domingo, 4 de octubre de 2015

Corriols en busca de la fada.

Primer cap de setmana d’Octubre i després de les pluges dels últims dies, hi havia ganes de sortir.

De nou a les 8:00 trobada a l’Agility, amb la sorpresa de que avui érem un bon munt de gent.... en Joan B, Rafael F, Toni P, Salva M, Jordi M, Francesc M, Joan S, Quico Vallbona, Salva B i 4 companys més. En total 13 bikers disposats a passar un nou matí de corriols.

Aviat hem decidit que faríem avui, seguir a en Quico Vallbona cap a Òrrius on tenien previst fer l’esmorzar.

Sortim riera amunt, cap a la riera d’Òrrius i riera de Riudemeia.

Abans d’arribar a Can Riudemeia, trenquem a l’esquerra  i entrem a fer corriols de pujada que pugen direcció al dipòsit d’aigua de sobre de les Ginesteres.

Passat aquest punt, seguim pujant i passem per la zona del camí de la Fada. Avui, en Quico m’ha explicat el perquè d’aquest nom...... una història, que si voleu conèixer, només teniu que sortir amb ell un dia per la zona. He intentat fer una foto “esotèrica” de la pedra, però com podreu comprovar, avui ni rastre de la fada!!!!

Seguim pujant, avui en un principi amb un ritme una mica més tranquil que les últimes sortides, fins anar a sortir a la carretera d’Òrrius.

Encara era d’hora per esmorzar, així que agafem pista avall per darrera del cementiri per tornar a pujar per una sèrie de corriols que ens porten cap a la zona que anomenen el Roure. Un cop a dalt, sortim a la pista on ens reagrupem.

Ara ja només tocava seguir la pista de baixada que ens deixa al poble d’Òrrius.

Aquí ens han deixat en Quico B, Jordi M i 3 companys més, que anaven a gaudir d’un bon esmorzar.

La resta, decidim anar cap a la zona de Sant Bartomeu, així que tocava tornar a pujar. Aquesta zona de corriols està força divertida, malgrat trams amb alguns reguerots força profunds i alguna zona força pedregosa.

Alguns trams eren una mica tècnics i hem pogut comprovar el nivell de tècnica de cadascú.... n’hi ha que busquen la millor perspectiva per veure la traçada....

.... abans d’intentar-ho.

D’altres fan servir la seva tècnica particular tal com poden.....

.... i alguns, n’hi ho provem i no sortim a la foto!! Jajajaja

Hem tingut algun problema d’orientació, ja que després d’estar temps sense passar-hi, hi ha corriols que han estat desbrossats i el seu aspecte actual és força diferent. Tot i això, els companys no han tingut problema en trobar la direcció correcte i hem anat a sortir a l’Ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes.

Aquí alguns ja tenien tard, amb lo que hauríem d’agafar camí de tornada cap a casa. En Toni P i en Rafael F han decidit seguir una estona més i mentre nosaltres agafàvem pista de pujada al costat de la pedrera, ells anaven a seguir corriolejant.

Nosaltres seguim per pista fins agafar corriols que ens faran sortir altre cop a la pista de la Pedrera.  Aquí s’ha plantejat el dilema de per on baixar..... per can Vinyamata, seguint part de la Prehistòrica fins a Can Rovira, però al final la opció triada ha estat anar a fer el corriol dels Galzerans de baixada.

Abans d’arribar-hi, he tingut un atac de lluïdesa mental i he decidit que com avui no tenia hora d’arribada, continuaria una mica més al meu ritme.

A l’entrada dels Galzerans ens acomiadem i segueixo per pista, per entrar al corriol clàssic que va fins a la carretera de Parpers, passant per sobre del Pessebre.

Travesso carretera i corriols fins al Pla de l’Espinal i seguir fins a Sant Carles, on he tingut el gust de trobar-me a en Josep, en Jordi LL i dos companys que també anaven a baixar cap a Dosrius.

Anem a fer l’alternativa de Can Ribot, enllaçar amb el corriol del Pi Tort i tornar a gaudir de la ràpida baixada pel corriol del Pi Dret, que avui estava perfecte després de les pluges.

Sortida a Dosrius i tornem a Argentona per la riera.

Al final, segons el GPS han sortit uns 35 kilòmetres amb una mica més de 900 metres de desnivell.

En definitiva una molt bona sortida, amb un estat de la muntanya perfecte i una molt bona companyia.

PD. Gràcies al Salva M i en Joan B per les fotos.