jueves, 6 de mayo de 2021

Al Maig...pluja i avaries a raig!!!!

Diumenge 02 de Maig 2021:

Com cada any, comencem Maig amb la diada del Treballador, festiu i aquest any dissabte. Les previsions meteorològiques no eren bones, i s’han complert. A primera hora del matí ja plou, així que ens veiem obligats a deixar tranquil·les les bicis, mentre anem fent cops d’ull a través de les finestres, amb l’esperança que la pluja escampi, cosa que al final no passarà.

Alguns ho aguantaran millor, després d’haver sortit divendres....

...i d’altres, tant se’ls hi en fot la pluja. Cap a Riuderenes a fer l’animal!!!

Per diumenge les previsions sembla que són una mica millors. S’esperen pluges cap al migdia, amb lo que si no erren els pronòstics podrem salvar la sortida, i amb aquesta intenció farem via cap a la Plaça Nova, on els més matiners podran fer el cafetó....

...mentre va arribant la resta dels Bttargentona.

Avui som en Joan B, Quim M, Salva M, Pere B, Francesc M, Toni P, Kiko i Marc P, Jordi S i Salva B.

Desprès de les pluges d’ahir volem moure’ns per terrenys no gaire enfangats, així que buscarem sauló. La banda de la riera i can Bruguera ja l’hem fet a les últimes sortides, així que de seguida ens posem d’acord per anar cap a Burriac, tot i que hi haurà alguna zona d’arrels que segur que avui no ens ajudaran gens.

Apa, deixem la Plaça Nova, travessant Argentona cap a la Font Picant, per fer els primers trams de corriols enfilant-nos cap a la zona de Les Encantades. Com esperàvem en aquests primers trams ens hem d’acostumar a les arrels, i en més d’una ocasió ens patina la roda del darrera... mira que ho sabem, no s’ha de pedalar a sobre de les arrels, però de vegades, alguns encara no ho tenim del tot entès!!!

Un cop a dalt, trams de baixada fins a sortir a la pista de Torre Ametller, on només uns metres més avall, tornarem a endinsar-nos en corriols que ens baixen cap a la zona de Santa Elena d’Agell.

Com sempre, haurem de tornar a remuntar per tornar altre cop a la pista de Torre Amatller, però avui no és una sortida normal. En aquest tram tindrem la primera avaria de la sortida, problemes a la tija telescòpica de la bici d’en Joan, que ens fa aturar-nos per a que hi faci una ullada.

S’ha trencat el cable, i això obliga a un “pit stop” força llarg, per a tornar-la a deixar operativa. Uns s’hi arremanguen....

...mentre els que no hi entenem res, tampoc fem gaire cosa per aprendre, jajaja...

Un cop torna a pujar i baixar com si no hagués passat res, tornem dalt de les bicis, i ara sí, continuem fins a sortir a la pista. Un centenar de metres de pujada per la pista, i entrem als corriols que ens pujaran cap al Turó dels Oriols, amb baixada final cap al Coll de Can Bruguera.

Ara farem un tram de pista de baixada, fins a trobar altre cop entrada de corriols, que anirem enllaçant de baixada fins a sortir a la Font Picant de Cabrera. Aquí hem tingut la segona avaria de la sortida, trencament d’una fixació de les cales al pedal de la bici d’en Salva M. Per a alguns hagués estat un problema greu, però per a un senglar de Santa Agnès, això no són més que pessigolles.

De la Font Picant ens enfilarem per la pista cap a sobre de la Urbanització de Can Tolrà, i aquí tindrem problemes amb el seient de la bici d’en Jordi S, que sembla que té les guies malmeses.

Continuarem de pujada fent corriols fins a sortir a la Creu de l’Avellà. Uns pel tram més dret, mentre d’altres ho fem per la variant de la dreta, una mica menys feixuga. Ens reagruparem a la creu....

...per, un cop reagrupats, seguir pista amunt.

Ara tenim una estona de pujada per pista cap al Turó de la Cirera, fins just a sota de la torre de guaita, on el seient de la bici d’en Jordi S diu que ja en té prou.

Haurem de sortir del pas com puguem, i la millor opció serà fixar-lo amb cinta aïllant per poder acabar la sortida de la forma més decent.

Entre una cosa i l’altre, tot plegat portem 11 quilòmetres, uns 700 metres+, i l’hora se’ns ha tirat a sobre, per lo que haurem d’anar a buscar la tornada. Tenim la opció de fer el corriol que tenim a sota de la torre de guaita, i que travessant la Brolla d’en Ballot, ens baixarà cap al Camí del Mal Pas. Discutim si està més o menys aixaragallat, i al final decicidim desfer uns metres de baixada per la pista, per fer altres trams de corriols que teòricament han d’estar en millor estat. Fet i fet, tampoc és que siguin uns trams amb gaire flow, i al cap i a la fi, ens acaben deixant al mateix punt de la pista del camí del Mal Pas.

Un cop a la pista, anem a fer el corriol alternatiu al Turó de Matacabres, per sortir al Pla dels Matxos. Una breu remuntada cap al Turó de l’Esquei d’en Ros, i farem el divertit i tècnic corriol de baixada, abans de continuar cap al pla dels Alemanys.

Aquí n’hi ha que se n’adonen que s’han deixat les ulleres al terra mentre fèiem la "nyapa" al seient de la seva bici, però ja no queden ganes de tornar enrere, així que continuem per buscar l’últim corriol de la sortida que ens baixarà cap a Can Ferreters. A l’entrada ens trobem a part de la família Teixidó que ens acompanyarà en aquest divertit tram.

Tercera opció corriolaire que coneixem a la zona, molt divertida, amb trams tècnics, inclòs un baixadó on malgrat alguns el fan sobre la bici, i diuen que t’hi tiris que no té res, els que ens aturem a mirar-ho des de dalt, ja no serem capaços de baixar-ho dalt de la bici. Ho haurem de posposar per a properes passades per la zona.

Hem acabat a Argentona amb poc més de 14 quilòmetres, i ja són quarts de 12, i la cosa encara no ha acabat....en Jordi S ha perdut el mòbil, el que ens faltava avui!!! Ara sí que toca desfer el camí per mirar de trobar-lo, i pel que ens han comentat més tard, ha estat de sort i ja torna a estar a les seves mans.

Alguns no l'hem pogut acompanyar en la búsqueda, doncs teníem obligacions familiars que requerien la nostra presència, i encara teníem per davant una bona remuntada fins al Parc Forestal de Mataró. Tot i unes petites gotes en algun moment, encara hem pogut fer alguns trams més de corriols, tancant una matinal per a oblidar...sort dels magnífics companys, que aquests sí que no fallen mai!!!

El que no sé si fallarà d’aquí en endavant és en Marc P, que avui ha degut pensar: “qué vols que no passi amb aquesta colla de iaios!!!” Beneïda jovenalla!!!