jueves, 5 de mayo de 2022

Per Sant Jordi llibres i roses abans de l'encigalada per Llavaneres.

Diumenge 24 d’Abril 2022:

El cap de setmana ha començat dissabte amb la diada de Sant Jordi, i les previsions de pluja han fet que no hi hagi convocatòria, ni sortida dels Bicigaló. A primera hora no plou, de fet la pluja no farà acte de presència fins al migdia, i això ho aprofitarà en Francesc M per sortir a fer la feina. Ja ho diuen que si no ets agosarat no arribaràs mai a res!!!

Diumenge serà diferent, les pluges ja han marxat, i tornarem a matinar per a ser puntuals a la Plaça Nova. Avui serem en Joan B, Francesc M, Pere C, Jordi T, Salva M, Toni P, Javi F, Jordi S i Salva B.

Hi ha ganes de bici, i en Joan B porta al cap anar cap a la zona de Llavaneres, tot i que alguns avui tenim un “bono-bici” més curt. Doncs apa, comencem a rodar cap a l’Agility, travessem la riera, entrant al Torrent de Can Bellatriu.

Passada la Hípica de Can Salvat començarem a fer corriols cap al Torrent de la Reimina, per continuar de pujada fins a sortir a la pista del Camí de les Aigües. Només hi rodarem uns metres, i ja tornem a estar enfilant-nos per corriols, ara per acabar sortint al Pi Gros de la urbanització de Can Vilardell.

Pujarem per l’asfalt cap al Parc Forestal, que hem de travessar vorejant el Turó d’en Dori. Més corriols de pujada fins al creuament de camins de la Plana del Pou de la Plata, on ens endinsarem dins del corriol de l’Incinerat que ens puja cap a la urbanització de la Cornisa.

Ens deixarem caure per la urbanització fins a tocar de la font, on  aprofitarem per entrar en corriols que ens baixaran cap a la Font de n’Oms. Continuarem, passant per la Font de la Moreneta, abans d’enfilar-nos cap a la Plana dels Brucs, per deixar-nos caure cap al Coll de Can Xerrac.

Seguim enllaçant corriols i senders, de camí al Turó de la Llorita, on ja no queda ni rastre del corriol del Cabró, després de les tasques de desforestació que s’han fet a la zona. Acabarem baixant fins a sortir a la pista del Camí del MalPas. Uns centenars de metres de pista, i uns últims trams de corriols ens portaran al Coll de Pallarés.

Ara volem anar cap a la Pedra de la Ferradura, i comencem a enfilar-nos per pista. Si no canviem d’idea, ens esperen uns trams feixucs de pujada. De totes maneres, en res la sortida agafarà un caire no esperat. Poc més de cinc-cents metres ens estarem a la pista. A la primera entrada de corriol que veiem, ja hi som dins. Trams de pujada que ens porten a tocar del Roc de l’Avi, on aprofitarem per a fer una aturada.

Un cop reprenem la sortida tindrem una bona encigalada corriolaire. Els planells topogràfics marquen que estem a tocar de les Voltes dels Canyers. Els canyers hi devien ser fa molt de temps, però de voltes sí que n’hem fet. Ara cap aquí... sembla que no anem bé... doncs gira cua, i cap allà. Al final trobem un corriol mig obert que sembla ciclable, fins que ens trobem dins d’un torrent de baixada, on ja no hi volta enrere. Impossible passar dalt de les bicis, i acabarem immortalitzats per en Jordi T.

Al final hem sortit a la pista, als peus de la pujada de l’Aspirina, on en Javi F diu qe ja en té prou Avui ha de ser d’hora a casa, i se’n Torna cap a Argentona. La resta fem aquest centenar de metres de pujada, abans de tornar a entrar de nou en corriols, aquest cop ja coneguts. Poc més de 2 quilòmetres de corriol exigents que, ara sí, ens acabaran pujant fins a sortir al Coll de la Ferradura.

A partir d’ara tenim pel davant trams de baixada que part del grup va resseguir uns mesos enrere. Trams divertits en que de seguida deixarem de pensar en les pujades anteriors.

Tot i això estem fora de la nostra zona de confort, i no estarem exempts d’alguns dubtes de com enllaçar els corriols. De totes maneres, trobarem el camí correcte, i haurem fet uns 2 quilòmetres que ens baixaran fins al Torrent de la Font Freda. A partir d’aquí haurem de remuntar per anar ja buscant la tornada. Corriols més exigents de pujada, passant pel Pit i Collons, que ens portaran a sortir dalt del Turó de l’Oriola.

Un cop dalt, alguns tenim al cap resseguir trams de corriols que vam fer en una de les edicions de la Montaltbike organitzada pels companys Xurribikers, però es quedarà en això, en una mera intenció, doncs en Toni P es posa al capdavant, baixant cap a la Plana d'en Cot pel dret. Baixada ràpida que en un tres i no res ens deixa a l’entrada del Glory. Ja hi som dins, per gaudir d’aquests divertits trams que ens baixaran fins a la Hípica de Llavaneres.

Entre una cosa i l’altra, la sortida s’està allargant més del compte, i alguns hem de ser a casa no massa tard, amb lo que en Jordi S i Salva B deixarem al grup, deixant-nos caure cap a Llavaneres, per tornar a Mataró per les 5 Sènies.

La resta, s'enfilaran per Santa Mònica, i resseguint el Tintorer tornaran a sortir al Coll de Pallarés. Poca cosa més podrem explicar de la sortida, traient que pel que sembla, les e-bikes s’han posat a gastar tots els watts de cop, fent que la resta del grup no olorin més la seva estela, mentre ressegueixen a l’inrevés els trams que s‘han fet a primera hora del matí cap a Can Bruguera, seguint cap al Parc Forestal, amb tornada a Argentona amb l’enllaçada final dels corriols d’en Bellatriu.

Maneres diferents d’encarar el final d’una sortida, però amb finals més o menys semblants? Mentre al Maresme més costaner gaudeixen del seu piscolabis particular de cara a mar...

... a la Plaça Nova n'hi ha que no es queden enrere!!!

S'ho han més que guanyat després de la sortida d'avui, on han estat ratllant els 1400 metres+.

Amb un dia de retard, però segur que en Jordi T ho haurà valorat com un excel.lent regal de la colla!!!