martes, 10 de mayo de 2022

Tanquem Abril amb una clàssica, i obrim Maig amb top de corriols per la Roca.

Dissabte 30 d’Abril 2022:

Avui tenim un dia una mica atrafegat, tot i això part del Bicigaló encara tindrem una estoneta per a fer alguns corriols, fent cas a la convocatòria de l’Oscar. Tornarem a ser pocs, de fet, només serem l’Oscar E, Josep, Jordi T, Manel V i Salva B.

Hem de fer una sortida exprés, així que tirarem dels clàssics, una visita a la Torrassa, on farem un Kékomo aprofitant que alguns encara no l’han tastat. Doncs apa, deixem la Plaça Nova cap a l’Agility, per entrar a la riera. Hi rodarem en direcció al Bell Racó, passem per sota del viaducte de la C60, entrem al Xaragall de l’Espinal, per tot just hem passat el pont per sota de la carretera de Parpers, enfilar-nos cap a les Malloles de Can Pins.

Ens anirem enfilant per senders i corriols cap al Turó de Can Ribot, amb el corriol final que ens puja dalt de les Planes. Seguim cap a Sant Carles, deixant-nos caure cap a sobre del restaurant abans de tornar a entrar en corriols fins a sortir a la carretera que baixa cap a Santa Agnès de Malanyanes.

Encara farem un tram més de corriols, que ens baixaran cap a Ca l’Arumí, abans de travessar la carretera per enfilar-nos cap a la Pedrera dels Dous. Avui ens enfilem per l’asfalt fins a sobre de la pedrera, per a tocar de les restes de Can Cames, tornar a fer corriols, ara de pujada.

Anirem enfilant-nos tranquil·lament fins a sortir dalt de la Torrassa del Moro, on farem una breu aturada, amb la seva corresponent foto.

Ja altre cop dalt de les bicis, deixem la Torrassa, i ens deixem caure cap a l’entrada del Kékomo. No hi ha temps d’explicacions, ja hi som dins, i a gaudir d’aquest curt, però divertit tram de corriol, fins a acabar sortint a la pista a tocar de l’Ermita de Sant Esteve del Coll. A la sortida sembla ser que hi ha bones sensacions, el que de ben segur farà que no sigui l’últim cop que hi baixarà un Bicigaló.

Toca tornada cap a Argentona, així que rodem per la pista altre cop cap a la Breinco. Travessem la carretera, per enfilar-nos per senders fins a sortir a tocar del restaurant de Sant Carles. Travessarem la urbanització, per acabar pujant cap a Can Ribot.

Un cop a dalt, toca baixar, i ho farem aprofitant els divertits trams de l’alternativa de la Font de Javà, enllaçant a la sortida amb els corriols que ens acabaran deixant a la carretera de Parpers.

Només ens queda travessar la carretera, baixant cap al Bell Recó, per acabar rodant tranquil·lament per la riera fins a Argentona.

Hem tancat el btt per dissabte, amb tot un clàssic de sortida, amb 26 quilòmetres i 649 metres+, a l’espera d’una nova convocatòria aquesta tarda per la sortida de demà.

Diumenge 01 de Maig 2022:

Diuen que la festivitat de l'1 de Maig es va instaurar a París el 1889, per a retre homenatge a un grup sindical dels Estat Units que va ser condemnat per participar en una vaga l’1 de Maig del 1886, reclamant que totes les empreses complissin la llei de la implantació de la jornada laboral de 8 hores. D’això ja fa un munt d’anys, i pels Bttargentona els diumenges no són festius, el que si respectem més o menys és ser a les 8 a la Plaça nova per la convocatòria d’en Joan B.

Avui som, en Joan B, Francesc M, Salva M, Javi F, Jordi S i Salva B.

De bon principi sembla que tenim clar acostar-nos a la Roca del Vallès, i fer una bona enllaçada de corriols, així que marxem de la plaça cap a l’Agility, per entrar a la riera.

Rodarem cap a la riera de Riudemeia, per potser enfilar-nos cap a Can Vinyamata? Doncs no, en Jordi S s’encaparra en pujar per la Via Romana, i la resta del grup no hi posa cap pega, càsum l’olla!!!! Així que entrarem al torrent del Fondo de la Gallega, i cap a munt que fa pujada!!! No cal dir res més, la Via Romana continua estant com sempre, amb algun tram més pedregós, i sense cap mena de gràcia, de totes maneres, haurem de acontentar a la canalla!!!

Acabarem sortint al Coll de Parpers, on ens reagruparem, abans d’enfilar-nos cap a la pista a tocar de l’Àrea de Pícnic de Nostra Senyora dels Àngels, on hi rodarem uns centenars de metres, abans de tornar a fer corriols, aquest cop de pujada mentre travessem el Bosc de Can Païssa.

Ens enfilarem fins a sobre de la Pedrera de la Pedra Blava, on hi trobarem l’entrada del corriol de la Lola, i cap dins. Divertits trams de  baixada per la zona de la Vinya de l’Argent, encara que avui no els farem sencers. Deixarem el tram final per un altre dia, i avui remuntarem una mica per enllaçar amb l’Amic Invisible. Un altre excel·lent corriol, que ens permetrà continuar pel The Rock. Sí senyor, un altre espectacular corriol, ràpid, revirat, que ens deixa a l’entrada del “on algú va perdre la destral”, fet que aprofitarem per acabar de xalar baixant fins a sortir al Torrent de Can Santpere.

Una enllaçada de 2,5 quilòmetres resseguint uns dels millors corriols de la zona, però això encara no ha acabat!!!

Un cop a la carretera, ens enfilarem uns centenars de metres per l’asfalt, i seguint a en Joan B, entrarem altre cop en corriols pel Bosc Encantat d‘Òrrius, cap a sota de la Pedra de l’Elefant. Ens deixarem caure cap al Torrent de Sant Bartomeu, continuant de baixada per senders, fins que trobem una entrada que ens sona d’algun vídeo que hem vist últimament a les xarxes. Ens hi fiquem, i de seguida veiem que estem dins dels trams del rocam del conegut com l’Enfermal, mirant de posar la bici al seu lloc mentre mirem de passar com podem entremig de les lloses. Només seran uns pocs metres de baixada, però en els que haurem de treballar de valent si volem fer-ho dalt de les bicis...és el que té ser poc endureros!!!

No ho enllaçarem bé fins al final, però tant se val. Trobem una opció de continuar baixant que ens porta a Can Gurri, a tocar de la carretera de Vilanova del Vallès a La Roca, així que ara haurem de remuntar. Ho farem per pista, mentre travessem el Bosc de Can Rovira, en principi si no anem errats de camí cap a la Pedra de les Orenetes. De totes maneres, abans d’arribar-hi, trobem una altra entrada de corriols, que aquest cop en Joan B recorda haver vist en un altre vídeo dels companys de la Tronabikes. Doncs apa, cap dins, i ara baixem, no sense algun petit dubte, cap a Can Gol. Altre cop divertits corriols, que ens tornen a deixar a tocar de la carretera, on ara sí farem una petita aturada per agafar una mica d’alè, mentre alguns s’entossudeixin a fer encara més humit el Vallès.

Tancades totes les claus de pas d’aquests regs automàtics improvisats, reprendrem la sortida per tornar a remuntar. Aquest cop seguint a en Jordi S, que sembla intuir un corriol ciclable...mare de Déu Santíssima!!! Anem trepitjant terreny verge, fins que sortim a la granja de Can Solei, on un grup de vedells ens miren estranyats. Pujarem per pista uns centenars de metres fins a retrobar el camí que hem deixat fa una estona, i ara sí que rodarem de pujada en direcció a la Pedra de les Orenetes.

Com sempre que visitem aquesta zona, ens acabarem enfilant pels divertits i revirats trams de corriols, que a Strava han segmentat com l’Abeja Maya. La veritat que entendre el perquè de la toponímia que utilitzen els creadors de segments d’aquesta app és força més complicat que alguns dels corriols que fem en les nostres sortides. Tant se val, nosaltres a la nostra, i en un tres i no res ja serem dalt de la pista. Ara ens toca fer corriols de baixada, per acostar-nos altre cop a tocar de la Pedra de l’Elefant.

Haurem de travessar la carretera que puja cap a Òrrius, per endinsar-nos en corriols de pujada. Passarem per la sortida del The Rock, seguirem cap a les restes de Can Ronses, travessant el Bosc de ca l’Argent, de camí al Turó del Morro del Gall.

Últims metres de pujada de la sortida, mentre travessem el Bosc de Can Paissa, per acabar sortint a la pista de la Pedrera de la Pedra Blava. Aquí tenim diferents opcions de baixada, anar a buscar el corriol de la Mercé, els  de Can Vinyamata...però al final optem per entrar a l’antiga anti-29, o més ben dit, als trams que han quedat desprès de la destrossa dels treballs de  desforestació que es van fer a la zona. Uns primers metres de corriol, i la resta pista fins a Can Roviró.

D’aquí, sense aturades, en un no res, ja som a baix de la riera de Riudemeia. Ja només ens queda la tornada per la riera cap a Argentona, on tancarem una excel·lent sortida de 31 quilòmetres, amb 994 metres+.