lunes, 21 de noviembre de 2022

Dissabte una Torrassa, diumenge corriols per Can Bruguera.

Dissabte 12 de Novembre 2022:

Deixem enrere una altra setmana laboral, i arriba una nova convocatòria dels Bicigaló. Toca matinar altre cop per ser a les 8 a la Plaça Nova. Avui som  en Pere C, Pepe C, Quim M, Robert D, Oscar E, Josep, i Salva B.  A la plaça també hi són en Francesc M, Javi F, Rafael F i la Susanna C, que també s’uniran al grup, tot plegat una bona colla!!!

Després de fer-la petar una estona, començarem a pedalar cap a l’Agility, amb la ruta gens clara. De moment rodarem per la riera, a veure que se’ns acut. Abans d’arribar al Bell Recó, ja hem decidit que anirem a fer alguns corriols per la zona de la Torrassa, així que passarem per sota del viaducte de la C60, entrem al Xaragall de l’Espinal, per passar per dins del pont de sota la carretera de Parpers. Uns metres més endavant trencarem a la dreta, per anar enfilant-nos pels senders que travessen les Malloles de Can Pins.

Anem pujant en direcció al Turó de Can Ribot, tot i que abans aprofitarem per fer els corriols de l’alternativa de la Font de Javà. Trams que en principi són tot pujada, excepte uns pocs metres inicials. En un d’aquests curts trams de baixada, en Quim ha tingut la mala sort de topar amb una branca travessada al mig del camí, just a l’alçada del cap. Tot i acabar anant per terra, no ha estat res greu. El casc compleix amb la seva missió, i ja que estem a les portes d’un nou Black Friday, serà qüestió d’anar buscant un recanvi.

Un cop reagrupats dalt del Turó de Can Ribot, en Quim decideix tornar cap a casa. Aquests cops al cap, repercuteixen a les cervicals, i més val no forçar, i potser requerir l’ajut d’algun antiinflamatori. La resta seguirem enfilant-nos fins dalt de les Planes de Can Ribot, per seguir cap a Sant Carles.

Avui travessarem la urbanització, rodant per l’asfalt cap al Turó dels Castellans, on tornarem a fer corriols, tot travessant el Bosc de Can Poc. Aprofitarem per fer el corriol de la Pistola, abans de sortir a la carretera que baixa cap a Santa Agnès de Malanyanes.

Aquí tenim a tocar l’entrada del corriol d’en Jordi Cid. Abans era un punt habitual de pas a les nostres sortides, fins que el propietari hi va posar unes tanques barrant el pas. Ara, s’ha obert una petita variant per evitar-les, així que aprofitarem per endinsar-nos-hi. Poc més d’un quilòmetre i mig de divertida i ràpida baixada pel Bosc de Can Font de la Perera, on tot i estar el terreny en bones condicions, hem d’anar amb cura amb les traçades. Acabarem sortint a tocar de la depuradora de la Roca del Vallès.

Ara, fent cas a la dita popular de desprès d’una baixada sempre hi ha una pujada, no ens queda més remei que remuntar. Doncs apa, rodem uns centenars de metres fins  a ser a la urbanització del Coll, on entrarem al Torrent Fosc, per continuar enfilant-nos per corriols, mentre travessem el Bosc de Can Pellisser, que ens han de portar fins dalt de Ca l’Arumí.

Aquí ens deixaran en Robert, l’Oscar i en Josep. Se’n tornen cap a Argentona, mentre la resta travessem la carretera per seguir pujant. Primers metres d’asfalt fins a sobre de la Pedrera dels Dous, on a tocar de les restes de Can Cames, tornem a entrar en trams de corriols. Tota una enllaçada que ja és tot un clàssic, ens acabarà deixant dalt de la Torrassa, on aprofitarem per fer una breu aturada, amb la foto de rigor.

Hem fet casi bé 20 quilòmetres, bona part d’ell de pujada, així que ja va sent hora de xalar baixant. Doncs apa, altre cop dalt de les bicis, ens deixarem caure cap al Pla de la Bassa del Llop, on anem a buscar els trams de corriols que ens baixen cap a la zona del Penjat dels Garrofers. Aquí seguim per trams de corriols que en bona part ja fèiem fa anys, i que a dia d’avui s’han reobert enmig del que queda del bosc desprès dels treballs de desforestació que es van fer a la zona. Tot plegat, una divertida enllaçada que ens portarà a l’entrada del tram final del Dragon Khan, on com ja es costum, tornarà a ser un campi qui pugui. Que corrin les bicis, mentre gaudim com la quitxalla, fins a ser a baix del Sot de Can Bosquets, on ens reagruparem abans de travessar la carretera.

Ara ens toca deixar-nos caure cap a Dosrius, tot rodant tranquil·lament, mentre voregem el Torrent dels Rials.

A la sortida de Dosrius, anirem a buscar el corriol de l’alternativa de la riera. Últims metres de pujada, abans de deixar-nos caure cap al canyer del Torrent de la Feliua, abans de sortir al Torrent de Manyans.

S’han acabat els corriols per avui, ja només ens queda rodar per la riera cap a Argentona, per tancar la sortida a la Plaça Nova. L’esmorzar Bicigaleru serà el colofó més que merescut, després dels 31,51 quilòmetres amb 832 metres+.

Diumenge 13 de Novembre 2022:

Dissabte el vespre, tot i no estar gaire fi, en Joan B penja la convocatòria de whatsapp per la colla del Bttargentona. Poques respostes, i a primera hora del matí, en Joan confirma que no ens podrà acompanyar... si senyor, aixó és un lider, matina, penja el missatge, i ja pot tornar-se'n al llit.

Al final a les 8 a la Plaça Nova ens trobarem en Francesc M, Javier F, Jordi S, i Salva B. Avui tenim un “bono-bici” de btt curt. Són bons jans, i mirarem d’enredar al grup per anar cap a la zona de Can Bruguera, així cap a les 10 ens podrem despenjar cap a Mataró, mentre la resta poden continuar fent corriols per la zona. No hi posen cap impediment, així que primeres pedalades cap  a l’Agility, per només travessar la riera, endinsar-nos dins del Torrent de can Bellatriu.

Tot just passada la Hípica de Can Salvat, trencarem a l’esquerra començant a fer els primers trams de corriols mentre ens anem enfilant fins a sortir a la pista del Camí de les Aigües, que només travessarem per continuar pujant per corriols cap a la zona de la Vinya d’en Rouaix. Aquí tindrem una bona sorpresa, les màquines ja estan fent de les seves, i ens trobem un parell de corriols tancats. Un punt de habitual de pas a les nostres sortides, tant pujant com baixant, i que també han estat malmesos!!!

Mentre estem aturats veient la malmesa feta, arriben en Francesc L, Jordi R, i en Dani Q. No ens queden gaires opcions més que pujar cap a la pista que ve del Cementiri Nou de Mataró, i ens tocarà rodar-hi fins dalt de la urbanització de Can Vilardell.

Travessarem el Parc Forestal, cap dalt del Turó d’en Dori, on només travessar la pista, tornarem a estar enfilant-nos per corriols. En Jordi Ruiz i companyia porten un ritme més alt, de fet, també han dit que tenien al cap anar cap a la zona de la Torrassa, així que aquests trams els deuen estar fent només per anar escalfant cames. Només en Javi els ha segueix a prop, el que farà que ens arrossegui a tots a fer els trams del corriol de la Nevera. Poc més de mig quilòmetre de corriols de baixada cap a la zona de la Surera de Can Famada, on ja hem perdut l’estela dels que van davant, i decidim no deixar-nos caure més avall. Apa, haurem de remuntar, fent ara altre cop el corriol de la Nevera de pujada. Si senyor, un bucle en tota regla!!!

Pujarem fins a sortir al creuament de pistes de la Plana del Pou de la Plata, on entrarem al corriol de l’Incinerat, abans de continuar enfilant-nos fins dalt del Turó de Tarau, on tenim pel davant un petit tram de corriols revirats de baixada, fins a sortir a la pista que ens ha de portar a l'entrada del Mikaku, o com anomenem al Bicigaló, el corriol d'en Robert.

A partir d'aquí, farem l'enllaçada clàssica de corriols que passant per la Font de n'Oms, ens deixaran al torrent que ens acabarà pujant al Coll de Can Bruguera. Un centenar de metres de pista, i ja tornem a ser dins de corriols, ara mentre travessem la Plana dels Brucs, de camí al pla de la caseta dels caçadors.

Portàvem al cap fer els corriols del Guineueta i Amaito, i ja hi som. Doncs no perdem temps, cap dins amb en Javi al capdavant. El terreny està perfecte, i com sempre xalarem deixant-nos caure per aquests trams revirats, tot travessant els Suros de Can Soler. Baixada a bon ritme, fins que al tram final, tot just quan ja som a tocar del Sot de la Salamandra, ens trobem a un parell fent l’Amaito de pujada... en Pere B i en Marc, bona manera d’anar  tornant a agafar forma física!!!

Fins aquí no ha estat gens malament, portem només 14 quilòmetres, i ja en van 700 metres+, però ja són casi les 10, i el “bono-bici” d’avui ja s'ha acabat. La sortida estava programada fins aquí, bon punt per tornar cap a Mataró. El grup perd un integrant, però en guanya dos més, així que a la resta els toca girar cua, i enfilar-se altre cop per seguir gaudint d’una bona matinal de btt.

Així acaba una crònica de diumenge, tot i no ser les últimes pedalades que farem avui, però la bici de carretera, així com la gravel, de moment no tenen cabuda en aquest blog, jajajaja.