martes, 19 de julio de 2016

Vallromanes Go

Hi ha dues coses aquesta setmana dignes de comentar..... l’arribada a casa nostra de l’aplicació Pokemon Go, que pel que he pogut comprovar no només afecta al jovent.... i la ruta “made in Toni P” de diumenge.

Del primer poca cosa a comentar, però de la sortida segur que en recordarem forces coses, però anem al començament....

... diumenge, 8:00 Plaça Nova i ens trobem en Joan B, Toni P, Salva M, Quim C, Quim M, Francesc M, Quico, Javier, Valentin i Salva B.

A la convocatòria de dissabte, ja va quedar clar que desprès de la sortida de dissabte amb en Josep, l’Oscar, Pepe C, Fernando i Salva B per la zona d’Òrrius i Burriac, es tenien que buscar altres opcions.... així que, o matí de corriols guiats per en Joan B cap a la zona de la Torrassa.... o matí de pista amb la promesa d’algun corriol per la zona de Vallromanes, guiats per en Toni P.

Com avui sembla que tothom s’ha portat bé a casa i disposem de “bonobicis” generosos, ens refiarem d’en Toni i anirem cap a Vallromanes.

Comencem amunt cap a la Plaça de Vendre, pel carrer Sant Narcís i enfilar corriols de pujada cap a la zona del Dalipà. Continuem pujant enllaçant pista i corriols, passant pel Pla dels Matxos, el Coll de Gironella, on agafem corriol que ens acaba de pujar fins al Sanatori de la Mútua.

Continuem corriols de baixada que ens fan sortir a la pista de Coll de Porcs. Continuem per pista en direcció  cap a la Roca d’en Toni, però com sempre abans d’arribar-hi agafem el tram de corriols que ens porten fins al restaurant de Cal Senyor, on tornem a entrar en tram de pista de baixada.

Als trams de pujada alguns aprofiten per demostrar les seves qualitats.....

..... mentre d'altres pujen com poden.

De seguida tornem a entrar en trams de corriol s de pujada que ens porta just al creuament de les pista per anar a Sant Mateu, però nosaltres agafem pista en direcció al Mirador de la Cornisa, on ens aturem a menjar alguna cosa i fer petar la xerrada una estona.

Reprenem la sortida baixant per pista cap a la part alta de la urbanització Alella Park.

A partir d’aquí hem de comprovar si en Toni és capaç de complir la seva paraula i ens porta pel corriol que ens ha promès.

Més o menys un quilòmetre més de pista de pujada i entrem a la zona de corriols promesa.....més o menys 3 quilòmetres de corriols de baixada que tenen com a destí final el poble de Vallromanes.

És un corriol divertit, malgrat tenir un petit tram de pocs metres no ciclable. Comenten que se l’anomena el corriol de la caseta de fusta i és que a mitja baixada es troba una caseta de fusta, on hem aprofitat per aturar-nos i fer alguna foto seriosa.....

....divertida.....

....i fins hi tot el que s’hagi baixat l’app del Pokemon Go ha tingut la ocasió de caçar el Wartortle!!! Jajaja

Continuem baixant fins a arribar a Vallromanes, on travessem el camp de golf  i agafem tram d’asfalt per anar a enfilar pujada cap a la Urbanització de Can Nadal.

La ruta continua per pista de sorra cap a Can Jep de la Mel,,,,,,

...... i ja que n’hem sentit parlar alguna que altre vegada, aprofitem per veure que en diu Sant Google d’aquest indret:

“Can Jep de la Mel: Petita casa que resta solitària situada ran el camí d’Orrius cap a Céllecs. El nom de la casa es forma a partir del nom de Josep i el nombre de ruscos de suro que tenia a l’entorn. Gent d’altres pobles de les rodalies venien a buscar mel la qual tenia bona fama.”

Continuem pista amunt, fins que veiem que estem pujant per la pista cap a les antenes de Cèllecs.... ja portem força quilòmetres i aquests trams de pujada són força exigents, així que decidim recular i fer tornada per un altre camí.

De seguida entrem en corriol que s’enfila amunt i ens porta..... al tram de pista que vam fer a la Cabrilenca i que també ens puja cap a les antenes de Cèllecs, així que sembla que el destí ens tenia preparat aquest itinerari sí o sí.

Alguna aturada per solventar algun problema tècnic amb la cadena de les bicis, però res greu.

A l’arribar a dalt ens reagrupem i agafem una mica d’aire. Reprenem la sortida baixant en direcció a Sant Bartomeu de Cabanyes. En principi és una baixada per pista sense cap complicació, però com un és un bon company vaig aprofitar per posar-me a la part de davant del grup i fer un “front flip” con Deu mana amb caiguda sense posar mans, on vaig poder aprofitar per comprovar la resistència del teixit del nou mallot d’en Salva M.

Cap ferida, res malmès a la bici.....però tampoc cap aplaudiment de ningú del grup. La propera vegada animarà la sortida un altre!!!! Jajaja

Continuem cap a l’ermita de Sant Bartomeu, travessem la carretera i anem a fer corriols clàssics que ens porten cap a la pista de la Pedrera, on agafem corriol de baixada dels Galzerans, fins a Can Rovira.

Baixem cap a Riudemeia i riera per anar altre cop a la Plaça Nova, on tanquem la sortida amb un bon piscolabis recuperador.

ç

També hem pogut gaudir una estona de la sempre bona companyia d'en Quico Vallbona.

Al final una sortida amb una mica més de 41 quilòmetres amb 1357 metres de desnivell positiu. Una sortida rodadora, amb força pista, combinat amb corriols i algun tram d’asfalt.