domingo, 2 de octubre de 2016

Cap de setmana de corriols per Argentona, Dosrius i Llinars.

Comencem un mes nou i continuem sortint dissabte i diumenge, però amb assistències ben diferents.
Dissabte ens trobem l’Oscar E, Pepe C, Pere C, Fernando, Tino i Tomàs LL, Josep i Salva B.

Cada cop és més difícil pensar sortides diferents, però la nostra zona és plena de corriols i si els anem enllaçant de manera diferent aconseguim que les sortides semblin diferents.

Així que sortim cap a l’Agility i riera amunt. Començarem pujant per  Can Belluguins. Un cop passada la casa entrem en zona de corriols de pujada fins a sortir a la pista.

Avui farem una variant que crec que per alguns és el primer cop, així que arribats a l’entrada del corriol que ens pujaria cap a la cadena, agafem l’entrada de corriol a l’esquerra. És un tram no molt llarg pràcticament tot de baixada, però força revirat i amb algun tram tècnic.

El corriol ens porta a sortir a la pujada clàssica cap a Sant Carles que s’agafa a la cadena jus entrar a la carretera de Parpers. En l’últim tram de corriol hem tingut un petit ensurt amb una caiguda d’en Fernando. En principi res greu, un cop amb un tronc a l’estomac que després d’uns moments de repòs semblava que ja estava superat.

Hem continuat pujant fins a la cadena i seguim per pujar cap a Can Ribot. Abans d’arribar-hi ens aturem i en Fernando decideix deixar-nos i tornar cap a casa, doncs el cop rebut fa que li costi més del compte seguir amb la sortida.

La resta continuem cap a Sant Carles, passant per davant del restaurant i continuem fent corriols que ens deixen a Ca l’Arumí.

La intenció és pujar a la Torrassa, així que travessem la carretera i primer tram de pista amunt per al primer trencall entrar en corriols que ens aniran pujant fins a la Torrassa.

Un cop a dalt de seguida anem a buscar la baixada del Dragon Khan. Aquest cop fem una baixada clàssica, evitant alguns dels trams més complicats. De totes maneres, un Dragon baixat ràpid és sempre divertit i més si a darrera portes un “vailet” de només 14 anys que gaudeix com un animal baixant a roda..... si ara baixa així, m’agradarà veure com ho fa d’aquí uns anys!!

Acabat el Dragon, travessem la carretera i passem per la riera del Coll cap a Dosrius i com alguns tenen tard, tornem cap a Argentona per la riera.

Com sempre, recupera forces esmorzant a la Plaça Nova, aprofitant per passar una bona estona fent petar la xerrada i fent plans de cara a futures sortides.

Diumenge a Llavaneres fan la 1ª cursa de Corriols Llavaneres i com no pot ser de cap altra manera, en Salva M, Francesc M i companyia hi estan inscrits. A veure que els hi ha semblat la cursa i si podem aprofitar per descobrir corriols de la zona, que continua sent força desconeguda per la majoria de nosaltres.

En Joan B també és fora. Així que dissabte al vespre intent de convocatòria sense moltes esperances d’arrossegar a gaire gent.

En principi confirma en Jordi Si en Pere B. En Toni P potser sí, potser no. En Manel L té sortida amb un company. En Quim C, sembla que tampoc vindrà i la resta no diu res.

Al final, puntuals a les 8:00 ens trobem en Jordi S, Toni P, Pere B i Salva B. Només som 4, però decidits a gaudir d’un bon matí de corriols.

Com casi sempre, sortim cap a l’Agility i anem riera amunt. Ens dirigim a Riudemeia doncs en Toni P ens té preparada una sorpresa.

Agafem corriol de pujada cap a Can Roviró i entrem en corriol de la Prehistòrica que s’enfila cap a Can Vinyamata. En aquest tram de pujada, entrem en corriol que abans no tenia sortida, però que ara està completament obert i que enllaça a mitja pujada dels Galzerans.

És un corriol divertit, amb trams molt ben treballats al pur estil Avis Enginyers. Al principi combina trams de baixada i planers, per anar-se tancant i revirant-se a la seva part final. Segur que serà un corriol que farem en més d’una de les nostres sortides.

Arribats als Galzerans, corriol amunt fins a sortir a la pista. Continuem fins a l’alçada del Merendero per entrar en corriol que ens baixa fins al Jabalí de Oro.

Travessem la carretera i enfilem pujada cap al Pla de l’Espinal. Continuem cap a Sant Carles fent una petita variant a la part final que vam fer a la Transcorredor 2016.

De Sant Carles baixem cap a Can Ribot, on entrem a fer l’alternativa. A mig corriol ens separem ja que en Jordi S se li acaba el “bonobici” i ja l’espera la canalla a casa. La resta continuem baixant el corriol, enllaçant amb el Pi Tort i acabant baixant a Dosrius pel Pi Dret.

Com avui tenim pensat enllaçar el màxim de corriols, a l’arribar a baix, agafem la riera del Coll, passant per la Font del Sot.

Avui portem un bon ritme, així que no ens hi aturarem. Continuem per fer la pujada del corriol del Gorro.  La part inicial i final del corriol l’han desbrossat i no sembla el mateix, menys mal que encara manté l’aparença de corriol en tota la resta de recorregut.

Xino-xano amunt darrera la roda d’en Toni P he pogut comprovar que no m’he equivocat seguint els consells dels companys que deien que el monoplat és una bona elecció. És un pedaleig més rodó i que t’obliga a una major cadència, però per contrapartida evites l’efecte del molinet, que vist ara, crec que cansa més que no ajuda.

Al sortir a la pista entrem altre cop al corriol del Pi Tort, però aquest cop el em complet fins a tornar a sortir a la pista, on enfilem pujada per fer el Tobogan.

Tornem a enfilar amunt direcció Can Ribot per anar a fer l’alternativa a la Font de Javà a l’inrevés del que estem a acostumats. Feta així, té més baixada que pujada i es fa força bé.

Acabarem fent corriol de baixada que ens porta al Xaragall de l’Espinal, passant per sota del pont de la carretera de Parpers.

Ja només queda anar cap al Bell-Racó i riera cap a Argentona.

Al final ha estat una bona sortida amb uns 31 quilòmetres, 944 metres de desnivell + en unes 2h23m de temps real en moviment.

El track on avui, com no he pensat en parar el GPS a l’arribar, es pot comprovar que hem fet un piscolabis d’almenys una hora. Ens estem fent grans?? Jajaja