martes, 18 de mayo de 2021

Cap de setmana de corriols per La Roca del Vallès i Can Bruguera.

Dissabte 15 de Maig 2021:

Com aquell qui no vol la cosa, ja arriba de nou el cap de setmana, i això comporta una nova sortida dels Bicigaló.  Divendres vespre mentre alguns preparem el nostre “outfit”....

... d’altres estan en fases més avançades, i ja posen a punt els nivells de glucosa...

...i dissabte a matinar per ser a les 8:00 a la Plaça Nova. Aquesta setmana som en Pere C, Pepe C, Quim M, Jordi T, Tino i Tomàs LL, Pau LL, Oscar E, Josep, Xevi B, Quico S i Salva B.

A la plaça també hi ha en Francesc M, Kiko P, i Javi F, disposats a posar en solfa les cames damunt les seves flaques.

En Tomàs fa un munt de temps que no ens acompanyava a les sortides, i li hem d’ensenyar alguns dels corriols nous, així que avui anirem cap a la zona de La Roca del Vallès. A més, serà un bon recorregut per als qui avui estan de test e-bike.

Arrenquem cap a l’Agility, i entrem a la riera, de camí a la riera de Riudemeia. Com ja és un clàssic, primers trams de pujada cap a Can Roviró, endinsant-nos als corriols que ens van pujant cap a Can Vinyamata, de camí fins dalt de la pista de la Pedrera de Pedra Blava.

Uns metres per la pista, i altre cop corriols de pujada, mentre travessem el Bosc de Can Païssa, de camí al Bosc de Ca l’Argent, on ens esperen els primers trams de baixada de la sortida.

En el primer corriol que ens ha de portar a l’entrada de l’Amic Invisible, tindrem un petit ensurt. Un “front-flip” d’en Pau, sense conseqüències greus, el que dins el món del btt coneixem com fer-se una parcel·la.

Tot plegat només ha quedat en una anècdota, i hem pogut prosseguir la sortida. Només entrar al corriol de l'Amic Invisible, ens dividim en 2 grups, uns Amic Invisible avall, i la resta farem la Vacuna. Com la setmana passada, el terreny està força sec, i costa posar la bici al seu lloc segons en quins trams. De totes maneres sortirem del corriol airosos, per reagrupar-nos i anar en busca de l’entrada del The Rock.

Ja hi som dins, i apa, trams revirats que anem fent a un bon ritme. Un cop a la sortida, deixarem de banda el corriol que baixa cap al Torrent de Can Santpere. Avui continuem cap a la zona de la Pedra de l’Escorpí, on entrarem al corriol Amagat. El proper corriol serà el Cagando Blando, però a l’igual que la setmana passada, tot just abans d’arribar al Turó Gros, farem el corriol alternatiu que ens portarà al xaragall que baixa cap als dipòsits de sobre Can Planes. Aquí el grup es torna a separar, uns faran corriols de baixada des dels dipòsits fins a sortir a la masia de Can Planes, mentre la resta remuntem uns metres i ens endinsem dins del Cagando Blando.

Avall que fa baixada, altre cop patinant les rodes del darrera damunt el terra massa sec, però gaudint-lo al màxim. Acabarem sortint a tocar de La Roca del Vallès, i haurem de rodar per la pista per reagrupar-nos de nou.

Altre cop junts, anirem a resseguir altre cop una bona enllaçada de corriols, fins a sortir a Can Companys. Trams més planers, a un ritme força suau, el que permet fins i tot fer alguna foto.

Ara ens toca travessar la carretera, entrant al Torrent de Sant Miquel, amb una imatge a l’estil “processionària del pi”, un darrera l’altre ben juntets!!!!

La cosa no durarà gaire, a la que el sender comença a enfilar-se, algunes e-bikes es posen al capdavant, i amb l’excusa de provar el par del motor, ens deixen enrere a la resta, que anirem pujant, cadascú al seu ritme cap al Pla de l’Espinal.

Un cop a dalt, hem de buscar la tornada, i avui decidim fer-ho pel corriol de la Font del Llorer. La setmana passada hi vam passar, i era completament ciclable, així que serà una bona opció...tot i la parcel.la que s’ha entossudit a fer-se en Tomàs. Beneïda canalla!!!, una caiguda més o menys tonta, que només suposarà unes esgarrinyades a la cama.

Una breu aturada, i com tot està bé, reprenem la marxa fins a la sortida del corriol, que enllaçarem amb el Xaragall de l’Espinal que ens portarà de baixada cap al Bell Recó.

Últims metres de rodar per la riera cap a Argentona, tancant una altra molt bona sortida. Poc més de 26 quilòmetres i 700 metres+. Entaulament amb l’esmorzar de rigor, culminat amb els cigaló XL, amenitzats amb un petit monòleg d’acudits d’en Paco, que s’està convertint en “the best waiter” de la Plaça Nova.

Feina feta, i cames en solfa per a demà.

Diumenge 16 de Maig 2021:

Dissabte al vespre, nova convocatòria dels Bttargentona. Algunes baixes, i d’altres confirmacions.

Altre cop puntuals a les 08:00 ens trobarem a la Plaça Nova. Els més matiners amb el cafetó de primera hora, mentre va arribant la resta.

Avui som en Francesc M, Toni P, Salva M, Pere C, Pepe C, Quim M, Salva B. També ens acompanyarà l’Angel, el Pim-Pam Tracatrà dels Burriac Bikers, amb un nou company, en David???

No tenim a en Joan B que ens faci de líder, però això no serà impediment per a que aviat ens posem d’acord. Avui anirem a divertir-nos per la zona de Can Bruguera. Doncs apa, sortim de la Plaça Nova cap a l’Agility, travessem la riera i ja som dins del Torrent de can Bellatriu

Primers corriols de pujada fins a sortir a la pista del Camí de les Aigües, que tot just travessem per seguir fent corriols de pujada cap a la zona de la Vinya d’en Rouaix. Un petit tram de baixada, i tornem a remuntar fins a sortir al Pi Gros de la urbanització de Can Vilardell.

Amunt per l’asfalt cap al Parc Forestal que hem de travessar enfilant-nos cap al Turó d’en Dori, i sense aturades, corriols de pujada fins a sortir a la pista que puja cap a Can Bruguera.

Estem al creuament de camins de la Plana del Pou de la Plata, i aquí entrarem al corriol de l’Incinerat. El corriol ens porta a tocar del Covid19, però nosaltres ens enfilarem al Turó d’en Tarau per fer el tram de corriol nou que fa unes setmanes ens va ensenyar en Miquel Àngel.

A la sortida continuarem per anar a buscar l’entrada del Mossèn. Divertits trams, que xalarem tot i estar excessivament secs. Un cop a baix del torrent ens tocarà remuntar altre cop fins a la pista, tancant un bucle que ja és tot un clàssic a les sortides per la zona.

Ara ens toca el Wally, que enllaçarem amb els corriols que ens portarien cap a la Font de n’Oms, si no fos perquè quan ja casi hi som, a en Francesc M li surt la vena Jordi S, i ens porta a fer corriols de pujada que ens faran sortir a la Font de la Cornisa. Pujada del tot evitable, que fa que a algú ja li pesin massa les cames, i ja s’estigui rumiant la retirada.

Continuem deixant-nos caure cap al Coll de Can Bruguera, per entrar als corriols que travessen la Plana dels Brucs. I aquí, l’Àngel i en David ja en tenen prou, obligacions familiars i cansament faran que girin cua i se’n tornin cap a Argentona. La resta continuem fins dalt de la plana on hi ha l’entrada de l’Arqueòleg Xtrem, que no és l’objectiu de la sortida d'avui.

Anirem a buscar l’entrada del Guineueta, i cap dins a gaudir del seu divertit traçat, revirat i molt ben treballat. Avui ens trobarem amb la sorpresa que just a la sortida a la pista on s’enllaça el segon tram, hi han tallat un parell de pins amb tota la mala intenció del món, barrant l’entrada al corriol, el que obliga a baixar de les bicis per passar-los per sobre. La resta del corriol continuarà intacte, i l’anirem resseguint fins a enllaçar amb el Ferrari.

En aquests trams següents, a l’arribar a la Plana dels Xafa-rocs també trobem que ja hi han passat les màquines, fent treballs de desbrossament. De moment encara podem passar dalt de les bicis i ho haurem d’aprofitar mentre quedi corriol. Acabarem baixant fins al Torrent de Can Cabot de la Brolla. Remuntem un centenar de metres per la pista, i corriol a l'esquerra de baixada fins a sortir al Torrent del Pixador dels Ases.

Ara ens tocarà remuntar altre cop cap al Coll de Can Bruguera, però abans les e-bikes faran una colla d’intents d’enfilada per un tram massa vertical, mentre la resta ens ho mirem tot aprofitant per a recuperar una mica d’esma.

La pujada per la pista la fem tot xino-xano, mentre anem fent petar la xerrada, i un cop a dalt continuem de pujada cap a dalt de la urbanització de la Cornisa. El proper corriol serà el Covid19. Hem dubtat si fer el tram del Pandèmia, però el terreny està força sec, i el Covid19 ja el tenim més apamat, així que ràpida i divertida baixada fins a sortir a la pista tot just per sobre de Can Lledó.

Ara ens tocarà remuntar, i ho fem entrant al corriol que ens pujarà cap al Parc Forestal, passant per la Font dels 3 Raigs.

La sortida ja està tocant a la seva fi, i encara no hem fet cap foto. La farem un cop som dalt del Parc Forestal, aprofitant l'aturada quan ens hem trobat amb en Robert, en Josep i l’Oscar que també han fet una sortida per  la zona.

Reprenem la marxa, anant a buscar l’entrada del corriol d’en Bellatriu. Com sempre, espectacular enllaçada de corriols que ens deixarà a la riera d’Argentona. No hi ha millor manera d’acabar una ruta com la d’avui.

Només han estat 23 quilòmetres, rondant els 1000 metres+, però això no treu que ens haguem guanyat el piscolabis post-sortida.