jueves, 13 de enero de 2022

Primeres sortides del 2022.

02 de Gener 2022:

Iniciem el 2022 en ple cap de setmana, però el primer dia de l’any no és operatiu pel btt. La majoria haurem anat a dormir tard, i el dedicarem a descansar.

Diumenge ja serà un altre dia. Primera sortida de l’any, en la que alguns serem baixa per diversos motius. De fet avui hauríem d’haver fet l’esmorzar de Nadal que va quedar pendent per la mala situació del Covid19, i les coses no han deixat d’empitjorar, potser per això, o per la ruta que s’han marcat avui, l’esmorzar continuarà pendent.

Els matinaires d’aquesta setmana són en Joan B, Francesc M, Javier F, Toni P, Pere B, Jordi S, Pepe C, Pere C i el seu nebot l’Eloi.

La sortida anirà encaminada cap a la zona de Llavaneres, i per això deixaran la Plaça Nova rodant cap a l’Agility. Travessar la riera, i ja són dins del Torrent de Can Bellatriu. Pel davant una bona estona de corriol mentre s’enfilen cap al Parc Forestal.

D’aquí no es para de pujar fins a dalt de la urbanització de la Cornisa. Uns metres de pujada dins dalt del Turó, per continuar cap al Wally, abans de fer una bona enllaçada de corriols, passant per la Font de n’Oms, per acabar sortint al Coll de Can Bruguera.

9 quilòmetres ja a les cames, i ara toca travessar la Plana dels Brucs, abans de deixar-se caure al Coll de Can Xerrac. Següent pujada al Turó de LLorita pel corriol del Cabró, per acabar baixant fins a sortir a la pista del Camí Ral.

Següents trams per la pista cap al Coll Pallarés, i uns metres més endavant la pujada de l’Aspirina que els enfila fins dalt del Turó d’en Palletes. Aquí tornaran a enfilar-se per corriols en direcció cap a la Pedra de la Ferradura, però abans grimparan uns metres fins dalt del cim del Montalt...

...on podran veure el pessebre que cada any hi col.loquen els companys Xurribikers...

...la foto de grup...

...aprofitant també per contemplar les impressionants vistes.

Altre cop dalt de les bicis, baixada cap a la Pedra de la Ferradura, i ara toca altre cop corriols. Primers trams de baixada, amb remuntada final cap dalt del Turó de l’Oriola a la urbanització de La Roca de la Nao.

20 quilòmetres de sortida, i s’ha d’anar buscant la tornada. La millor opció són els divertits corriols que els baixaran cap a la Plana d’en Cot, on hi troben l’entrada del Glory, que gaudiran de baixada fins a sortir a la Hípica de Llavaneres.

Un cop a Santa Mónica toca remuntada pel Tintorer Curt, fins a sortir altre cop dalt del Coll Pallarés. Altre cop s’enfilen al Turó de Llorita, baixada pel corriol del Cabró, i ja tornen a ser al Coll de Can Xerrac.

Corriols de pujada cap a la Plana dels Brucs, on les males llengües diuen que en Jordi S els volia enredar de fer el Guineueta i Ferrari. Porten 34 quilòmetres a les cames, són més de les 12 i encara no en té prou!!!

Al final no li faran cas. Toca rodar cap a Can Bruguera, per fer el corriol de l’Incinerat, de camí al Parc Forestal, amb baixada final cap a Argentona pels corriols d’en Bellatriu.

Al final, el que havia de ser una sortida tranquil.la amb un bon esmorzar, s’ha convertit com diuen, en una sortida brutal amb 1400 metres+, i unes tapes al xino casi bé a l’hora de dinar.

Dijous 06 de Gener 2022:

Sí, sí... ho sé... és dia de Reis, i la majoria estem voltant per casa, buscant pels racons a veure si Ses Majestats s’han dignat a portar-nos alguna “chuche”, que al menys ens tregui el mal regust de boca de no haver-nos llevat amb la sorpresa de que ens hagin portat una bici nova.

El que es veu que no pertany a aquesta majoria, és en Miquel Àngel, que passant de tonteries ha sortit a resseguir el corriol del Bisturí XL que vam veure fa uns dies a la xarxa d’Instagram. El seu regal de Reis particular...

Diumenge 09 de Gener 2022:

La variant Omicron d’aquest maleit Covir19 està fent estralls, i no ens en lliurarem. Això, unit a d’altres compromisos, i la mandra d’alguns a última hora farà que dissabte no hi hagi sortida dels Bicigaló.

Altre cosa serà en Francesc M, Kiko P i Toni P, que passaran un bon matí de btt amb “drops” inclosos.

Tocarà refer-nos diumenge. En Joan B ens deixarà orfes de líder, per una mala planificació amb l’horari de la dosi de reforç de la vacuna. Tot i les poques respostes a la convocatòria, els que matinarem avui som en Francesc M, Salva M, Jordi S, Pere C i Salva B... al final podrem fer una sortida de 5 gats.

No ha costat gaire convèncer al grup per gaudir d’una matinal de btt per la zona de la Roca del Vallès, així que comencem a pedalar pel carrer Gran, carrer Sant Narcís, sortint d’Argentona pel Torrent de les Caques.

Baixarem al Torrent del Collell, i a començar a pujar per corriols cap al Rocar d’en Serra. Anem enllaçant corriols, per acabar baixant al cementiri de la Vall de Clarà. Tot un clàssic ja a les últimes sortides per tal d’evitar trams de la riera.

Travessem la carretera cap a la Deixalleria, i rodem en direcció a la riera de Riudemeia. Aquí, de seguida en Jordi S agafarà el rol de líder, i amb l’ajuda d’en Francesc M, tan bon punt entrem al Fondo de la Gallega, ens enredaran per enfilar-nos per la Via Romana fins a sortir dalt del Coll de Parpers. Diuen que la pujada no es tan feixuga com abans...que voleu que us digui??? Un cop a dalt, de seguida deixarem de pensar-hi.

Ara toca enfilar-nos cap dalt de la pista de l’Àrea de Pícnic de Nostra Senyora dels Àngels. Uns centenars de metres rodant per la pista, i ja tornem a ser dins de corriols de pujada mentre travessem el Bosc de Can Païssa, mentre anem a buscar l’entrada del corriol de la Lola.

No hi ha temps d’aturar-nos, ja hi som dins. En Francesc M, i Salva M al davant, i la resta gaudint d’aquests divertits trams de baixada al nostre ritme.  Com diuen alguns bikers que ens anem trobant, l’èquip Cannondale... això sí, amb una Trek infiltrada.

Com les últimes vegades que hem resseguit aquest corriol, no el farem sencer. Hem d’aprofitar al màxim els corriols de la zona de Ca l’Argent, així que fem una petita enfilada cap a l’entrada de l’Àmic Invisible.

En aquest tram farem una petita aturada, per menjar alguna cosa, entre d'altres coses que no penjarem per no tirar per terra la reputació de ningú....

...i fer el Jordi’s selfie.

Seguirem pel corriol del The Rock. Ràpida i divertida baixada que enllaçarem a la sortida amb el “Aquí perdí el Hacha”, per acabar baixant al Torrent de Can Santpere.

Sortim a la carretera que baixa d’’Orrius a La Roca del Vallès. Hem de remuntar un centenar de metres per l’asfalt, i tornem a entrar el corriols que ens pugen altre cop cap a la sortida del The Rock.

Ara ens enfilem per corriol, passant a tocar de les runes de Can Ronses, fins a trobar l’entrada del Gusiluz. Tenim per davant 1 quilòmetre de divertits trams que ens portaran de baixada al Torrent de Can Companys.

Ja en tenim prou per avui de corriols per La Roca, així que travessem la carretera, entrant al Torrent de Sant Miquel. Ara estem en terreny d’en Salva M, així que li deixarem per una estona el rol de líder, i el seguirem pels següents trams de corriols de pujada. Trams que de seguida es nota que no hi passen ni els senglars...

... i que cadascú farà a la seva manera...

Uns trams més amunt, abans d’entrar al corriol de la Calavera ens trobarem a en Joan V. Una petita aturada que ens anirà bé per agafar esma, mentre fem una foto grupal...

...i una de particular dels més Enforma.

Reprenem la sortida, i continuem de pujada, amb un parell de punts finals més exigents abans de sortir a la carretera a tocar de l’antiga benzinera del Jabalí de Oro.

Estem ja de tornada, però per variar una mica, deixarem de banda el corriol de la Mercé. Ens enfilarem fins dalt del Pla de l’Espinal, per continuar pujant cap a la urbanització de Sant Carles, que travessarem de camí a Can Ribot.

L’idea és baixar pel corriol de l’alternativa de la Font de Javà, però de sobte en Jordi S tornarà a fer-se amb el rol de líder, fent-nos entrar al corriol alternatiu que fa un munt de temps que no fem. Primers trams més o menys ciclables...

... a l’espera dels trams finals on hi havia un rocam força complicat, i que continua estant en el mateix estat. Dos petits punts, que salvarem posant peu a terra. El tram final enllaça amb la sortida del corriol de l’alternativa de la Font de Javà.

Continuem en ràpida baixada, amb un “front flip” improvisat amb l’ajut del pedal i una petita arrel, sense conseqüències greus, per acabar sortint al Xaragall de l’Espinal.

Seguim cap al Bell Recó, i tornada per la riera cap a Argentona, tancant la sortida a la Plaça Nova amb un petit piscolabis, que ens ajuda a refer-nos dels 28,7 quilòmetres, amb uns 900 metres+.