viernes, 20 de enero de 2023

Dissabte a la Torrassa, diumenge a entortolligar-nos pels voltants d'Argentona.

Dissabte 14 de Gener 2023:

Després de les primeres sortides del 2023, que el ritme no pari!!! I començarem dissabte amb una nova trobada dels Bicigaló, aquesta setmana força nombrosa. Puntuals a les 8 ens trobem a la Plaça Nova, en Pere C, Pepe C, Jordi T, Jordi F, Jordi S, Quim M, Oscar E, Josep, Robert D, Quico S amb el seu germà, en Santi, i Salva B.

A aquesta hora, el rellotge de la plaça marca 6ºC, potser serà bo evitar el màxim possible la riera. En principi tenim la intenció de dirigir-nos cap a La Roca del Vallès, així que després de les presentació al nou integrant Bicigaló, farem les primeres pedalades pel carrer Gran, cap al carrer Sant Narcís, i sortirem de la vila per Can Volard.

Primers corriols cap al Torrent del Collell, i a partir d’aquí ja és tot un clàssic l’enfilada pel Rocar d’en Serra fins dalt dels dipòsits, per un cop a dalt, continuar corriolejant fins a trobar la baixada que ens portarà al cementiri de la Vall de Clarà. A la sortida a la carretera farem el primer reagrupament, que de fet s’allarga més del compte, el que ens porta a pensar que haurem de buscar algun altre tipus de ruta, i potser la Torrassa serà una bona opció.

Doncs apa, un cop tots junts, travessem la carretera per entrar al polígon, i a rodar tranquil·lament cap al Bell Recó. Passarem per sota del viaducte de la C60, per ressegui el sender obert per les màquines els últims dies, que ens porta a passar per dins del pont sota la carretera de Parpers.

La pujada cap al Turó de can Ribot, la farem pels corriols clàssics que travessen les Malloles de Can Pins. Un cop dalt de les Planes, rodem cap a Sant Carles, per deixar-nos caure cap al restaurant, on tot just un cop passat, trencar a la dreta, per fer ràpida baixada fins a sortir a Ca l’Arumí. Avui anem per feina, ja deixarem les entortolligades corriolaires de la zona per a una altra ocasió.

Un cop travessem la carretera de la Breinco, altre cop a enfilar-nos. Primers metres per l’asfalt cap a la Pedrera dels Dous, on avui continuarem per la pista cap a l’ermita de Sant Esteve del Coll.

Un cop passada l’ermita, altre cop a fer corriols. Ara pujada tot xino-xano, amb l’enllaçada clàssica que ens acabarà portant fins dalt de La Torrassa, on fem l’habitual aturada, i la foto grupal.

Bé, ja estem llestos per a tornar-hi, i ara bé la diversió de la sortida. Marxem de la Torrassa baixant cap al Pla de la Bassa del Llop, on anem a buscar els corriols que ens aniran baixant cap a la zona del Penjat dels Garrofers. Trams revirats, que avui fem més lents que habitualment, però que no deixen de ser divertits. Un cop aquí tenim diferents opcions, més o menys tècniques. De fet, ens separarem en 2 grups, i mentre alguns fan els trams entremitjos per pista, la resta, xalarem d’alguns baixadons divertits, i ja ens retrobarem a l’entrada de la part final del Dragon Khan.

Dit i fet, uns metres més avall, ens reagruparem, i a partir d’aquí, com ja és habitual, un campi qui pugui. A deixar baixar les bicis, i a gaudir com la canalla d’aquesta espectacular baixada. Fins i tot, fem una breu aturada a la meitat, per mirar si ens tornem a reagrupar, però com tothom ja s’ho coneix de sobres, continuem i ja ens trobarem tots un cop a baix. L’arribada a tocar de la carretera, al Sot de Can Bosquets, digna de veure. La cara de felicitat després de la baixada no té preu, tot i haver-hi baixat mil cops.

Per continuar la sortida, toca travessar la carretera, i a deixar-nos caure cap a Dosrius, tot vorejant el Torrent dels Rials.

A la sortida de Dosrius, uns primers dubtes de si, degut a l’hora que és, tornar per la riera, o anar a buscar l’alternativa de la riera. No hi ha cap discussió, farem la segona opció, tot i que avui ens enfilarem una mica més pista amunt, per fer l’entrada de més a dalt.

Un cop ja dins del corriol, a resseguir l’alternativa, per altre cop fer ràpid el tram dels canyers del Torrent de la Feliua, abans d’acabar sortint al Torrent de Manyans.

A partir d’aquí, tornada per la riera cap a Argentona, on tancarem la sortida a la Plaça Nova. La sortida s’ha allargat més del compte, són ja 2/4 de dotze, i no tots ens quedarem per un nou esmorzar Bicigaló.

Primera sortida d’en Santi amb el grup, que pel que sembla no serà la última!!!

Un clàssic per començar el cap de setmana, amb 25,61 quilòmetres i 702 metres+...demà més!!!

Diumenge 15 de Gener 2023:

Dissabte al vespre, nova convocatòria pels Bttargentona, que ens farà matinar per ser a les 8 a la Plaça Nova.

Avui som, en Joan B, Francesc M, Javi F, Quim M, Pere B, Marc, Rafael F, Jordi S, Jordi F. i Salva B.

La temperatura ha pujat una mica, de fet, a la plaça marca avui 12ºC.

De bon principi s’ha sentit un “anem a Burriac???”, i la resposta “està tot  molt sec!!!”... això, això, segur que deu estar massa sec. Al final en Joan diu d’anar cap a la Font d’en Quico, i anar improvisant. Menys mal que n’hi ha que hi posen seny!!!

Doncs apa, marxem de la Plaça nova pel Carrer Gran , Plaça de Vendre, i ens enfilem al Carrer de Ca l’Oriol, que ens portarà cap a Can Volard, per on, a l’igual que ahir, deixarem la vila.

Els primers trams de corriols ens porten cap al Torrent del Collell, i aquí a enfilar-nos cap al Rocar d’en Serra, de camí als dipòsits. Fins aquí, més o menys, l’inici clàssic de les últimes sortides. Un cop als dipòsits, la cosa ja agafa una altre caire, ens enfilarem cap al Dalipà, tot i que ara, les màquines han convertit el que abans era una pujada exigent, en un sender sense cap complicació.

Un cop just a sobre de Can Barrau, hi trobem l’entrada del corriol dels Cactus, que avui toca fer de pujada. Un quilòmetre d’anar pujant que ens portarà a la pista del Camí del Mal Pas.

Primers 4 quilòmetres de la sortida, i no hem parat de pujar. Ja va sent hora d’alguna baixada. Doncs apa, entrem en corriol de baixada, per anar a enllaçar amb algun tram de l’Xtrem, tot i que serà una mena de “coitus interruptus”, doncs un petit problema amb el manillar de la bici d’en Javi, ens obligarà a aturar-nos, i fer treballar una estona a en Joan B.

Solucionat el problema, altre cop dalt de les bicis, i a continuar la baixada, tot i que només seran uns centenars de metres. De seguida s’acaba lo bo, i ara ens toca tot un seguit de puja-baixa corriolaire, passant per la part alta de la urbanització de Can Raimi.

Més endavant, seguirem enfilant-nos per corriols de la zona de la Brolla de l’Abril, que ens acabaran pujant a la pista a tocar del Coll de Gironella. Això, en el cas de fer-lo sencer, però a mitja pujada trobem una entrada de corriol que hem vist un munt de cops quan baixem, però que mai ens ha cridat l’atenció per entrar-hi. Fins avui, que sembla ser que hi ha ganes de fer una sortida menys clàssica.

Doncs apa, cap dins i a veure que ens hi trobem. Entrada una mica aixaragallada, que fa preveure que no ha de ser un corriol poc exigent. De seguida el pendent va en augment, fins arribar a un tram de baixada que dona al Xaragall de la Fonta. En Quim i en Marc tot i fer-hi una ullada, s’hi tiren sense fer escarafalls, de la resta, la majoria prefereix posar peu a terra, deixant-ho per a una altra ocasió, que de fet, veient que tenen raó i no és tant com sembla, a la propera passada segur que es farà dalt de les bicis. De totes maneres, si Strava no falla, el pendent arriba al -49%, que a la nostra edat, ja és cosa de fer-s’ho mirar, tot i que el bon estat en que es troba de moment la baixada, també és una ajuda.

Ha estat una estoneta de rialles, però ja és hora de tornar-hi. Ens deixem caure pel torrent, passant per la sortida del corriol d’en Cata, fins a enllaçar amb el Xaragall de Can Patota, que ens acaba deixant a tocar de Can Raimí.

Aquí, començarem a remuntar altre cop, primer un petit tram de pista, per després, entrar en corriols que ens han de pujar cap a Can Manyana. Han barrat l’entrada, i  la sortida del corriol, posant-hi troncs dels pins tallats a la zona, tot i que a hores d’ara ja s’hi ha fet algunes alternatives. La resta del corriol, tot i ser exigent, es farà sense problemes.

Un  cop dalt de la pista, rodem cap a Ca n’Altafulla, on avui ens toca resseguir el corriol del Roure de pujada, mentre travessem la zona de la Vinya del Truc, per un cop a dalt, deixar-nos caure per la pista fins a Can Blanc. Amb tanta improvisació, en Jordi S s’ho està passant pipa, i ara ens portarà enfilar-nos cap a la Mútua. Apa, corriols que fem habitualment de baixada, doncs avui toca pujar-los. Algun tram inicial amb arrels, altre més pedregosos abans d’arribar a la Font de Can Blanc... fins i tot veurem el segon circuit de meditació de la zona que queda força més amagat.

El que no deixarem passar. És l’aturada al Laberint del Bosc de Cabrils,  lloc de trobada per a la meditació creat pel professor de ioga Alex Costa...

... i que alguns aprofitarem per menjar alguna cosa, altres per canviar el suc a les olives...i com no, en Jordi S, per fer-hi una passejada, potser mirant de trobar el seu jo interior, acabat amb un dels seus selfies.

Un cop cadascú ha “meditat” a la seva manera, reprenem la marxa en direcció a la Mútua, però abans en Jordi S ens té preparada una altra encigalada, pujar pel tram del tallafocs. Que hi farem, ja no en bé d’una, amunt i en res ja serem a tocar de la Mútua, tot i que no hi arribarem. Abans ens deixarem caure per corriols cap al Coll de Gironella.

Aquí n’hi ha que ja han de tornar. En Francesc, Javi, Rafael i Jordi F ens deixen. Tot plegat portem 12 quilòmetres, i la resta mirarem d’allargar-ho una mica més.

Tot just passat el Coll de Gironella, trobem entrada de corriol a l’esquerra, i cap dins. Altre cop estem corriolejant per la zona de la Brolla de l’Abril, tot i que ara ho fem de baixada. Tornarem a passar per trams que fa una estona acabem de fer de pujada. 2 quilòmetres de divertits i treballats corriols de baixada que ens portaran altre cop al Xaragall de Can Patota, on en no res, acabarem sortint a la riera de Clarà.

Voregem la riera rodant pel sender del Bosc d’en Cabot, abans de fer la última enfilada de la sortida en direcció als dipòsits del Rocar d’en Serra. Tot i que abans farem un petit bucle, tot buscant un petit tram de corriol que ens va ensenyar en el seu dia en Jordi F, i que no tenim clar on s’agafa. Tot i algun dubte, l’acabarem trobant, i potser l’aprofitarem en alguna altra sortida.

Del Torrent de can Manreset, fins dalt dels dipòsits ja és tot un clàssic, però un cop a dalt, encara ens queda la última improvisació de la sortida. En principi volíem acabar pel que anomenem el corriol d’en Magret, però diuen que sembla ser que l’han malmès en els treballs de desforestació. De totes maneres, avui no ho esbrinarem, doncs a poc de passar els dipòsits, trobem l’entrada del tram final del corriol de la Llosa d’en Kueka, i ens hi fiquem. Uns primers metres tècnics, que aconseguim fer-los dalt de la bici, i la resta, divertit i revirat, per acabar-nos baixant al Torrent del Collell. Bona manera de tornar a Argentona, que de ben segur repetirem ben aviat.

Entrem a la vila altre cop per Can Volard, i tanquem la sortida altre cop a la Plaça Nova, on avui tothom té tard.

Desprès d’encara no 20 quilòmetres i 848 metres+, ens quedem sols en Joan B i Salva B, que no deixarem passar el piscolabis, aprofitant el solet que toca a questa hora a la Plaça.

Al final, no hem arribat a la Font d’en Quico, ni falta que ha fet. Una sortida espectacular, a prop de casa, amb un munt de corriols fets del dret i del revés, que ens ha deixat molt bon regust de boca.