domingo, 10 de julio de 2016

Buscant una font i en trobem una de centenària!!!

Ja estem a l’estiu i això es nota a les sortides del cap de setmana. La calor apreta i el terreny està força sec, però malgrat tot no és excusa per no sortir.

Dissabte ens trobem l’Oscar, Pepe C, Fernando, Tino LL, Tomàs LL i Salva B. Avui no disposem de gaire temps, així que decidim no allunyar-nos gaire de casa.

Sortim cap a l’Agility, travessem la riera i entrem pel costat de Can Bellatriu. No portem el GPS, però intentarem tornar a fer el recorregut que ens va preparar en Joan B fa dues setmanes.

Fem tota la sèrie de puja-baixa de corriols de la zona, passant per la zona de les Sureres de la Bofarulla i enllaçant corriols cap a Can Martí de la Pujada, on agafem tram de pista que ens puja cap a l’entrada del corriol dels Romanins.

Continuem pujant cap a la caseta dels caçadors, sortint a la pista de l’Oasis. Seguim per la pista cap a Can Oms.

Per no allargar-ho gaire, anem a buscar corriol de baixada cap a Dosrius, sortint a l’asfalt que ens porta a l’entrada de l’alternativa.

Com fa calor, millor que la riera, fem l’alternativa fins a sortir al Torrent de Manyans, i ara sí que riera i de nou cap a la Plaça Nova, per tancar una bona sortida d’uns 20 quilòmetres amb 682 metres de desnivell positiu.

Diumenge altre cop trobada a la Plaça.....puntuals i pràcticament  tots lluint les noves equipacions.

Avui som en Joan B, Toni P, Salva M, Jordi S, Jordi P, Francesc M, Quico i Salva B.

Com tenim diferents hores de tornada, la sortida d’avui ha estat per dues zones ben diferents.

Comencem sortint riera amunt, riera de Dosrius i pujada cap a Can Belluguins. Passem la casa i fem corriols de pujada que ens porten a la pista, però avui farem una variació. No agafem corriol de la dreta que ens porta cap a la cadena, sinó que entrem al corriol de l’esquerra.

És un corriol estret i revirat que ens baixa fins a la pista clàssica de pujada de l’Esquei d’en Febrer, així que ens toca remuntar. Pugem cap a la cadena, per anar a buscar l’entrada del corriol que vam fer a la Transcorredor, just per sota del corriol del Tobogan.

Malgrat que el terreny està força sec, els trams de forta pendent de baixada s’han fet força bé i al sortir a la pista hem continuat per anar cap al corriol del Gos Perdut.

En principi pensàvem baixar cap a Dosrius, però a l’enllaçar amb el corriol del Pi Dret, en Francesc M, Quico i Toni P han trencat a l’esquerra per fer el corriol de pujada. Doncs apali, ja que hi som, tira cap amunt!!!

Un cop a dalt, fem el corriol del Pi Tort per tornar a sortir a la pista que puja cap a Sant Carles.

Remuntem uns quants metres, i guiats per en Jordi S fem corriol de baixada que feia molt de temps que no havíem fet i que crec que va ser obra d’en Jordi Cid. Aquest corriol ens porta de nou a mitja baixada del corriol de la Transcorredor, tancant un bucle com ja va sent un costum a les últimes sortides.

Agafem de nou pujada cap a la cadena, per baixar per corriols de nou per Can Belluguins, on parem una estona per fer petar la xerrada i acomiadar-nos d'en Jordi S, Francesc M i Quico ja tenen tard i ens han de deixar.

La resta continuem i com en Toni P va just d’aigua i malgrat ser a la zona d’Argentona, no tenim cap font a mà, decidim anar cap a Dosrius.

Agafem riera cap al Torrent de Manyans i fem l’alternativa de la riera a l’inrevés.

A l’arribar a Dosrius, anem cap a la font, on aprofitem per omplir els bidons, menjar alguna barreta i fer la foto de rigor.

Ha estat una coincidència, però aquests dies celebren el centenari del Safareig del Comú....

....cosa que el poble de Dosrius aprofita per fer una petita festa i en alguns dels carrers del poble al voltant de l’Església, fer una petita mostra dels estris de la pagesia dels voltants de l’any 1900.... així que ho hem aprofitat per estirar una mica més l’aturada i passar una estona divertida fent alguna foto.

Continuem la ruta pujant la Cita, Com sempre llarga pujada, però que ha tingut força llocs ombrívols que ha fet que la féssim més còmodament del que teníem previst.

A l’arribar a dalt, reagrupament i a fer corriols de baixada cap a l’Oasis. Seguim la pista cap a la caseta dels caçadors, i a gaudir d’un munt de corriols de baixada que ens porten cap al Veïnat de la Pujada.

En aquest tram hem perdut a en Jordi P, però com es coneix la zona perfectament, segur que ens trobarem més endavant.....encara que al final ha estat assegut a la Plaça Nova!!! Jajaja

La resta hem continuat baixant, acabant pel corriol de Can Comalada. Riera i alguns acabem la ruta altre cop entaulats a la Plaça Nova, on hem tingut l'agradable presència d'en Rafael F que encara està recuperant-se, però que esperem que no trigui gaire en poder acompanyar-nos també a les nostres sortides.

Segons el GPS una mica més de 26 quilòmetres amb 888 metres de desnivell.