòmetres de continu corriol de baixada molt divertits i ràpids, malgrat que fa temps que no plou i el terra està força sec.

En el tram final, passem pel corriol de La Creu. Ja hi havíem passat abans, però el seu traçat, estret i revirat, fa que el tornem a gaudir de valent.

Sortim a la carretera de Parpers. Ara hem de pujar. Travessem la carretera i anem a tornar a fer la pujada clàssica que anomenem els Castanyers, passant per la zona propera a la  casa de colònies de Can Montcau  i sortint al final al Pla de l’Espinal.

A l’arribar a dalt, en Francesc M, en Quico i en Javier ens deixen, se’ls fa tard.

La resta volem acabar la ruta fent corriols cap a Dosrius, així que hem d’anar cap a Sant Carles. Avui ho hem fet per corriols i tram de pista que feia molt de temps que no hi passàvem, cosa que sempre va bé per recordar camins.

Sortim just al Pla de Can Ribot i seguim anant a buscar l’alternativa. Avui hi hem entrat per una petita variant que talla una mica de camí. Farem l’alternativa, enllaçant amb el corriol del Pi Tort pel corriol que van obrir per la Transcorredor i acabarem baixant a Dosrius pel corriol del Pi Dret.

A Dosrius agafem l’alternativa de la Riera, sortint al Torrent de Manyans.

Pensava que tornaríem a pujar cap a Coll de Bocs per acabar la ruta baixant cap a Can Comalada, però avui no ha estat així. Hem fet riera fins a Argentona.....és la Festa Major d’Hivern i això s’ha de remullar a la Plaça Nova!!!

En definitiva, una nova molt bona sortida, amb una mica menys de 32 kilòmetres i uns 1000 metres de desnivell positiu.

Gràcies a en Salva M, Rafael F i en Raul L per les fotos.