domingo, 23 de octubre de 2016

Cap de setmana de corriols després de les pluges.

Abans d’anar a dormir divendres al vespre toca mirar les previsions meteorològiques per a l’endemà. Sembla que ha de ploure, però segons quina web mirem no es posen d’acord en l’hora.

Dissabte al matí, el terra és mullat, però ara no plou. Ens vestim i cap a Argentona. A mig camí comença a ploure i toca aixoplugar-se sota un arbre. Els whatsapps comencen a arribar amb males noticies, al llit s’hi està molt bé i mullar-se com que no.

Menys mal que sempre hi ha algun valent, i en Pere C em confirma que està esperant a la Plaça Nova.

Ara plou poc i cap allà que anem.

Una estona de pensar que fem i decidim marxar, però abans d’arribar a l’Agility torna a ploure de valent. Apa, gira cua i al menys farem un esmorzar.

Mentre estem entaulats, arriba en Salva M i en Jordi S que han sortit amb en Francesc M i en Quico, però per problemes mecànics i la pluja han decidit tornar.

A ¾ de 10 sembla que la cosa millora, així que agafem les bicis i cap a la riera. Tenim pensat, si el tremps ho permet, anar cap a Sant Carles i allà decidirem que fem.

Fem riera amunt, cap al Bell Racó i travessem carretera de Parpers per pujar cap a Sant Carles per la zona de l’Esquei  d’en Febrer.

A l’arribar a Can Ribot, decidim fer els corriols de l’alternativa, enllaçant la baixada amb el del Pi Tort i acabar baixant a Dosrius pel corriol del Pi Dret.

Després de les pluges, el terra està ple de bassals, enfangat i amb alguna zona amb xaragalls que fa que s’hagi d’anar amb compte doncs la bici va per on vol.

Sortim a la riera del Far i anem cap a Dosrius per fer l’alternativa a la riera que ens porta a sortir al Torrent de Manyans.

Seguim per pujar cap a Coll de Bocs on agafem el corriol que ens puja fins al Nutrisport. D’aquí tram de pista que passa per Can Bagot i fem els corriols de Can Comalada de baixada.

Riera i cap a casa.

Al final hem pogut gaudir d’una sortida maca, amb esmorzar inclòs, encara que avui hagem alterat l’ordre dels factors.

Les bicis s'han portat com unes campiones i han arribat a casa amb fang fins al capdemunt.... demà és diumenge i toca sortida..... així que toca sessió de neteja....

.... tot a punt per demà.

Dissabte al vespre, intent de convocatòria per whatsapp i només confirmen en Joan B, Manel L i Salva B. No passa res, ja hi estem acostumats. Segur que s’hi afegeix algú més.

Dit i fet, a les 8:00 a la Plaça ens trobem un munt de gent. Joan B, Salva M, Manel L, Quim C, Jordi S, Ramon S, Francesc M, Javier, Quico, Valentin, Salva B i 2 companys dels Salamandres. Déu ni do, som 13 tot equipats per gaudir del magnífic estat de la muntanya.

Avui en Quim C ens farà de guia. Més que res perquè tenim pensat fer trams de la Torrassa Xtrem 2016 i ell porta el track al GPS. Jajajaja

Sortim cap a l’Agility, riera amunt cap al Bell Racó, agafem el Xaragall de l’Espinal i passem per sota del pont de la carretera de Parpers per fer corriols que ens pugen cap a Can Ribot.

Seguim cap a Sant Carles i fem baixada cap a la Breinco.

Comencem pujant per la pista, per de seguida entrar als primers trams de corriols que malgrat ser una zona que hi hem anat un munt de cops, la majoria ens són completament desconeguts. Corriols estrets, revirats amb alguns trams amb arrels que avui estan mullades i s’ha de fer amb compte. En aquests trams inicials ens ha de deixar en Jordi S que ha de tornar d’hora a casa.

La resta continuem per acabar aquests primers trams pujant fins a sortir a l’inici del Dragon Khan, on ens aturem per menjar alguna cosa i refer forces.

El tram final l’hem fet un munt de cops de baixada i pujant es veu completament diferent. De fet a l’arribar a dalt ha costat una mica situar-me.

Continuem tram de pista de baixada, passant al costat de les ruïnes de l’Ermita de Sant Sebastià del Coll.

Ara toca anar enllaçant puja-baixa de corriols, passant per la zona que anomenen del Penjat dels Garrofers. Alguns d’aquests trams els hem fet a la Transcorredor 2016 però de l’inrevés, inclosa la baixada final cap a Llinars pels corriols del Bosc de Can Bordoi.

Per tornar anem a buscar la pista que ens puja cap a l’Ermita de Sant Esteve del Coll, punt on en Quim C i en Salva B hem de deixar el grup ja que la seva intenció és agafar el corriol que remunta cap a la Torrassa i a nosaltres se’ns fa tard.

El grup no sé  com han continuat, però nosaltres dos seguim la pista cap a la Breinco, on fem el corriol de Ca l’Arumí per pujar cap al Turó dels Castellans a la zona de Sant Carles.

Continuem cap al Pla de l’Espinal on decidim anar a fer el corriol de la Font del Llorer, per acabar baixant pel Xaragall de l’Espinal altre cop fins al Bell Racó.

Riera i cap a casa... al menys nosaltres dos.

Al final ha sortit una ruta de 34,78 km amb 997 metres desnivell+, plena de corriols divertits, alguns d’ells desconeguts fins avui, però que hem de repetir per incloure’ls al repertori de les sortides del grup.