jueves, 10 de junio de 2021

Res millor que un Burriac per entrar en calor. La resta....

Diumenge 6 de Juny de 2021:

Dissabte, compromisos familiars per la vacunació massiva del Covid19 ens deixa sense poder acompanyar al grup Bicigaló en la seva sortida.

A la que no  faltarem és a la convocatòria per diumenge. Aquesta setmana som en Joan B, Francesc M, Quim M, Toni P, Pere B, Marc G i Salva B.

A matinar, i cap a la Plaça Nova, on els més matiners fem el cafetó mentre s’espera a la resta del grup. No triguem gaire en decidir la sortida, o més aviat a fer cas a en Joan que ens vol fer començar per Burriac.

Doncs apa, a pedalar mentre travessem Argentona cap a la Font Picant, per fer els primers trams de pujada del dia pels corriols que ens enfilen cap a la zona de les Encantades, amb els primers trams de baixada que ens duran a la pista de Torre Ametller.

De seguida tornem a estar immersos dins de corriols que ens porten cap a la zona de Santa Elena d’Agell, amb la posterior remuntada per tancar ja el clàssic bucle de la zona, que ens torna a dur a la pista de Torre Ametller.

Ara rodarem per la pista cap a sobre de la Pedrera d’en Serra. Avui no ens acompanya en Jordi S, així que ningú ha dit d’entrar al corriol que puja cap al Turó dels Oriols. Serà encara no un quilòmetre de pujada per la pista, fins a trobar altre cop entrada del divertit enllaç de corriols que ens haurà de dur fins a la Font Picant de Cabrera.

Aquests trams són pràcticament tot baixades, excepte uns pocs metres tècnics i força aixaragallats de pujada, en que la majoria hem de posar peu a terra, i empentar la bici. Punt en el que uns donem descans a les bicis...

...mentre en Francesc ens fa una demostració de tècnica i “savoir faire” damunt la bici. Què fàcil es veuen les coses quan l’indi és mereix el títol de jefe de la tribu!!!

Desprès de la “masterclass”, ja no hi haurà més aturades fins a la Font Picant de Cabrera, on ens espera una curta remuntada per la pista cap a la part de dalt de la urbanització de Can Tolrà, tot just a tocar del sender que porta cap a les antenes de Montcabrer.

Nosaltres, trencarem a la dreta i farem els corriols que ens portaran de pujada cap a la Creu de l’Avellà. Aquest tram el farem en dos grups, uns per la vessant de la dreta que és força més assequible,  tot i un parell de punts amb alguna pujada amb més dificultat, mentre la resta ho fan pel dret...com més costerut millor!!!

Ens reagrupem a la creu de l’Avella, i ara ens espera feixuga pujada per la pista. De totes maneres serà força més curta que d’altres vegades, doncs en Joan B s’entossudeix a entrar en corriols del Rocar Més Alt, on ja tenim clar que haurem de caminar més del compte. Els primers trams rocosos no ens permeten passar sobre les bicis, ara estem pedalant, ara tornem a estar caminant. On no hi ha rocs, hi ha arrels...

...tot i els entrebancs, aconseguirem arribar dalt, i ara sí sobre les bicis, farem corriols de baixada que ens portaran a la pista a tocar del Turó de Matacabres, on ens tocarà rodar altre cop per pista, per un cop passat el Coll de Gironella, enfilar-nos per corriols cap a la Mútua, i d’aquí baixada cap a les restes de Can Genís.

Ja tornem a ser a la pista, encara que només seran uns centenars de metres fins a Coll de Porc. Aquí ens deixarà en Toni P que ha de ser d’hora a casa i buscarà la tornada. La resta continuarem fent corriols de baixada cap a Can Blanc en la seva versió més clàssica, tot travessant el Bosc de Can Cardí, per un cop a baix, tornar a rodar uns metres per pista, fins a trobar l’enllaç de corriols per la zona de la Vinya del Truc, que ens aniran baixant fins a Ca n’Altafulla.

Un cop a baix, haurem d’aturar-nos per una punxada a la bici d’en Marc. Primer mirem de solucionar-ho inflant, però hi ha un tall lateral a la coberta que el làtex no aconsegueix taponar, així que el “pit stop” s’allargarà una mica més, mentre posen una càmera.

Arreglada l’avaria, tornem a pujar a les bicis, i rodem cap a Òrrius. Ens enfilem cap a Can Guineu i anem en busca dels corriols que ens pujaran cap al Turó d’Aquença. Un cop dalt, ràpida baixada cap a la Pedra de la Fada, per continuar cap al dipòsit d’aigua de sobre Les Ginesteres, i ja sense més aturades, corriols de baixada per la Brolla de Riudemeia, fins a sortir a la riera.

Aquí ja tenim la feina enllestida, no hem arribat als 1000 metres+, però no ho direm en veu alta, no fos cas que a algú li vingui al cap una última remuntada sense solta ni volta, només pel fet d’assolir-los.

Rodem tranquil·lament cap a Argentona, tancant la sortida a la Plaça Nova. Avui tot plegat han estat 26,49 quilòmetres, però no per això perdonarem el petit, però merescut piscolabis.