domingo, 10 de diciembre de 2023

Sense esperar-ho és puja molt, i es baixa millor!!!

Diumenge 3 de Novembre 2023:

Els dies passen volant i ja tornem a ser diumenge. Ahir, dissabte, nova sortir dels Bicigaló. Aquest cop a la convocatòria d'en Pepe C, s'afegiran en Pere C, Quim M, Tino Ll, Manel V, i Oscar E. Trobada a les 8:30 a la Plaça Nova, de la que en sabem poca cosa... s'hi ha afegit algú més? El que sí hem mig esbrinat és part del recorregut, Dosrius amb el Gorro de pujada, i poca cosa més... de ben segur s'ho hauran passat d'allò més bé, amb esmorzar Bicigaleru inclòs.

Diumenge tocarà sortida dels BTT Argentona, i amb aquesta intenció penja la convocatòria en Joan B.

Fidels a la crida del líder matinarem per ser a les 8 davant la Fleca Casas, en Joan B, Francesc M, Quim M, Pere B, Marc X, Jordi S, Kiko P, Javi F, i Salva B.

La primera hora fa fresqueta, així que, tot i amb una mica de retard, ens posarem a la feina. Marxem de la plaça en direcció a l'Agility, travessant la riera per entrar de cop el Torrent de Can Bellatriu.

Resseguim el torrent fins a la Hípica de Can Salvat, on començarem a corriolejar cap al Torrent de la Reina, passant per sobre de Can Cabanyes abans de sortir a la pista del Camí de les Aigües. Al ritme de pujada comença sent alt, a veure si algú posa seny que ja no som tant joves.

Només ens estarem a la pista un centenar de metres, aviat tornarem a estar enfilant-nos tot enllaçant corriols, per acabar sortint al Pi Gros de la urbanització de Can Vilardell.

Travessant la urbanització de pujada per l'asfalt, arribarem el Parc Forestal, per tot just passat el restaurant Tarannà, endinsar-nos en corriols de baixada cap a la Font dels 3 Raigs, passant per sobre de Can Lledó abans de sortir a la pista del Torrent Lluscà.

Ara ens haurem d'enfilar un centenars de metres per la pista fins a trobar la sortida del Covid-19. En resseguirem un petit tram de pujada, per de seguida tornar a enllaçar senders i pista pujant cap per urbanització de La Cornisa.

Travessem la urbanització, i més pista de pujada fins al Coll de Can Bruguera.

Ara anirem a buscar els corriols, que travessant la Plana dels Brucs, amb la petita enfilada final fins a sortir a la caseta dels caçadors del Turó de Can Tunyí.

Portem quasi bé tota la sortida pujant, i ja és hora de xalar amb alguna baixada, però primer farem una breu aturada per agafar una mica d'esma.

De seguida ens posarem a la feina, primer resseguint els primers trams del Guineueta de baixada, per després enllaçar amb el Bisturí. Fa molt de temps que no hi passem i avui farem cas en Jordi S que diu que l'ha fet fa poc. Mentre uns es miren l'entrada, en Jordi s'hi fica sense fer escarafalls... que caram, a seguir-lo!!! Tot i un parell de punts més tècnics, acabarem gaudint de valent mentre anem baixant tot travessant els Suros de Can Soler.

A la sortida, i amb la sensació d'haver gaudit d'una bona baixada, tenim a tocar l'entrada de la Hawaiana. No ens ho pensem ni un moment, i ja hi som dins, ara corriolejant per acabar deixant-nos caure fins al Torrent de la Salamandra.

En ocasions anteriors, ara ens enfilariem cap a la Bassa d'en Noè,  però avui decidim enfilar-nos per la pista. Pujada feixuga, fins a trobar l'entrada del Ferrari.

Aquest corriol també fa temps que no fem, i avui toca comprovar si els treballs de desbrossament l'han malmès encara més. Els primers metres fins a la Plana dels Xafa-rocs és força ciclable, els trams posteriors han pràcticament desaparegut, amb lo que acabarem sortint al Torrent del Pixadors dels Ases amb la sensació de que potser trigarem força temps en tornar-hi a passar.

Ara ens toca remuntar, sempre hi fem per la pista del Camí Vell de Can Bruguera, o això és el que han pensat en Kiko i en Javi que van al capdavant. La resta, després de les baixades que ens ha animat a fer en Jordi S, li donarem un nou vot de confiança, per enfilar-nos per corriols.

Aviat ens n'empenedirem, la cosa comença més o menys bé, però de seguida errem el camí, i com no pot ser de cap més manera, acabarem empenyent les bicis.

Al final acabarem sortint a la pista, on ja ens esperen en Kiko i en Javi, per de nou tots junts, pujar per la pista de nou al Coll de Can Bruguera, on farem una segona aturada, aprofitant per menjar alguna cosa, i fer la foto, abans de que en Francesc i Kiko ens deixin. Se'n tornen cap a Argentona amb el "bono-bici" ja esgotat per avui.

La resta seguim amb la sortida, ara amb en Pere B com a líder. Esperem al menys que "aquell dia sí que hagués vingut", i la cosa acabi bé.

De moment tornem a resseguir els corriols de la Plana dels Brucs, però ara enllaçant amb nous que, primer ens baixaran cap a la zona de la Font dels Avellaners, per després enfilar-nos per acabar sortint al Coll de Can Xerrac.

Enfilada pel sender que ha quedat després del pas de les màquines fins al Turó de la Llorità, amb baixada fins a sortir a la pista del Camí Ral.

Aquí, altre cop a baixar. Bona enllaçada corriolaire que ens deixarà a Canyamars.

Ara, a rodar tranquil.lament per les riera de Can Rimbles,  cap als antics Rucs del Corredor. Ens toca pujar de nou, i ho farem per la feixuga pista de les Cabanes de Dosrius. Gairebé un quilòmetre de pujada, mentre anem passant a tocar la caseta del Pinetell, el Cep, la Llenega...

... tot recordant temps passats, quan hi passàvem seguint a en Joan Vidal.

Els records duran el que duren, i una mica més amunt ens n'adonarem. Tenim dubtes d'on som, i com continuar. Anem improvitzant, i al final, passant a tocar de les restes de Can Barraquer, acabarem sortint a la pista, dalt de la Cita.

Doncs ara remuntarem uns metres fins a la Plana de Can Nogueres...

...abans de començar a baixar de nou. Corriols ja coneguts, passant pel Turó de Can Gaspar, que ens acabaran baixant a l'Oasis.

Rodant uns centenars de metres per la pista en direcció a Can Ferriols, entrarem altre cop en corriols a la caseta dels caçadors. Ara baixant cap al Turó de les Rovires, per seguir travessant la zona de l'Esbarzer Gran, mentre en Jordi S va cridant no sé què de "entrem a la dreta!!!"

Com estem en trams coneguts, i tenim clar que no és mala opció, cap dins sense rumiar. Altre cop a gaudir de divertits corriols, que passant per sobre de Coll de Bocs ens faran sortir al Nutrisport.

Ja no ens complicarem més la vida, deixant-nos caure pel torrent, de seguida sortirem a la riera, i en res ja serem a la Plaça Nova.

Després d'aquests 32 quilòmetres amb els seus 1204 metres+, ens hem ben guanyat el piscolabis.

A hores d'ara ja hem passat una nova setmana, amb una altra bona sortida de diumenge, tot i que abans de fer la crònica, haurem de desentortolligar el cervell després dels bucles seguint a en Kiko P.