viernes, 6 de agosto de 2021

Cap de setmana de btt pre-Garrinada.

Dissabte 31 de Juliol 2021:

Divendres vespre, penúltim dia de Juliol, assegut al sofà esperant la convocatòria dels Bicigaló per demà. Es va fent tard i el mòbil no fa cap soroll. L’anem mirant un i altre cop, hi ha cobertura, i no sona. A 3/4 de 10 el neguit em fa posar un whatsapp, i de seguida alguna contestes confirmant. N’arriba una, dues, tres... i a partir d’aquí un continu de “Soc fora”, alguns fins i tot acompanyats amb “Bona sortida” o “ens veiem al Setembre”. Normal, ja toquem a l’Agost, comencen les merescudes vacances... la propera setmana és la Festa Major d’Argentona... al cap d’uns dies, alguns començaran la segona tongada del Camí de Santiago...

De totes maneres en Pere C, Quim M, Jordi T i Salva B matinarem per ser puntuals a les 8 a la Plaça Nova. També han matinat en Francesc M, Kiko P, Jordi R i Dani Q, que després d’acompanyar-nos al cafetó matiner, avui s’afegiran al grup.

En Jordi T ha de ser d’hora a casa, i li hem promès quadrar una sortida per a les 10:30 ser asseguts degustant l’esmorzar. Doncs apa, sortim cap a l’Agility i entrem a la riera. Rodarem cap a la riera de Riudemeia, i farem el tram de corriol de la Nevera, encara que tot seguit tornem a sortir a la pista. Hi rodarem fins passat Can Boringues de Baix, on iniciem els primer metres de pujada per corriol del dia.

Al capdavant hi va en Dani Q, que si no fos perquè encara és un jovencell, pensaríem que s’ha posat un  motor a la KTM. Collons quin ritme porta!!! I diu que només és  perquè fa dies que no surt en bici!!!

Anem resseguint corriols, senders i algun tram de pista mentre travessem la Brolla de Riudemeia, amb una enfilada final cap a Òrrius, sortint a Can Guineu. El pensament de la ruta era enllaçar amb el Songoku que ens portaria dalt del Turó d’Aquença, però al final hem tirat pel dret, i ho deixarem per una altra ocasió.

Un cop a Òrrius deixarem que en Francesc, Kiko, Jordi R i en Dani se’n vagin a la seva. Les seves cames necessiten un altre ritme, i prou han fet d’acompanyar-nos en aquests 10 primers quilòmetres.

Nosaltres continuem deixant-nos caure cap a la zona esportiva d’Òrrius, i farem la segona enfilada del dia pels corriols de la zona de les Palomeres, que hem de resseguir fins a sortir dalt de la pista a tocar del Mas de Cèllecs. Un cop a dalt, una breu aturada per fer una "nyapa" per sortir del pas d'un altre radi trencat. Aquesta roda ja porta molta guerra, i toca fer un pensament.

Qualsevol altre dia haguéssim travessat la pista per fer els corriols de sobre fins a Can Tarascó, però hem fet una promesa a en Jordi i no la podem trencar, així que avui toca pista fins a Cal Camat Vell, de camí a Coll de Porc, on tornarem a fer corriols.

Ara ens endinsarem dins del Down Blanc, del que farem els dos primers trams, que tot i el terreny excessivament sec, els farem sense complicacions, això sí, amb alguna petita derrapada, aprofitant que avui no sentim remugar a ningú. Estem travessant de baixada el Bosc de Can Cardí, fins a acabar sortint a Can Blanc.

Un cop a baix, uns centenars de metres per la pista fins a l’entrada del corriol del Roure. Cap dins, i ràpida baixada amb algun petit ensurt amb un xaragall inesperat, que aconseguim solventar prou bé. Només en farem un petit tram, doncs entrarem al primer trencall a la dreta, que haurem de fer de pujada fins a sortir al Coll de Gironella.

A partir d’aquí, a rodar per la pista, fent el corriol alternatiu que voreja el Turó de Matacabres, fins a sortir al Pla dels Matxos. Avui que som pocs, aprofitarem per fer el corriol que s’enfila al Turó de l’Esquei del Ros, abans de gaudir dels següents trams més tècnics de baixada.

A la sortida, ens toca l’Xtrem. Divertit enllaç de corriols, que ens baixa cap a Can Raimí passant per la Font dels Castanyers i la Font del Gavatx.

Un cop a baix, ja només ens queda rodar per la riera, cap al cementiri de la Vall de Clarà. Travessem la carretera i rodem pel polígon, per entrar a Argentona per la Grumbre.

A les 10:25 tanquem la sortida altre cop a la Plaça Nova. Hem fet content a algú, s’ha pogut fer una bona sortida, tenim temps per l’esmorzar, i serem d’hora a casa... i se’ls hi nota a la cara...

...la resta, doncs tampoc estem tant malament!!!

Amb aquests 23,88 quilòmetres i 600 metres de desnivell +, tanquem el mes de Juliol.

Diumenge 01 d’Agost 2021:

Per a alguns aquesta setmana no hi ha platja, així que diumenge part dels Bttargentona ens tornarem a trobar a la Plaça Nova.

Aquest cop serem en Joan B, Quim M, Francesc M, Pere C, Javier F, Pere B, Marc G i Salva B. Des de fa uns dies tenim clar que hem de tornar a la zona de la Roca per acabar d’enllaçar bé algun dels corriols que vam fer fa dues setmanes. Diuen que les xarxes socials fan molt de mal, però de vegades en podem treure alguna cosa bona de cara a futures sortides, i avui serà així. Un vídeo d’instagram d’en Carles de Rocabikes ens posarà en clar alguns trams dels que farem avui.

Doncs apa, desprès de la pluja de la nit, matinem per trobar-nos a la Plaça Nova, on els més matiners han fet ja el cafetó. Comencem a pedalar cap a l’Agility, entrant a la riera per dirigir-nos cap al Bell Recó. Aquí ens trobarem amb l’Enric T que s’unirà al grup. Passarem per sota del viaducte de la C60, entrant al Xaragall de l'Espinal. Passarem per sota del pont de la carretera de Parpers, començant-nos a enfilar pel Xaragall de Can Pins.

Amunt sense aturar-nos cap a can Ribot, fent el corriol alternatiu que evita passar arran de la casa, per sortir dalt de les Planes. Continuem cap a Sant Carles, trepitjant asfalt fins al Turó dels Castellans. A partir d’aquí, una enllaçada de corriols ens portarà fins al Pla de l’Espinal, per continuar fins a deixar-nos caure al Coll de Parpers.

Un centenar de metres per la carretera fins passada l’antiga gasolinera del  “Jabalí de Oro”, on entrarem altre cop en corriols. Tornarem a fer els divertits corriols de fa quinze dies, i que ens acabaran baixant al Torrent de Sant Miquel. Un cop a baix, rodem cap a Can Companys, on ens tocarà travessar la carretera, per tornar a fer corriols, aquest cop de pujada cap al Bosc de Can Planes, passant pel corriol de la Creu.

Al sortir a la pista, pugem una mica més amb la idea de que estem a punt d’entrar al corriol Amagat, però anem errats. En Joan B continua pel sender en direcció cap a les restes de Can Ronses. Potser és que vol anar a fer primer el The Rock? No som gaire lluny, i no serà mala idea.

Continuem pujant, i passem de llarg l’entrada. Seguim endavant i ja només queda una opció, vol enfilar-se cap dalt de Ca l’Argent, on farem de pujada el pedregar que ens durà fins a darrera de Can Segal. Vol enllaçar el màxim de corriols de la zona, així que encara ens haurem d’enfilar una mica més fins a l’entrada de l’Amic Invisible.

Hem estat uns 4 quilòmetres pujant, però per fi tornarem a baixar. L’Amic Invisible, amb la pluja caiguda està força millor, tot i que amb el pas del temps, de bicis i motos, s’hi ha obert un munt d’alternatives als punts més tècnics que li han tret una mica la gràcia. De totes maneres, no s’hi val a badar, i més si no vols quedar gaire despenjat del grup.

No ens aturarem fins a l’entrada del The Rock, on aprofitarem per descansar una mica, i menjar alguna cosa mentre en Joan li fa una ullada als frens de la bici.

Reprenem la marxa, i ja som dins del The Rock, on tornarem a gaudir del seu ràpid i divertit traçat.

A la sortida ens veurem obligats a aturar-nos altre cop. En Quim ha destalonat, i haurem de mirar d’inflar la roda. Serà un “pit-stop” força llarg, on serà necessària alguna bombona de CO2, un fotimer de manxades d’ara en Quim, ara en Marc...

....quan ja està inflada la roda, traiem la manxa i amb ella surt l’obus... apa tornem-hi, altre cop manxades d’un, manxades de l’altre, i quan està inflada es torna a sortir l’obus.., i tornem a començar.

Al final s’hi ha posat en Francesc M, que ha mostrat com ha de ser la tècnica d’inflar, un ritme suau, res de ritme coniller... i solucionat el problema. Amb tot això, hem perdut ben bé mitja hora.

Continuem, i ara sí tornem cap al Bosc de Can Planes, per entrar al corriol Amagat, fins a l’entrada de l’Slalom, on de seguida ja som als trams de corriols que volem mirar d’enllaçar bé avui.

Primes trams més lents, amb algun punt més complicat que fins i tot provoca un petit ensurt, amb una mena de “front flip” d’en Pere, que acabarà un parell de metres més avall, sense conseqüències greus, només una bona recepció amb l’esquena... sort que el terreny està tou. Sembla ser que tot està al seu lloc, així que tornarem dalt de les bicis, i seguirem baixant pel corriol, que ens porta a sortir a la pista, per només travessar-la i entrar al corriol de la Creu, que ara farem de baixada.

Ens venen per davant uns trams de corriols, que guiats magistralment per en Joan, farem durant poc més d’un quilòmetre i ens acabaran portant a sortir al camp de la Vinya d’en Tomàs. Trams gens complicats, que la majoria no hi havíem passat mai. La llàstima és que et deixa a tocar de la carretera de la Roca del Vallès, amb lo que haurem de fer uns metres d’asfalt, seguint a l’Enric que ens guiarà cap a la riera de Gausachs, passant per sota de la C60.

Potser té la intenció de fer la pujada pel Conill, doncs no, anirem altre cop cap a Can Companys. Un cop dins del Torrent de Sant Miquel, l’Enric ens deixa. Se’n torna pujant per l’Star Wars. La resta, a l’igual que fa dues setmanes, ens tocarà desfer el camí que hem fet a primera hora del matí, però ara de pujada cap al Coll de Parpers, tot i saber que és una pujada exigent, on al tram final haurem d’empentar la bici uns metres.

Un cop a dalt, re-agrupament, uns metres per la carretera, abans d'enfilar-nos cap al Pessebre. S’ha acabat pujar, ara tenim per davant el corriol de la Mercé de baixada. En un tres i no res serem a sota de Can Roviró, i uns metres més de baixada ens portaran a la riera de Riudemeia.

Últims metres per la riera cap a Argentona. Entre una cosa i l’altra s’ha fet tard, i alguns no ens podran acompanyar al piscolabis post-sortida a la Plaça Nova. La pluja ha fet baixar força la temperatura, i hem gaudit d’un matí espectacular pel btt, tot i això una beguda fresqueta no estarà de més per anar refrescant la gola, mentre comentem la jugada.

Comencem Agost amb 34,88 quilòmetres i 855 metres de desnivell +.

Apa, els argentonins ja esteu en solfa per la Festa Major!!!