viernes, 15 de abril de 2022

Cap de setmana de clàssics, amb algun corriol nou!!!

Dissabte 09 d’Abril 2022:

Divendres vespre, i altre cop per unes coses o d’altres, el poder de la convocatòria d’en Robert D tindrà minses resultats. Només confirmem, en cas de no ploure, en Pere C, Oscar E i Salva B. De moment anirem a dormir sent altre cop 4 gats.

Matinem, i el cel està mig tapat, però de moment no plou. En Josep també confirma, així que sembla ser que al final serem 5. Doncs apa, cap a la Plaça Nova.

Un cop hi som tots, comencem a rodar cap a l’Agility, entrant a la riera, mentre anem rumiant cap a on dirigir la sortida d’avui. De moment, rodarem cap al Bell Recó, entrant a la riera de Riudemeia.

En aquesta estona ja hem decidit que ens enfilarem cap a Òrrius, així que tot just passat Can Boringues de Baix, ja som dins de corriols de pujada. Anem enllaçant puja-baixa de corriols i senders per la zona de la Brolla de Riudemeia, fins a sortir a la part de sobre de la depuradora d’Òrrius.

Aquí, trams de pujada més exigents que ens acabaran portant a Can Guineu. Ara ens hem de deixar caure per l’asfalt cap a la zona esportiva d’Òrrius, on anirem a buscar altre cop corriols de pujada per la zona de les Palomeres.

Altre cop trams de pujada augmentant pulsacions,  fins a sota de Ca la Mort, on farem el corriol que a Strava han batejat com a “No es pisteja més! UP!”, i li han clavat el nom, doncs  a més de divertit, ens evita un bon tram de rodar per pista.

A la sortida una breu aturada, mentre decidim si continuar per deixar-nos caure cap a la zona de Vilanova del Vallès, o buscar trams que no ens allunyin tant de casa.

Per anar bé, hem de ser abans de les onze a la Plaça Nova, així que ens decantarem per la segona opció, amb lo que rodarem per la pista cap al creuament de Cal Camat Vell, on ens enfilarem cap a Coll de Porc.

13,5 quilòmetres a les cames, i casi bé no hem fet cap tram de baixada, doncs ara en tindrem una bona ocasió. Tenim pel davant corriols que travessant el Bosc de Can Cardí, ens han de baixar fins a Can Blanc. Com sempre ràpida i divertida baixada, on potser arrisquem una mica massa, fins al punt de tenir un petit ensurt sense conseqüències. No ens hem fet res, i la bici tampoc, doncs a continuar gaudint de la baixada!!!

Un cop a la pista, i reagrupats, rodarem fins a trobar l’entrada del corriol del Roure, i sense aturar-nos ja hi som dins. Només en farem els primers trams, doncs en sortirem al primer trencall, per fer trams de corriols de pujada cap al Coll de Gironella.

Hem de resseguir uns centenars de metres de la pista del Camí del Mal Pas, per endinsar-nos al corriol que voreja el Turó de Matacabres, baixant fins a sortir al Pla dels Matxos.

Ja estem de tornada, i aprofitarem per baixar resseguint els trams de l’Xtrem. Tot i que aquests trams cada cop estan més malmesos, podrem gaudir d’una bona baixada, passant a tocar de la Font dels Castanyers, i la Font del Gavatx, això sí, concentrats en la feina, i sense ni adonar-nos de la seva presència.

A la sortida de Can Raimí, ens toca rodar pel sender del Bosc d’en Cabot, on en Josep i l’Oscar tiraran per la riera de Clarà, mentre la resta encara farem una última remuntada fins dalt dels dipòsits del Mal Pas, abans de deixar-nos caure cap al Torrent del Collell, per travessar la Vinya d’en Serra, entrant a Argentona per Can Volard.

Tancarem la sortida a la Plaça Nova, on ja ens esperen l’Oscar, en Josep, acompanyats d’en Pepe C, amb els que compartirem un altre esmorzar Bicigaleru. I mentre estem ben entaulats encara tindrem la visita d’en Quim M, que avui ha sortit a pedalar amb la flaca, mentre continua amb el procés de recuperació.

Bona sortida, amb 23,65 km i 702 metres+... bona manera de començar el cap de setmana!!!

Diumenge 10 d’Abril 2022:

I dissabte al vespre, tornem amb les convocatòries de whatsapp, aquest cop en Joan B que posa en solfa als Bttargentona. També poques respostes confirmant, però sempre hi ha algú més que matina per acostar-se a la plaça.

Dit i fet, més o menys puntuals acudim a la Plaça Nova en Joan B, Francesc M. Javi F, Salva M, Salva B, i també ens acompanyarà en Ramon Grueso, dels Yonkibikers de Mataró.

Doncs apa, marxarem pel carrer Gran, i pel carrer de Ca l’Oriol, rodarem cap a Can Volard, on ens deixarem caure cap al Torrent del Collell, per fer els primers trams de pujada de la sortida cap al Rocar d’en Serra fins a dalt dels dipòsits. Continuem per trams més planers, per acabar deixant-nos caure per corriols cap al Cementiri de la Vall de Clarà.

Travessem la carretera, entrant al polígon, per rodar en direcció cap al Bell Recó. No hi arribarem, doncs vorejarem el Xaragall de l’Espinal, passant per sota del viaducte de la C60. Passarem per sota de la carretera de Parpers, abans de començar-nos a enfilar pel corriol del Xaragall de Can Pins.

Trams de pujada que ens portaran cap dalt del Turó de Can Ribot, on farem el corriol alternatiu que ens puja cap dalt de les Planes. Un cop dalt, seguim cap a Sant Carles, per travessar la urbanització cap a la zona del Turó dels Castellans.

Aquí farem ràpids corriols de baixada travessant el Bosc de Can Poc, que enllaçarem amb el corriol de la Pistola, abans de sortir a la carretera que baixa cap a Santa Agnès de Malanyanes.

Aquí ens deixarà en Ramon, i la resta entrarem al corriol d’en Cid. En principi  volem deixar-nos caure cap al Mogent, amb la intenció de remuntar després per pujar cap a la Torrassa. I de fet ha estat així, ha quedat només en un intent, doncs als primers trams del corriol d’en Cid, ens trobem amb una tanca metàl·lica que barra el pas del corriol. I tot a trobar un pas alternatiu obert a la tanca, uns metres més avall, una altra tanca metàl·lica ens torna a barrar el pas. No tenim més remei que girar cua, i tornar a pujar cap a la carretera. Si no canvien les coses ja podem donar aquest corriol com a amortitzat per sempre!!!

Un cop dalt a la carretera altre cop, farem corriols de baixada cap a Ca l’Arumí. Travessem la carretera, i ens enfilem cap a la Pedrera dels Dous.

Rodarem per la pista fins passada l’ermita de Sant Esteve el Coll, on començarem a remuntar per corriols. Enllaçada clàssica que ens ha de portar fins dalt de la Torrassa. Tot i això quan ja estem arribant als peus de la Torrassa, ens trobem amb un altre grup de bikers, entre ells en Carles F de Rocabikes, i en Luis Norco. Una breu aturada per fer-la petar, i ens indiquen que a tocar hi ha un nou corriol de baixada, el Kékomo. Doncs apa, deixarem que hi entrin primer, i nosaltres al darrera. Segons Strava, 360 metres de corriol, amb un desnivell mig del -22,7%. Trams divertits, no excessivament complicats, exceptuant un salt que no farem, passant per una petita alternativa que hi han obert. Acabarem sortint altre cop a la pista a tocar de l’ermita de Sant Esteve del Coll, i com volíem anar a la Torrassa, ens tocarà remuntar de nou pels corriols que acabem de fer fa una estona.

Al final arribarem dalt de la Torrassa, on no ens hi aturarem gaire. De seguida tornem a fer trams de corriols, baixant al Pla de la Bassa del Llop, un petit tram de pista, i ja ens tornem a endinsar en corriols de baixada mentre anem fent treballar les suspensions per evitar la munió d’arrels que hi ha per tot arreu. Acabaren sortint al Pla dels Garrofers, per seguir en direcció a la masia de Can Bordoi, fins a sortir a la carretera.

Haurem d’enfilar-nos tot vorejant l’asfalt, i fins i tot aprofitarem per aturar-nos un moment, menjar alguna cosa, mentre alguns rumien cap a on dirigir-nos ara.

Continuarem de pujada fins al pla on hi ha l’entrada de la Balena, i aquí mirarem de refer els trams que ens va ensenyar ja fa temps en Quico Vallbona. Els primers metres anem bé, però en algun punt badem, i ja no aconseguirem redreçar la ruta. Tant se val, tirem endavant i a algun lloc arribarem. De moment passem per la Cloaca, a tocar de Can Massuet, i a partir d’aquí a investigar nous trams. Primer de baixada, que ens portaran a baix de la riera del Far, un punt on no tindrem sortida.

Haurem de recular uns metres, i continuar investigant. Com s’ho hagués passat de bé avui en Jordi S si hagués vingut!!! Estem fent corriols nous pels boscos entre Can Bordoi i Can Massuet, on anem intuint més trams de corriols que no sabem d'on venen, i que potser un altre dia hauriem d'investigar-los bé. Algun punt no ben bé ciclable....

... però al final arribarem a un sender que ja recordem de la sortida amb en Quico, el resseguirem de baixada, i sortirem a la carretera que puja de Dosrius a Can Bordoi.

Uns metres per l’asfalt, per trencar a la dreta enfilant-nos fins a trobar el tram final del Dragon Khan. No hi ha temps per aturades, cap dins, i campi qui pugui. Tot i baixar a molt bon ritme, és impossible aconseguir al capdavant del grup. Que hi farem, a xalar tot el que es pugui, i ja ens reagruparem a l’arribar a baix del Sot de Can Bosquets.

Travessem la carretera, ens deixem caure cap a Dosrius vorejant el Torrent dels Rials, on el ritme continua sent frenètic, aquesta colla no hi ha manera de que et permeti regular les pulsacions.

Sortim de Dosrius anant a buscar l’entrada de l’alternativa de la riera. Resseguirem aquests trams de corriols, acabant pel Torrent de la Feliua, que ens deixarà a la riera.

Ara sí que ja tenim tota la feina feta. Rodem cap a Argentona, tancant la sortida a la Plaça Nova.

Una bona estona entaulats, gaudint d’un petit piscolabis en bona companyia, posarà el colofó als 35,21 quilòmetres  amb 1.077 metres+ de la sortida d’avui.