domingo, 27 de diciembre de 2015

Sortida per acomiadar el 2015

Última sortida del 2015, al menys per a mi. Que ràpid que s’ha passat l’any i més quan gaudeixes setmana rera setmana de sortides en bici amb aquesta gran colla de companys.

Avui tocava sortir a tornar a gaudir dels corriols que ens envolten i aprofitar per fer una aturada a la Torrassa del Moro per fer un petit esmorzar de Nadal.

A les 8:00 ens trobem a la Plaça Nova.....bé una mica més tard, doncs entre que esperem a en Jordi S que truca avisant que arriba tard i a que alguns s’acabin de prendre el cafè matiner.... s’ha fet ben bé quarts de 9.

Al final ens hem estat 13, en Joan B, Francesc M, Toni P amb un amic, Quim C, Rafael F, Jordi F, Angel, Salva M, Jordi S, Quim M, Manel L i Salva B.

Estem en plenes dates nadalenques, així que alguns han decidit decorar les seves bici per a la ocasió.....

....llàstima que no he pensat en fer una foto de la bici de l’Angel, amb lo ben decorada que estava amb tota una garlanda de llums envoltant el quadre.

La sortida d’avui tenia com a destí arribar a la Torrassa, així que sortim cap a l’Agility i agafem riera amunt.

Pensava que pujaríem cap a Sant Carles, però no hem anat cap al Bell-Racó, hem seguit cap a la riera de Riudemeia i pugem cap a Can Roviró.....com es diu “tots els camins porten a Roma”, a veure si també és igual amb la Torrassa.

Quan arribem a Can Roviró, no tirem cap als Galzerans, sinó que anem a seguir el corriol de la Prehistòrica que puja cap a la pedrera, passant per Can Vinyamata.

Sortim a la pista de la pedrera, la travessem i continuem pujant un tram més, per agafar la primera baixada del dia, corriols per la zona de la pedrera i els voltants de la Font del Llop.

La baixada continua cap a la zona de la Roca del Vallès. Avui el sol no feia acte de presència i en aquesta zona la humitat i la boirina ha fet que els corriols estiguessin en un estat òptim.

Ha estat el tram de ruta en que més hem pogut gaudir, sobretot en el corriol nou que ens ha guiat en Francesc M i que és un tram de la Prehistòrica obert pels companys de la Roca. Un corriol que segur que repetirem, tècnic, estret i revirat i que enllaça amb els que ja hem fet altres vegades i que ens fan sortir a la carretera de Parpers a la Roca.

Fem una petita parada amb foto inclosa,..

...travessem la carretera i ens dirigim a fer corriols de pujada cap a Sant Carles. Ho fem per la pujada clàssica que alguns anomenem els Castanyers, que passa per la zona propera a la casa de colònies de Can Montcau abans de sortir al Pla de l’Espinal.

Aquí ens ha de deixar en Francesc M i la resta continuem la ruta.

Seguim amb els corriols vorejant la urbanització de Sant Carles, per travessar la carretera que baixa a Santa Agnès i sortir a Ca l’Arumí.

Toca pujar cap a la Torrassa, i ho fem pel corriol que puja per la pedrera, enllaçant trams de la Torrassa Xtrem fins arribar a dalt.

En Manel L i l’Angel no ens poden acompanyar a l’esmorzar ja que han d’estar aviat a casa. La resta ens preparem per demanar les botifarres i cansalada, regades amb un bon porro de vi.... i els més sans, amb una coca-cola i fins i tot algun amb un aquarius.

Avui estava força ple i la gent del bar estava desbordada amb les comandes,,,.

..si a això li sumem el fred i la humitat que feia, es podrà entendre les cares que es veuen a les fotos.

Però l’espera ha valgut la pena....

.....malgrat que no tothom s’ho ha menjat a la taula, només els més valents...

----mentre la resta ho feien a la vora del foc de la barbacoa, que no m’estranyaria que fins hi tot s’haguessin cremat una mica el culotte!!! Jajajaja

Un cop recuperades les forces ens preparem per continuar la ruta i mentre ho fèiem hem tingut la sorpresa de trobar-nos amb en Ramon, que feia un munt de temps que ja no coincidíem.

No ha dubtat ni un moment en afegir-se al grup per fer una ràpida baixada pel Dragon Khan, i pel que s’ha vist continua mantenint intactes les seves habilitats baixadores.

Quan sortim a la carretera ens ha de deixar i el grup seguim cap a Dosrius.

Ja va sent tard i en Jordi F decideix tornar per la riera. La resta anem a fer l’alternativa, que ens porta al Torrent de Manyans i altre cop a la riera.

En Quim C s’avança que té tard i en Francesc (l’amic d’en Toni P) també ens deixa per problemes d’horari.

En Joan B ens torna a porta a pujar cap a Coll de Bocs per no acabar la ruta per la riera. Sortim al Nutrisport i seguim com la setmana passada per anar a buscar els corriols que ens baixen cap a Can Comalada i altre cop cap a l’Agility.

La veritat que la ruta que hem fet per anar a parar a la Torrassa ha estat genial i l’hem de repetir més d’un cop.

Segons el GPS uns 37 kilòmetres amb uns 1000 metres de desnivell.