domingo, 6 de septiembre de 2015

Setembre, corriols i fresqueta

La setmana passada “algú” del grup va dir que aprofitéssim que era l’últim cap de setmana d’estiu climatològic i com sempre potser tindrà raó.

Avui, com cada diumenge, a les 8:00 a l’Agility ens hem trobat en Joan B, Jordi S, Quim C, Manel L, Rafael F, Toni P i Salva B.

Últimament sempre hi ha algú que ha de tornar d’hora, cosa que quasi segur es solucionarà quan comenci el fred. Així que havíem de buscar alguna ruta en que no ens allunyéssim massa.

Decidim fer el corriol de baixada cap al Mogent d’en Jordi Cid, així que sortim riera amunt per anar cap a la riera d’Òrrius, passar per sota del pont de la C60 i agafar el xaragall de l’Espinal.

Pujarem cap a Sant Carles, passant pel pont de sota de la carretera de Parpers i pujar per corriols cap a Can Ribot.

Abans d’arribar a Can Ribot, decidim fer l’alternativa de pujada fins a sortir a les Planes de Can Ribot i seguir cap a Sant Carles.

En lloc de baixar cap al restaurant de Sant Carles, seguim per asfalt de la urbanització, per allargar-ho una mica, fent corriols alternatius, acabant pel corriol de la Pistola, abans de sortir a la carretera que baixa a Santa Agnès de Malanyanes.

Un cop aquí, només cal anar a buscar l’entrada del corriol d’en Jordi Cid i gaudir-lo com sempre que el fem. El que sí hem notat és que cada cop es pot baixar més ràpid i més avui que el terra estava en molt bones condicions.

A la sortida del corriol, parada per menjar alguna barreta i de seguida continuem per la pista del Mogent per anar a buscar la Urbanització El Coll, on comencem a pujar altre cop fins anar a sortir a la Breinco.

Aquí el grup ens hem de separar, doncs en Joan B, Jordi S i Quim C ja han de tornar cap a casa, però aprofitem per fer la foto de la sortida..... per cert, com es troba a faltar al Salva M amb els seus publireportatges fotogràfics!!!

Els 3 han marxat a buscar algun corriol per la zona de Sant Carles que els baixés fins a Argentona i la resta decidim pujar fins a la Torrassa.

Avui hem pujat un bon tram per la pista, cosa que no havia fet mai, per trencar a l’esquerra i fer un tram de corriol que et deixa ja pràcticament a dalt de la Torrassa.

Un cop a dalt, no hem parat. Només ha donat temps a ensumar la flaire de les botifarres que estaven preparant i anar a baixar pel Dragon Khan en la seva versió clàssica.

Un cop arribats a Dosrius, tampoc hi ha hagut alternativa......riera de Dosrius i cap a casa.

Al final, segons el GPS, han estat uns 29 kilòmetres amb uns 800 metres de desnivell, en unes 2:40 hores, amb un ambient força fresquet sobretot al principi i en corriols tancats, amb un estat dels corriols i una companyia magnífics.

PD. Gràcies al Rafael F per les fotos.