viernes, 11 de febrero de 2022

Btt, calçots i gran colla!!!

Dissabte 05 de Febrer 2022:

Per començar el mes de Febrer tenim l’esmorzar de Nadal que es va posposar en el seu dia per l’alta incidència de la pandèmia del Covid19, i per fi ha arribat el dia, però això serà diumenge.

De moment, dissabte toca sortida dels Bicigaló, tot i que per unes coses o altres hi haurà un munt de baixes. De fet, només matinaran per trobar-se a la Plaça Nova en Pere C, Pepe C i Jordi T. Sortida de 3 gats, però amb bones urpes.

Pel que sabem, la sortida ha estat tot un clàssic. Sortida cap a la riera, rodant cap al Bell Recó, per enfilar-se a la carretera de Parpers, entrant per la cadena, per fer els senders i corriols de pujada travessant les Malloles de Can Pins.

Enllaçaran amb l’alternativa de la Font de Javà, fins a sortir dalt del Turó de Can Ribot. D’aquí, cap a Sant Carles, amb baixada cap a Ca l’Arumí. Travessar la carretera, per pujar fins a trobar el corriol just a sobre de la Pedrera dels Dous, i amunt fins dalt de la Torrassa del Moro, amb la foto per immortalitzar el moment. Primer una d’artística...

...per tot seguit, mostrar-nos la cara de felicitat dels protagonistes.

Altre cop dalt de les bicis, a fer corriols de baixada cap al Penjat dels Garrofers. Trams següents aprofitant els corriols oberts per les zones desboscades, enllaçant amb el tram final del Dragon Khan, fins a sortir al Sot de Can Bosquets.

Baixada cap a Dosrius, vorejant el Torrent dels Rials, per entrar al corriol de l’alternativa de la riera. Últims trams de corriol pel Torrent de la Feliua, i ara sí, a rodar tranquil·lament cap a la Plaça Nova.

No hi ha proves gràfiques de l’esmorzar, però desprès d’aquests 27,5 quilòmetres i 650 metres+, segur que no se  l’han deixat perdre. I ben fet, així es va agafant ritme per demà!!!

Donar les gràcies a Steve Jobs, tot i que siguin pòstumes, doncs sense el seu gran invent, confeccionar aquesta crònica hagués estat del tot impossible.

Diumenge 06 de Febrer 2022:

Avui toca l’esmorzar de la colla, però tot i això quedem a les 8 a la Plaça Nova per fer una nova sortida, més curta, però alguna cosa haurem de fer per obrir la gana.

En Miquel Àngel, Toni P i Salva B serem els més matinadors, i tindrem temps de fer un cafetó mentre arriba la resta.

Alguna cosa passa, són les 8 tocades, i a la fleca Casas seguim esperant a la resta del grup. Aviat ho aclarirem, només treure el cap per la porta, veiem a la Plaça Nova una munió contemplant la nova màquina que ens acompanyarà a partir d’avui a les sortides. La família Cannondale minva, en detriment de Scott.

Sembla que ja hi som tots, amb en Joan B, Francesc M, Salva M, Kiko P, Pere C, Pepe C, Jordi T, Javi F, Pere B , Jordi S i Jordi F.

Doncs apa, a rodar cap a l’Agility, travessem la riera i entrem al Torrent de Can Bellatriu. Seguirem cap a sobre de Can Marfà, amb primera enfilada exigent per les arrels cap dalt de la pista del Camí de les Aigües, per un cop dalt, deixar-nos caure altre cop cap al Torrent de Can Bellatriu. Si senyor, amunt i avall fent bucles ens obrirà la gana segur!!!

Un cop a la Hípica de la Pujada ens trobem amb que aquests últims dies s’hi estan fent treballs de desboscament, tallant alguns trams de corriols, així que ens veurem obligats a una altra pujada exigent cap dalt del Camí de les Aigües.

Uns metres per la pista, i altre cop a enfilar-nos cap al rocam de Sant Jaume de Traià, mentre travessem el bosc cremat uns mesos enrere.

Acabarem sortint a la pista que puja cap a Can Vilardell. La resseguirem, mirant de fer algun corriol alternatiu que ens l’eviti el màxim possible.

Un cop dalt de la urbanització, travessarem el Parc Forestal, vorejant el Turó d’en Dori. Seguirem pujant per corriols fins a sortir a la Plana del Pou de la Plata. Aquí, farem el corriol de l’Incinerat de pujada, abans de fer els primers trams de baixada amb cara i ulls de la sortida. Corriols que anirem enllaçant fins acabar al tram final del corriol del Mossèn, per aprofitar a fer-nos una foto enmig del torrent.

Ara toca remuntar cap a Can Nogueres, doncs anem a buscar la baixada dels corriols dels Marges. De totes maneres, un cop a dalt en Francesc M, Jordi T i Jordi F ens deixen per anar preparant la logística de l’esmorzar.

La resta, seguirem uns metres més de pujada fins dalt del repetidor al Turonet de Can Barraquer, on ens endinsarem en els tobogans que ens han de baixar fins a la Cita. Trams divertits, tot i l’estat extremadament sec del terreny, on el propietari de la nova Spark Comp Yelow està xalant de valent...fins i tot té xerrameca als trams mès tècnics, en part també la tija telescòpica en tindrà part de culpa.

Un cop a la Cita, altre cop corriols de baixada, passant pel Turó de Can Gaspar, de camí a l’Oasi. A la caseta dels caçadors, seguim de baixada cap al Turó de les Rovires, continuant enllaçant corriols travessant l’Esbarzer Gran, per acabar sortint a les arrels de Can Bagot.

Baixada pel Rovell de l’Ou, amb algun bucle d’última hora, potser per fer una mica de temps abans d’esmorzar.

Primera part de la feina feta, 16,4 quilòmetres i 600 metres+.

La feina restant serà menys exigent.  Preparar el foc...

...per les viandes que ens cruspirem d'aquí poca estona.

Com sempre  el bon ambient que no falti..

...de totes maneres, la feina no para...

...mentre altres tastem la nova bici...

...del dret, i del revés!!!...

Les viandes amb una pinta espectacular...

...on segur que també hi ha influit les noves tècniques de pre.escalfament dels calçots.

Bons moments que gaudirem com sempre en molt bona companyia...

...i els postres, cafè i cava posaran el punt i final a una altra gran diada de la colla Bttargentona.

Salut i pedals per seguir compartint corriols per molts anys!!!