domingo, 12 de febrero de 2017

Cap de setmana de corriols, estrenos i desaparicions!!!

A mesura que ens anem fent grans els dies cada cop passen més ràpids, el que en el nostre cas més que un problema és una sort, ja que ens permet de cop i volta trobar-nos immersos en un nou cap de setmana....

.... i això comporta estar dissabte puntuals ales 8 a la Plaça Nova. Aquesta setmana ens trobem en Pere C, Oscar E, Pepe C, Josep, Jordi P, Robert D i SalvaB.

Avui volem sortir amb uns primers quilòmetres rodant, així que sortim cap a l’Agility i anem riera amunt cap a la riera d’Òrrius.

Començarem a pujar cap a Can Roviró on trenquem a l’esquerra per agafar els corriols que ens han de pujar cap a Can Vinyamata.

En els primers trams hem tingut algun petit problema mecànic amb la pressió de la roda d’en Jordi P, però res que no se solucioni ràpidament amb una ampolla de CO2, qualsevol es posa a inflar manualment!!

Un cop solventat el problema seguim pujant fins a passar Can Vinyamata on agafem corriol de la dreta que ens porta a enllaçar amb els Galzerans, per continuar pujant fins a sortir a la pista.

Fem tram de pista en direcció al Merendero de Nostra Senyora dels Àngels, on entrem de nou en corriol fins a sortir al Coll de Parpers.

Travessem la carretera i enfilem pujada cap al Pla de l’Espinal i seguim pujant cap a la Urbanització Sant Carles. Continuem cap a les Planes, on anem a buscar l’entrada del corriol de l’alternativa de Can Ribot.

Com ja va sent un clàssic fem l’alternativa, enllaçant amb el corriol del Pi Tort i anant a buscar la divertida baixada del corriol del Pi Dret.

La ruta normal seria acabar de baixar el corriol fins a sortir a Dosrius, però per evitar tornar per la riera, decidim que a mitja baixada agafarem el corriol del Gos Perdut de pujada.

El primer tram té certa pendent, però a mesura que hi passem sembla que cada cop es fa més agradable..... i sinó a les imatges em remeto.

Anem enfilant pujada cap a la cadena, on fem corriol de baixada cap a la zona de Can Belluguins on enllacem corriol cap a la zona de l’Esquei d’en Febrer i acabem sortint al Xaragall de l’Espinal.

Riera i de nou cap a la Plaça Nova per gaudir com es costum d’un bon esmorzar i una bona estona fent petar la xerrada.

Sortida d’uns 26 quilòmetres amb 622 metres de desnivell +.

A més, encara quedava una feina a fer,,,,, hem de recollir els nous xalecos que diumenge hem de fer l’estreno oficial.

I diumenge  amb puntualitat britànica ens trobem com es costum a la Granja.com. Avui som en Joan B, Francesc M, Quico P, Javier, Salva M, Manel L, Valentin, Pere B, Robert D, Salva B i un nou company, en Martin que esperem que s’ho hagi passat bé i ens acompanyi en noves sortides.

Com la setmana passada vam anar a fer corriols cap a la zona del Veïnat de la Pujada, avui decidim canviar completament i anirem cap a la zona de la Roca.

Així l’inici de la ruta serà calcat al de dissabte.....Agility, riera d’Òrrius, Can Roviró, pujada per corriol cap a Can Vinyamata, corriol cap als Galzerans, pujada cap a la pista i corriol cap la Coll de Parpers.

Aquí comencen les variacions, fent tram d’asfalt de baixada per de seguida entrar e el divertit corriol de baixada que anomenem de Can Sigala.  Acabem sortint a la carretera de la Roca, que travessem per anar enllaçant sinuosos corriols de pujada, passant pel que coneixem de la Creu, encara que ja fa temps que la creu ja no hi és.

Seguim fent corriols de pujada, fins a travessar a carretera de la Roca a Òrrius, on entrem a la zona del Bosc Màgic de la Roca, passant per les pedres de l’Elefant i del Moai.

Seguirem pujant, combinant trams de pista i corriol.....

.....amb algunes aturades per anar-nos reagrupant, on cadascú aprofita l'estona a la seva manera.....

.... seguim cap a Sant Bartomeu de Cabanyes, tot passant per la font, encara que no ens hi aturem.

Aquí ens separem en dos grups. En Francesc M, Quico P i Javier ja tenen tard i segueixen cap a l’ermita i agafen la pista per fer tornada ràpida cap a casa.

La resta travessem la carretera i fem corriols de baixada cap a la zona del Turó del Gall on haurem de remuntar de nou. En aquests trams en Valentin se’ns ha despistat i ha agafat algun trencall equivocat i malgrat que s’ha intentat retrobar-lo no ha estat possible, amb lo que hem decidit continuar la sortida.

Al final no ha estat res greu i ha tornat cap a Argentona per carretera.

Hem hagut de remuntar cap a la pista de la Pedrera, on fem ràpida baixada pel corriol dels Galzerans, continuant cap a Can Roviró i sortida final a la riera de Can Riudemeia.

Ja només queda tornada xino-xano cap a casa, que la feina ja està feta.

Sortida d’uns 30 quilòmetres amb 771 metres de desnivell +.