miércoles, 25 de diciembre de 2019

Fent lloc pels torrons.

21 de Desembre 2019

Penúltim cap de setmana del 2019 i s’ha d’aprofitar els caps de setmana. De moment dissabte nova sortida de part del grup Bicigaló.

En Pere C, Pepe C, Oscar E, Robert D aprofiten el matí per sortir a fer corriols cap a..... poca cosa sabem. El que sí que sembla per les cares és que com sempre s’ho estan  passant bé.

....ahhhh, si no és pel selfie, m’en deixava un, en Jordi S.

22 de Desembre 2019

Avui, dia de la Loteria de Nadal, on molts tenim l’esperança de que la sort ens acompanyi. Però de moment, amb que gaudim d’un bon matí de btt, per començar ja en tenim prou. De totes maneres, no faríem escarafalls si aconseguim un pessic de la loteria...però això ja tindrem temps de comprovar-ho quan arribem a casa.

Ens trobem a la Granja.com. Avui som en Francesc M, Kiko P, Pere B, Quim M, Jordi S, Joan S, Eloi i Salva B.

El matí és força ventós, així que hauríem de mirar d’anar per zones el més arrecerades possible. Sortim cap a l’Agility, travessem la riera i entrem de cop al Torrent d’en Bellatriu.

Aviat trenquem a la dreta i ens enfilem per corriols cap a la zona de Sant Jaume de Traià fins a sortir al Camí de les Aigües. Pocs metres de pista i altre cop entrem en zona de corriols, retornant altre cop cap a la Urbanització de Sant Jaume de Traià, que travessarem de pujada cap a l’Hospital de Mataró.

Pugem cap al Cementiri de les Valls i pista amunt. No triguem gaire en tornar-nos a endinsar en corriols. Ens espera un continu puja-baixa enllaçant corriols mentre travessem la zona de la Surera de la Bofarulla de camí a la Surera de Can Famada, on ens trobem amb trams oberts pels treballs de desforestació que haurem de fer de pujada per seguir cap a Can Ferriols. Han estat 4 quilòmetres de corriols que tenim mig abandonats de fa temps i que en el seu dia havien estat l’esperit de l’inici de la idea de la Repicacorriols.

Un cop a Can Ferriols farem un petit bucle, dirigint-nos de baixada cap al Turó de les Rovires, per tornar-nos a enfilar cap a la caseta dels caçadors. Baixarem per la pista cap a l’Oasis, on entrarem al torrent que ens portarà cap al corriol de l’Amazones que farem de pujada fins a la Plana de Can Vilardell. Ens toca pujada pel tallafocs per enllaçar amb els corriols que ens han de portar cap als Boscos de Can Gel.

En aquest últim tram, en Jordi S ens ha de deixar. La resta seguim, ara ja de baixada, fent corriols cap a la Font de n’Oms. Acabarem enfilant-nos cap al Coll de Can Bruguera, on aprofitem per allargar una mica més fent corriols cap a la Plana dels Brucs. Fa estona que el grup porta dos velocitats i en aquest tram alguns errem en un trencall i com a les últimes sortides per la zona ens dirigim cap al Coll de Can Xerrac. Sort de la tecnologia i ho solventarem amb una trucada de telèfon.

Un cop reagrupats de nou, tornem cap a Can Bruguera. Travessem la urbanització i avui en principi anem a fer els corriols que coneixem com dels Contrabandistes, encara que alguns també els anomenen de la Copa del Mon. Diguem-li com sigui, la qüestió és que són de baixada i al principi els trobem en un bon estat, però a mesura que ens acostem a la zona de la Surera de Can Famada la cosa és complica. Els corriols han desaparegut, arbres caiguts, branques que barren el pas, així que acaben posant peu a terra i fent cap a través fins a trobar una pista que ens permeti tornar a rodar.

Ara ens toca desfer camí, passant a l’inrevés pels corriols que hem fet a l’inici de la sortida en direcció cap a la zona de Sant Jaume de Traià. Malgrat que el cansament fa acte de presència, divertit enllaç de corriols, en el que alguns hem de fer un sobreesforç per poder mig seguir el ritme del grup, i més difícil encara si t’has d’aturar per altre cop un trencament d’un radi de la roda.

Un cop a Sant Jaume, travessem la pista del Camí de les Aigües, i ens dirigim de baixada cap a Can Marfà, però una errada a la traçada provoca un perillós “front flip” que per sort acaba sense conseqüències físiques....i per si fos poc, amb el trencament del radi, la roda ha acabat descentrada i toca a la baina del quadre. Avui no tenim a en Joan B, però en Quim M es posa mans  a la obra i afluixa aquí, colla allà, en un tres i no res aconsegueix que la roda pugui girar, amb lo que acabarem baixant cap a la riera passant per Can Llei.

Tot i els últims ensurts, tanquem la sortida a la Plaça Nova on ens espera la resta del grup. 28 quilòmetres i uns 1000 metres+ bé es mereixen un petit piscolabis per recuperar forces.

Al final, no hem tingut sort amb la loteria, però podem donar gràcies de sortir il·lesos de la trompada, i és que com diu algú: “es que vais como locos!!!"