viernes, 1 de julio de 2022

3 dies festius...poca bici, o no!!!

Divendres 24 de Juny 2022:

Últim cap de setmana de Juny, amb 3 dies festius. Primer divendres, festivitat de Sant Joan, on el cansament laboral, i potser també el fet de la revetlla, farà que la majoria ens quedem sense sortir en bici.

En Joan B, tot celebrant el seu dia, sí que ha sortit una estona, acostant-se cap els voltants de Llavaneres, per resseguir alguns dels molts corriols de la zona.

Tanmateix, en Toni P tampoc se n’ha pogut estar, i com les últimes setmanes rodarà desbocat sobre la seva gravel pel Maresme i el Vallès.

La resta, jaient per casa, a la platja, o reposant dels excessos de la revetlla... que demà ja serà un altre dia.

Dissabte 25 de Juny 2022:

A la convocatòria dels Bicigaló d’aquesta setmana hi torna a haver forces baixes, de fet, només matinarem per ser a la plaça, en Pepe C, Oscar E, Robert D, i Salva B.

La intenció es fer una volteta, que alguns hem de ser d’hora a casa, i si hem d’esmorzar, haurem de retallar d’algun lloc.

Amb una mica de retard deixarem la Plaça Nova en direcció a l’Agility, per entrar a la riera, mentre anem decidint cap a on dirigir la sortida. Aviat ens posarem d’acord, començarem pujant cap a Òrrius. Doncs apa, rodem cap a la riera de Riudemeia, fins passat Can Boringues de Baix, on farem els primers trams de corriol de pujada.

Corriols tot travessant la zona de la Brolla de Riudemeia, amb algun tram més de pista del normal, tot sigui per evitar algun corriol on sembla ser que els esbarzers no estan per a festes.

Acabarem sortint a sobre de la depuradora d’Òrrius, on ens enfilarem per trams més exigents fins a sortir dalt del Turó d’Aquença. Un cop a dalt, mentre fem un petit reagrupament, veiem que ha saltat el tap del pot portaeines, i la multieina tampoc hi és. En principi semblaria que no pot haver caigut gaire lluny, així que girarem cua, per desfer el camí a veure si estem de sort, i els trobem.

Baixada lenta altra cop fins a la riera de Riudemeia, i res de res. Ja que hi som, desfarem un tram més de camí cap a la riera d’Argentona, i tampoc estem de sort. Collons, estem casi bé al punt inicial de la sortida, i són 2/4 de 10!!!

Tenim la opció de tornar a la Plaça Nova, fent un esmorzar més matiner, o buscar alguna alternativa per no llençar del tot el dia. Optarem per la segona, així que travessem la zona industrial en direcció al cementiri. Passem a tocar del Centre d’Atenció d’Animals del Maresme, on entrarem al Torrent de Can Manreset.

Aquí farem corriols de pujada cap a la Font d’en Quico, continuant de pujada per fer un petit tram del corriol Xtrem de pujada, per acabar sortint a la pista del Rocar d’en Serra.

Ara sí que ja busquem la tornada, i posats on som, triem la opció del corriol de les Figueres de Moro, que ens baixarà cap al Dalipà, on tot i algunes reticències inicials, farem algun tram del corriol d’en Magret, que ens deixarà a la Vinya d’en Serra.

D’aquí, en un tres i no res, serem a la Plaça Nova, on encara tindrem temps de gaudir de l’esmorzar Bicigaleru, acompanyats d’en Quico S, i en Toni P, que també ha aprofitat el matí per fer una estona de gravel.

Per cert, de tornada a Mataró, el tap ha aparegut a sota del pont a tocar de la Formigonera... això sí, haurem de rebuscar per Amazon una altra multieina. Algú ha dit  que ha estat el karma per treure a passejar altre cop la Trek, però com diu en Quim M, n’hi ha que en el fons som uns romàntics!!!

Tot i els entrebancs, ens ha quedat una sortideta de 20,58 quilòmetres amb 567 metres+, en un parell d’horetes de pedalada.

Diumenge 26 de Juny 2022:

I tanquem el cap de setmana amb una altra sortida dels Bttargentona. A la convocatòria d’aquesta setmana d’en Joan B, poques confirmacions. De fet, a les 8 a la Plaça Nova només hi serem en Joan B, Francesc M. Kiko P, Jordi S, i Salva B.

Avui venia amb  el pensament d’anar a fer una bona corriolada per La Roca del Vallès, que segur que estarem una mica més fresquets, i fa temps que no ens hi acostem. Doncs aviat s’ha girat la truita, el “anem cap a Burriac?” que semblava ser una conya d’en Jordi S, de seguida s’ha convertit en la crua realitat. Estem sonats? Amb la calor que fa, deixarem que en Kiko P ens porti al seu territori? Que ens hem begut l’enteniment?

Res, tot i les remugades, no foten ni cas. Ja estem travessant Argentona cap a la Font Picant...ja no hi ha volta enrere. Tot i això, ben pensat, entre remugada i remugada, potser anirà bé així a l’hora de fer la crònica igual podrem aprofitar la de diumenge passat.

Un cop a la Font Picant, comencem a enfilar-nos per corriols cap a la zona de les Roques Encantades. Trams clàssics que ens porten a sortir a la pista de Torre Ametller. Aquí farem una petita variant, podríem dir que “fora pistes”, tot seguint a en Kiko, que en aquests indrets s’hi troba com a casa.

Corriolejarem de baixada, travessant la zona dels Esqueis, cap a sobre de Santa Elena d’Agell, on tornarem a remuntar, ara sí, altre cop per corriols clàssics, amb una petita variant final de baixada, que ens porta altre cop a la pista de Torre Ametller.

Més corriols, ara de pujada, altre cop cap a les Roques Encantades, per continuar enfilant-nos cap dalt del Turó dels Oriols, fins a sortir a la pista, tot just als peus el Castell de Burriac.

Ens deixem caure un centenar de metres per la pista, i ja tornem a ser dins de trams de corriols. Divertits trams de baixada, passant per la Font de la Puput, i la Font d’en Miliu, que ens deixen al Veïnat de Lladó, a tocar de Can Guri.

No portem encara 8 quilòmetres, i no hem parat de pujar i baixar. Ara que som a baix d’Argentona, no tenim més remei que pujar. Serà el quilòmetre de sortida més exigent, corriols on se’ns escapa l’esma, i que ens portaran per tercer cop cap a les Roques Encantades.

I un cop dalt, doncs a tornar a baixar. Trams de corriols on ràpidament deixem enrere el patiment de la pujada, i que en poc més d’un quilòmetre, ens deixen altre cop a Argentona. Som al veïnat de Can Serra Lledó, el gps marca 10 quilòmetres, així que encara no hem acabat. De totes maneres, aprofitarem per fer una foto, i respirem una mica.

Doncs apa, a continuar seguint a en Kiko, que ara roda cap a la llar d’infants del Bosquet, on entrem al Torrent de Can Riera, per resseguir els tram finals de la sortida de diumenge passat, però aquest cop de pujada. Si senyor, tot calculat al mil·límetre, altre cop un quilòmetre de pujada, i ja tornem a estar baixant, aquest cop, corriols fins a sortir a Madà.

Ara sí que potser ja n’hi ha prou, diuen que a la tercera va la vençuda. Tercer cop que baixem a Argentona, i ja toca rodar cap a la Plaça Nova.

El resum de la sortida, 13,85 quilòmetres, 661 metres+ en 1:41 hores. Només s’ha parat 12 minuts, el temps del selfie d’en Jordi S i poc més...aquesta tarda tocarà jeure de valent!!!...

..però abans, encara queda temps del piscolabis amb aquesta colla de sonats.

PD. Sortida exigent, però vista amb el cap fred, un espectacle seguir a en Kiko per Burriac. L'indi continua malferit, però amb la destral encara esmolada. Això sí, la propera setmana cap a La Roca del Vallès!!!