martes, 8 de septiembre de 2020

"Y pa Alella pa cuando!!!"

Dissabte 05 de Setembre:

Primer cap de setmana de Setembre, però, tot i això, encara hi ha baixes al grup Bicigaló. Avui, a la Plaça Nova som en Quim M, Manel V, Oscar E, Josep, Robert D, Jordi T i Salva B.

Sense tenir massa clar cap a on dirigir la sortida, pugem a les bicis i anem cap a l’Agility, mentre esperem que algú agafi el rol de líder. Entrarem a la riera i a rodar cap al Bell Racó, mentre se’ns van aclarint les idees, o millor dit, mentre en Robert rumia la ruta d’avui, mentre la resta ens dediquen a pedalar tot fent petar la xerrada.

Entrarem a la riera de Riudemeia, fins passat Can Boringues de Baix, on farem la primera enfilada del dia pels corriols que travessen la Brolla de Riudemeia, de pujada cap a la part de dalt de les Ginesteres. Bona manera de posar en solfa les cames, sobretot en els últims trams.

Un cop dalt, seguim de pujada cap a la Pedra de la Fada, on sense aturar-nos continuem de pujada cap al Turó d’Aquença. Avui no arribarem fins dalt del turó, aprofitarem per fer un corriol de baixada, abans d’anar cap a Can Guineu.

Ja som a Òrrius, i ens deixarem caure per l’asfalt cap a la zona esportiva, per rodar uns metres vorejant el Torrent de Ca l’Elies, per fer la segona enfilada de la sortida. Aquest cop pels corriols de la zona de les Palomeres i que ens pujaran fins dalt de la pista de Sant Bartomeu, tot just a tocar del Mas de Céllecs.

En Robert ens guia per la pista cap a l’ermita, per tot just abans d’arribar-hi, entrar al corriol que ens queda a l’esquerra, que anirem resseguint tot vorejant la pista, aquest cop en direcció a Can Tarascó.

De moment portem una bona enllaçada de corriols. Ara ens toca una estoneta de pista, així que rodem cap a Cal Camat Vell, de camí cap a Coll de Porc, on ens endinsem altre cop en zona de corriols. Divertits trams de baixada, travessant el Bosc de Can Cardí, fins a sortir a Can Blanc.

Un cop aquí, se’ns obren diferents opcions, però volem acabar la ruta baixant cap a la zona de la Font del Gavatx, així que el millor serà rodar per la pista cap al Coll de Gironella. A partir d’aquí ja tot és baixada. Seguint cap al Pla dels Matxos, tot fent abans el corriol alternatiu que voreja el Turó de Matacabres.

Un cop passat el Pla dels Matxos, farem els últims corriols de la sortida. Corriols divertits, passant per la Font dels Castanyers, i la Font del Gavatx, per acabar sortint a baix de Can Raimí.

Ja tenim la feina feta, o això és el que pensàvem, doncs els últims metres rodant per la riera de Clarà se’ns faran feixucs de veritat. La sorra de la riera està massa tova i la roda no avança per molt que pedalem. Encara no 500 metres, on hagués anat bé portar les rodes d’una “fat”.

Un cop a la gossera, ja només ens queda rodar tranquil·lament cap a Argentona, on gaudirem de l’esmorzar, mentre ens refem de la ruta d’avui.

La sortida ha estat tant bé, que fins i tot ni hem pensat en fer cap foto.

Avui podem dir que en Robert s’ha acabat de consagrar com un molt bon líder “bicigaleru”.

Diumenge  06 de Setembre:

Recordeu fa un parell d’anys una cantinel.la de la Jennifer Lopez que ens va turmentar el cervell uns mesos, amb l’estrofa “...i el anillo pa cuando?”.  Doncs la sortida d’avui ha de ser un bàlsam pels nostres cervells turmentats fa temps pel “...i pa Alella pa cuando?” d’en Toni P.

Així que ens espera una sortida més llarga que de costum, per lo que haurem de ser més puntuals que mai a la Granja.com. De fet, alguns hi serem ja a tres quarts de 8.

A primera hora hi som en Joan B, Francesc M, Javier i  Salva B, tot esperant al líder d’avui que arribarà sense ni temps per fer el cafetó. Matiner també és en Quico V, que dubtarà una estona si acompanyar-nos o no, però de seguida decideix que el més sensat és anar a la seva.

Doncs apa, dalt de les bicis cap a la Plaça de Vendre, travessant Argentona per entrar a la zona de la Vinya d’en Serra, on ens enfilem pel Rocar d’en Serra cap als dipòsits, de pujada cap al Dalipà.

Farem uns metres de pujada per la pista, fins a trobar  l’entrada del corriol de la Figuera de Moro, de pujada per sota del Pujolar, fins a acabar sortint a la pista tot just sota del Pla dels Matxos, de camí cap al Coll de Gironella.

Aquests primers 5 quilòmetres han estat una bona manera de començar a escalfar cames.

Seguim uns metres de pujada per la pista, abans d’entrar al corriol que ens puja cap a la Mútua. Baixada cap a les restes de Can Genís, i altre cop pista cap a Coll de Porc, seguint cap a Cal Camat Vell, on trencarem cap a Ca l’Arcís, fins a la zona del Turó d’en Banús, on ens espera altre cop baixada ràpida per corriol fins a sortir al restaurant de Cal Senyor.

Seguirem fent corriols de baixada cap a la zona de la Creu de Can Boquet. Aquí tenim la opció més ràpida de seguir per la pista, però en Toni no està per la labor, i ens torna a endinsar en trams de corriols, primer baixant cap a la zona del Torrent de la Molinera, per al tram final tornar a remuntar cap a la pista a la zona de Sant Mateu.

Ara ens toca rodar per la pista cap al Mirador de la Cornisa, de camí cap a la zona d’Alella. En aquest trams de pista hi ha ciclistes per tot arreu, casi bé tots en direcció contraria a nosaltres, i on les e-bike són ample majoria.

Aprofitem per, un cop al Coll de Can Gurguí, evitar uns metres de pista, fent un petit corriol alternatiu que la voreja. Seguirem per la pista fins al Coll de Font de Cera, on hem de travessar la carretera que va d’Alella a Vallromanes. Encara hem de remuntar els últims metres cap a la part alta de la urbanització Alella Park. Estem al quilòmetre 17 de la sortida i ja som a l’entrada del corriol de l’Oriol, primer destí de la sortida d’avui.

Doncs apa, a veure que ens deparen aquests dos quilòmetres de corriol. Trams divertits, tot i que el terreny està força sec. De seguida te n’adones que el pas de força gent, l’ha deixat molt trillat i que necessitaríem d’una segona baixada per a gaudir-lo més. Potser el fet de veure vídeos del pas per aquest corriol d’en LucaLoku o dels companys de The Bike Village, han fet que esperéssim que tingués més complicació, però realment és un corriol 100% ciclable, i el punt de dificultat li dones tú, depenent de la velocitat en que l’intentis fer.

Hem baixat fins a la zona del camp de futbol d’Alella, i si fins ara hem gaudit baixant, ara en toca patir remuntant per pista altre cop fins dalt de Font de Cera, on fa una estona que acabem de passar.

Anem en busca del corriol anomenat Trapella, encara que a hores d’ara, segons els entesos de la zona, el que acabarem fent són els corriols Trapero + Trapella.

L’inici del corriol es troba sota una torre d'alta tensió, on ens trobem amb un grup amb bicis d’enduro que són a punt d’iniciar el descens, així que esperem que marxin, tot aprofitant l’estona per menjar alguna cosa.

Estem sobre el quilòmetre 22 de la sortida, i ara sí xalarem de debò amb aquests trams de corriols. Poc més de 1 quilòmetre baixant, on perdrem uns 200 metres de desnivell. Pràcticament tot ciclable, on només hem hagut de fer peu en un petit punt, que de ben segur amb alguna passada més es faria dalt de la bici sense excessius problemes. Amb algun punt més ràpid, altres més tècnics, fins i tot alguns petits tobogans que fan que sigui més lent i treballat, però que t’acaba deixant al Torrent de Can Cargolí amb la sensació que ha valgut la pena arribar-nos fins a aquesta zona.

Un cop a baix, i per no haver de remuntar altre cop per tornar a Argentona, desfent el camí fet fins ara, decidim anar cap a Vallromanes. Fins el moment hem fet pista i corriol, doncs ara ens toca rodar una estona per carretera, aprofitant per aturar-nos a una benzinera per omplir el bidons. Encara som lluny de casa i segur que ens farà falta.

De Vallromanes, ens dirigim cap a Vilanova del Vallès, on  fins i tot en Toni P ens portarà a l’hort, i ben cert, en el sentit literal de la paraula, ja que  travessarem unes petites feixes recentment llaurades.

Un cop a Vilanova, ens arribem fins a la riera del Mogent, que anirem vorejant cap a la Roca del Vallès, en direcció cap a Santa Agnès de Malanyanes. I quan ja hi som, que petit és el món!!! ...ens trobem amb algú que ens és força conegut, tot i que fa algunes setmanes que per una cosa o altre no ens pot acompanyar a les sortides.

Una petita xerrada, una foto, i apa, a tornar-hi que es va fent tard. Travessem Santa Agnès tot anant a buscar la tornada pel Conill, que havíem sentit anomenar molts cops, i de fet hi havíem passat alguna altra vegada desconeixent el perquè d’aquest topònim. Doncs heus aquí l’explicació....

Seguim cap a la Capella romànica de Santa Maria de Malanyanes, abans d’entrar al Torrent de les Teixoneres, que ens anirà enfilant cap a la zona de Can Poc Gros, de camí al Pla de l’Espinal.

Ja tornem a ser a la nostra zona de confort, i seguim baixant cap al Coll de Parpers. Ja portem 45 quilòmetres i decidim baixar per la via més ràpida, que no la millor.....la Vía Romana. Doncs apa avall, mirant d’evitar tant com sigui possible el munt de pedregam que hi ha en tot aquest tram. Acabarem sortint a la riera de Riudemeia i ara sí, riera i cap a Argentona.

A la Plaça Nova ens espera un més que merescut piscolabis. Han estat poc més 4 hores de sortida, sort que ja haviem avisat a casa de que la cosa avui s'allargava més del compte.

Al final ens ha quedat una bona sortida amb aquests 51 quilòmetres i 1234 metres+.