martes, 8 de octubre de 2019

La pluja ens respecta les primeres sortides d'Octubre.

Arranquem Octubre i els pronòstics del temps pel cap de setmana semblen incerts, potser la pluja farà acte de presència, però sembla ser que si ho fa, serà en quantitats minses, així que una capelina ben plegada al mallot no serà mala opció.

Dissabte hi ha forces baixes al grup Bicigaló, a més, en Josep, Oscar E i Robert D han decidit fer una ruta rodadora llarga. 90 quilòmetres, sortint d’Argentona per pujar cap a Sant Carles, deixar-se caure cap al Mogent i d’aquí a rodar vorejant l’AP7 cap a Hostalric, Sils i acabant la ruta a Girona.

Mentrestant, en Pere C i Salva B ens trobem a la Plaça Nova per fer alguns corriols de la nostra zona.

Sortim cap a l’Agility i comencem a estirar cames rodant riera amunt. El cel sembla més tapat cap a la zona d’Òrrius i La Roca del Vallès, així que decidim anar cap a la Torrassa del Moro que sembla que el cel no hi amenaça pluja.

Ens dirigim cap al Bell Recó i anem  cap a la carretera de Parpers, per entrar per la cadena i fer els primers trams de senders de pujada mentre travessem la Mallola de Can Pins. En aquests trams, avui ens trobem una munió de bikers que tot i el temps incert també no s’han pogut estar de sortir en bici.

Abans de sortir al Turó de Can Ribot ja els hem deixat enrere, amb lo que podem fer el corriol alternatiu a la casa que ens puja cap a les Planes amb tranquil·litat, continuant cap a Sant Carles, on ens deixem caure cap al restaurant. Seguim en busca dels corriols que ens portaran fins a Ca l’Arumí, deixant avui de banda el corriol de la Pistola.

Per pujar cap a la Torrassa, travessem la carretera, fent els primers trams de pujada fins passada la granja de Can Martí, on trenquem a l’esquerra i ens endinsem altre cop en trams de corriols just a tocar de les restes de Can Cames. Anem enllaçant diferents corriols de pujada fins a sortir dalt de la Torrassa del Moro, encara que aquest cop ho fem amb una versió més clàssica, que ens recorda a les primeres sortides de fa anys del grup.

Un cop dalt, aturada per fer petar la xerrada una estona, aprofitant per immortalitzar el moment.

Reprenem la marxa, baixant cap al Pla de la Bassa del Llop, on entrem en corriols cap a la zona del Penjat dels Garrofers, per enllaçar amb el Dragon Khan de baixada fins a sortir al Torrent de Can Bosquets.

Travessem la carretera i rodem cap a Dosrius vorejant el Torrent de Rials.

De tornada cap a Argentona, aprofitant que és d’hora i que la pluja no fa acte de presència, farem l’alternativa de la riera. Trams de corriol que ens eviten rodar per la riera i que ens porten a acabar sortint pel Torrent de la Feliua.

Un cop al Torrent de Manyans ja sí que només ens queda rodar altre cop cap a la Plaça Nova, per fer l’esmorzar de costum, desprès de la sortida de 25 quilòmetres en poc més de 2 hores.

Mentrestant, a un grapat de quilòmetres de distància, la resta del Bicigaló tampoc estan perdent el temps, entaulats a Hostalric.

La ruta d'avui..... no feu cas del tram cap a Llavaneres, només uns quilòmetres per fer estirament de musculatura de cara a la sortida de demà.

I diumenge, altre cop trobada dels Bttargentona  a la Plaça Nova. Aquesta setmana, més o menys puntuals, ens trobem en Joan B, Salva M, Quim M, Jordi S, Pere B, Robert D, Toni P i Salva B.

Igual que ahir, el cel està ennuvolat però sembla ser que s’aguantarà sense ploure, així que sortim cap a l’Agility i a rodar riera amunt.

Avui deixem que en Francesc M ens faci de guia, i ens porta cap al Cementiri, de camí cap a la gossera on entrem al Torrent de Can Manreset. Aquests primers trams anem bé, menys quan agafem trencall a la dreta que ens porta per un tram del torrent més tancat, amb algun esbarzer que ens dona la benvinguda i que acabem amb un petit tram de pedres impossibles de pujar. De fet, l’hem fet alguna vegada ja fa anys, però sempre de baixada, quan veníem de la Font del Roure. Cap problema, empentem les bicis uns metres i continuem de pujada cap a la zona de la Bandera. Serà el primer i últim cop de la sortida que no serà ciclable, però això ja va implícit en el btt.

Tot just abans d’arribar a la Bandera, ens trobem amb en Joan V que aprofita el matí per fer una volta amb els gossos i no ens podem estar de fer una foto de record. El munt de vegades que hem passat per aquí seguint la seva estela!!!

Seguim fent corriols de pujada, que enllacem amb algun tram de pista cap al Pujolar. Més corriols cap al Pla dels Alemanys, on farem un tram de corriol de baixada, que ens obliga a remuntar altre cop per pista tancant un bucle altre cop al Pla. Preludi de l’hora en que ens deixi en Jordi S, avui com és ja costum, la canalla el reclama i només ens ha pogut acompanyar poc més d’una hora.

La resta, ens enfilem per la pista cap al Pla dels Matxos, seguint pel corriol alternatiu que voreja el Turó de Matacabres en direcció cap al Coll de Gironella encara que abans d’arribar-hi aprofitarem per tornar a deixar-nos caure per corriols, aquest cop travessant la  Brolla de l’Abril. Poc més de 2 quilòmetres de corriols tècnics de baixada en la que els xaragalls i pedres ens faran companyia pràcticament durant tot els trams.

En aquests trams, aprofitem per aturar-nos en algun punt més tècnic per reagrupar-nos i fer alguna foto....

...i mentre estem a aturats, arribar un altre biker de Mataró que s’unirà al grup la resta de la sortida i aprofitant la seva presència, que millor que ens faci la foto de grup.

Altre cop dalt de les bicis, acabem de baixar cap a la zona de Can Raimí, per enfilar-nos pels corriols que vam baixar a la 2ª Repicacorriols. Primers metres de pujada per pista enllaçats amb un divertit i exigent corriol que ens enfilen cap a la zona d'Òrrius.

Un cop a dalt, altre cop a enfilar-nos pels senders que travessen la Vinya del Truc, per un cop dalt tornar-nos a deixar caure en ràpida baixada pels senders que vam fer a la 3ª Repicacorriols i que ens porten a sortir a la pista tot just a Ca n’Altafulla.

Rodem per la pista cap a Òrrius, on travessem la carretera, ens enfilem cap a can Guineu i altre cop a fer corriols de pujada cap al Turó d’Aquença. Portem poc més de 17 quilòmetres i ja tenim clar que és l’última pujada de la sortida.

Ara ens queda gaudir de la divertida baixada cap a la Pedra de la Fada, seguint cap al dipòsit d’aigua de sobre les Ginesteres i i ràpida baixada pels corriols que travessen la Brolla de Riudemeia. Avui el ritme de baixada és ràpid i fluit....podríem dir que tot va sobre rodes (mai més ben dit), fins que una abella o una vespa s’interposa entre l’ull i les ulleres d’en Joan B. No hem tingut temps de saber quina de les dues espècies era, però el que sí em pogut comprovar és que, sigui quina sigui la culpable, el farà tornar a casa amb l’ull a la virulé!!!

Un cop passat l’ensurt, acabem de baixar fins a la riera de Riudemeia i rodem ja tranquil·lament cap a Argentona amb la sensació d’haver gaudit d'una molt bona sortida, en la que hem fet un bon grapat de corriols tècnics que ens han posat a prova durant tot el matí.

25,62km amb  789 metres de desnivell + que apaivagarem amb un petit piscolabis a la Plaça Nova.

Amb les presses, casi bé no ens hem pogut acomiadar del nou company, del que fins i tot no recordem el nom. Si més no, esperem que s’ho hagi passat bé i si ens vol tornar a acompanyar en una altra ocasió, ja sap on trobar-nos.