jueves, 29 de junio de 2023

Sortides curtes, amb calor, però bona companyia.

Dissabte 17 de Juny 2023:

Tornem a ser dissabte, i matinem de nou per ser a les 8 a la Plaça Nova, per a una altra trobada dels Bicigaló. Avui som en Pere C, Pepe C, Tino LL, Manel V, Oscar E, Jordi F, i Salva B... i si no s’apunta ningú més, apa a pedalar per deixar la Plaça Nova en direcció a l’Agility.

Portem ja uns dies de calor, i no volem tornar gaire tard, però tampoc massa aviat, així que mentre rodem per la riera, anem rumiant com manegar-nos la ruta d’avui. De moment, rodem cap a la riera de Riudemeia, per fer el primer tram de corriol per la nevera, abans de començar a enfilar-nos cap a Can Roviró.

Continuarem de pujada pels trams clàssics cap a Can Vinyamata, amb el sender final que ens deixa dalt de la pista de la Pedrera de la pedra Blava.

Uns centenars de metres per la pista ens deixaran de nou en trams de corriols, ara enfilant-nos travessant el Bosc de Can Païssa. Una mica més de pista, i un petit tram de corriol abans de sortir al Coll de Sant Bartomeu.

Travessem la carretera, per tot juts passada l’ermita tornar a entrar en trams de corriols, encara que no ho farem tots. L’Oscar i en Manel passaran per la pista, i ja ens trobarem una mica més endavant. La resta aprofitem els corriols paral·lels a la pista que resseguirem cap a Can Tarascó, tot i que avui ho allargarem una mica més, fins a sortir a tocar de Can Jep de la Mel, on ens tocarà remuntar uns tram de pista fins a sortir a la Plana del Fum. Aquí ens reagruparem, i altre cop el grup sencer rodarem per la pista en direcció al creuament de Cal Camat Vell.

Ja estem a tocar de Coll de Porc, així que aprofitarem per fer una estona més de corriols. Ara tenim pel davant els ràpids i divertits trams travessant el Bosc de Can Cardí, que ens baixaran fins a Can Blanc.

Un cop a baix, altre cop a reagrupar-nos, i continuem per la pista fins a l’entrada del corriol del Roure. Ens hi deixarem caure, però només seran uns metres, de fet al primer trencall que trobem en sortirem, per enfilar-nos, travessant la Brolla de l’Abril, fins a sortir al Coll de Gironella. Hem passat a tocar de l’entrada del corriol d’en Cata, i per un moment ens ha passat pel cap deixar-nos-hi caure, però al final ho deixarem per a una altra ocasió.

Només sortir a la pista tenim al cap entrar al primer corriol que trobem a l’esquerra per fer-lo de baixada, amb la consegüent remuntada per sortir al Pla dels Matxos, però se’ns està tirant l’hora a sobre, i volem acabar pels nous trams del corriol de la Feu, així que un altre tram que deixarem per a una altra sortida.

Així que rodarem per la pista del Camí del Mal Pas, fent el corriol alternatiu que voreja el Turó de Matacabres, abans de sortir al Pla dels Matxos.

Aquí ja tenim a tocar l’entrada del corriol de la Feu, així que sense esperes ja hi som dins. L’hem fet poques vegades, i avui ja s’hi nota que hi ha passat un munt de gent. Trams força sorrencs, alguns ja força marcats pel pas de les bicis, i fins i tot alguna moto, el que no treurà que acabem xalant com la canalla, i més si el fem a un bon ritme.

Acabarem sortint a Can Ferreters, on ja amb la feina feta, només ens queda deixar-nos caure per dins del Torrent de Cirers, cap a la Font Picant. Uns metres més d’asfalt i ja som a la Plaça Nova.

Asseguts a l’ombra dels plàtans, aprofitarem per a refrescar la gola, i cruspir-nos l’entrepà al Cèsar Diaz...això sí, acompanyats d’en Francesc M, que últimament tampoc per pistonada!!! I pels que no us ho creieu, aquí va la única foto de la sortida!!! I al tercer en discòrdia no en feu molt de cas, però també forma part de les rutes de btt dels Bicigaló.

24 quilòmetres i 659 metres +, un bon inici al cap de setmana de btt.

Diumenge 18 de Juny 2023:

Si és diumenge, toca treure la son de les orelles als Bttargentona, tot i que per unes coses i altres tornarem a ser pocs. Avui ens trobem a la Plaça Nova en Joan B, Francesc M, Pere B, Marc X i Salva B...ahhh, i en Jordi F (que per un moment s'havia caigut de la crònica).

A la fleca Casas també hi ha l’Angel M, en Rafel F i la Susanna C, que estan agafant el gustet, i avui també s’afegiran al grup. De nou un mixt Bttargentona - Burriac Bikers.

Doncs apa, engeguem la sortida. En Joan porta al cap anar cap a la zona de Llavaneres, tot i que alguns avui tenim un bono-bici de curta durada. Toca matí de platja, així que haurem de girar cua abans.

Primeres pedalades cap a l’Agility, per travessar la riera i entrar al Torrent de Can Bellatriu. Un cop passada la Hípica de Can Salvat trenquem a l’esquerra per fer els primers metres de corriol, tot enfilant-nos fins a sortir a la pista del Camí de les Aigües.

Només la travessarem, i ja tornem a estar pujant per corriols, ara cap a la zona de la Vinya d’en Roauix, i d’aquí, més amunt, fins a sortir al Pi Gros de la urbanització de Can Vilardell.

Ens enfilem per l’asfalt cap al Parc Forestal, que haurem de travessar, pujant cap als peus del Turó d’en Dori. Aquí ens deixarà l’Àngel, que només ha sortit per fer una horeta de bici. La resta travessem la pista, i altre cop a corriolejar de pujada, per acabar sortint al creuament de pistes de la Plana del Pou de la Plata.

Aquí tenim l’entrada del corriol de l’Incinerat, i no deixarem passar la ocasió per entrar-hi, fent-lo de pujada. A la sortida, uns metres més amunt, i serem dalt del Turó de Tarau, punt més alt de Mataró. Aquí, en Rafel, i la Susanna també ja en tenen prou, i diuen que continuaran una estona més al seu ritme, així que ens acomiadem i seguim a la nostra.

Ja hem decidit que potser no és el dia per acostar-nos a la vessant de Sant Vicenç, fa calor, i la sortida s’allargarà massa, així que ens quedarem voltant per la zona de Can Bruguera, i també ens ho passarem bé. De moment, anem a buscar el corriol del Mikaku, on ens creuarem amb en Rafel i la Susanna que estan una mica despistats, i l’estan fent de pujada.

Continuem amb els trams clàssics que ens porten cap a la Font de n’Oms, tot i que avui variarem una mica, seguint cap a la Font de la Moreneta, enllaçant corriols amb algun petit tram de pista. Uns metres més endavant ja serem a la zona de la Plana dels Brucs, abans d’enfilar-nos cap dalt de l’esplanada de la caseta dels caçadors, on farem una petita aturada abans de continuar corriolejant.

Aprofitem l’aturada per agafar una mica d’esma, i menjar alguna cosa. Alguns fem un mos a les barretes energètiques, mentre d’altres fan una menjada de plàtan digne de veure... de fet, hi ha fotos, però la inquisició les ha vetat, i tot i pagar-se bé, no poden sortir a la llum... n’hi ha que volen mantenir la poca dignitat que encara els queda!!!

Doncs apa, mòbils altre cop a la butxaca i a continuar. Ara tenim pel davant el corriol del Guineueta, on tot i les tasques de desforestació que es van fer a la zona, encara podem gaudir d’aquests divertits i revirats trams, tot i que, com molts dels corriols del nostre entorn, ja estan força desgastats pel pas de bicis i motos.

A la sortida enllacem amb l’Amaitu, que farem de baixada per la zona dels Suros de Can Soler, i que ens allargarà una mica més el divertiment, fins acabar sortint al Sot de la Salamandra.

13 quilòmetres de sortida, i desprès d’aquests divertits trams de baixada, ara tocar patir remuntant. Primer cap a la bassa d’en Noe, per després, amb uns primers metres d’arrels, anar travessant el Bosc de la Vendrella,  fins acabar sortint a l’esplanada del Respòs de San Bernat.

Uns metres més endavant tenim Can Flequer, on just a sota de l’ermita de Sant Martí de Mata entrarem al torrent que haurem de resseguir de pujada, en direcció altre cop cap dalt de l’esplanada de la caseta dels caçadors.

Tot plegat portem 16 quilòmetres, però no ho allargarem gaire més. Buscarem alguna baixada divertida que ens porti de nou cap a Argentona. De moment, passarem pels corriols de la Plana dels Brucs, abans de sortir a Can Bruguera.

Ens enfilem cap dalt de la urbanització de la Cornisa, on fem una breu aturada a la font per reomplir els bidons que ja fa una estona que estan pràcticament secs. Continuem fins a trobar de nou el corriol de l’Incinerat, que era farem de baixada, fins a sortir altre cop a la Plana del Pou de la Plata.

Un petit tram de corriol de pujada, i entrem al corriol de la Nevera. Uns primers metres més planers, però de seguida ja estem baixant. Trams amb algun xaragall, força més secs del que voldríem, mentre travessem la zona de la Surera de Can Famada. No hi ha interrupcions, i anem pel dret fins a sortir a la pista del Camí de les Aigües.

Només travessem la pista, i ja tornem a estar fent corriol per sobre de Can Cabanyes, cap al Torrent de la Reimina, per acabar sortint a sobre de la Hípica de Can Salvat.

Rodant pel Torrent de Can Bellatriu sortirem a la riera, i en res ja serem a la Plaça Nova.

Per cert, tanta pressa per anar a la platja, i se’ns ha passat que fa ja una estona que s’ha ennuvolat, així que res, que hi farem?? Doncs unes birres a la Plaça Nova, i la sal del mar que esperi a la propera setmana!!!

Tanquem així el cap de setmana de btt, amb aquests poc més de 23 quilòmetres i 905 metres+... i sense poder penjar la foto, cago'n dena!!!

La propera setmana, tenim la revetlla de Sant Joan, amb lo que dissabte farem bondat, i deixarem descansar les bicis... diumenge ens espera La Roca del Vallès, però això en un nou capítol!!!