sábado, 19 de marzo de 2016

Si et vols treure l'espineta....

Dissabte 19 de Març..... Sant Josep.....dia del Pare....però malgrat tot, nova trobada a les 8:00 a la Plaça Nova. Avui serem l’Oscar, en Josep, en Jordi S i Salva B.

Ja que és el sant d’en Josep, el deixarem triar la ruta que vol fer, i de seguida en tria una per provar de treure’s l’espineta clavada d’un tram de pujada que fa unes setmanes se li va resistir una mica. Malgrat provar d’explicar-nos a on és, no ha tingut sort, però no passa res...... sortim i quan hi arribem ja veurem!!!

Sortim cap a l’Agility i  riera amunt cap a la riera d’Òrrius, seguim cap al Xaragall de l’Espinal, agafant corriol que ens puja fins a la carretera de Parpers.  La travessem i pugem per corriol per anar a buscar l’entrada de l’alternativa de la Font de Javà.

Avui, després de les pluges d’aquests últims dies, els corriols estan força bé i la muntanya presenta un aspecte immillorable.

Fem l’alternativa, agafant a la part final la variant que ens deixa a la casa de Can Ribot, on decidim anar a buscar el corriol que s’entra per sota del Tobogan.

Aquest corriol el vam fer per primer cop a la Transcorredor 2015. D’això ja fa temps i no recordo haver-hi passat fins a la setmana passada. Avui hem pogut comprovar que malgrat haver d’anar en compte en certs moments i tenir zones de pendent pronunciada, la sensació final és que es fa sense problemes i és força divertit.

Continuem a fer el corriol del Gos Perdut per acabar sortint a mitja baixada del corriol del Pi Dret. Aquí era on en Josep ens volia portar.....l’espineta clavada era fer el corriol de pujada fins a enllaçar amb el del Pi Tort.

Doncs apa, “molinillo” i cap amunt. La veritat que la pujada no és gaire llarga, però té un petit tram de força pendent que si no la traces bé i perds tracció és difícil no posar peu a terra.

Un cop a dalt, ens reagrupem i seguim per anar a buscar la variant de pujada que enllaça amb l’alternativa de Can Ribot. Seguim per corriol fins a sortir a les Planes de Can Ribot.

Aquí agafem pista avall, anant a buscar l’entrada del corriol del Gorro. Corriol tot de baixada que ens porta fins a la Font del Sot, on aprofitem per aturar-nos a comprovar els bons treballs d’arranjament que ha fet l’ajuntament de Dosrius......

....i immortalitzar el moment amb les fotos de rigor.

Fins aquí ha estat un “déjà vu” d’una sortida amb en Joan V. Continuem cap a Dosrius on ens ha de deixar l’Oscar, que ja té tard.

La resta anem a pujar la Cita, però aquest cop ens hem aturat a mitja pujada per poder contemplar amb tranquil·litat alguna de les escultures que l’artista Ernest Borràs ha creat dins el Bosc CasaViva.

La veritat que va començar les seves obres amb unes poques escultures fetes amb articles de reciclatge i ara hi ha afegit un munt de retaules, convertint aquesta zona de la serralada pre-litoral en un petit museu a l’aire lliure.

Hem continuat pujant i poc abans d’arribar al pla de Can Nogueres, agafem corriols cap a la pedrera de Ca n’Oms.

D’aquí seguim curt tram de pista i de seguida a enllaçar corriols que ens duen cap a la zona de Coll de Bocs, sortint al Nutrisport.

Pista amunt, per acabar baixant per corriols cap a Can Comalada. Riera i cap a casa.

En definitiva una sortida força completa i sobretot amb un munt de corriols divertits.

Com avui ningú ha pensat en agafar els GPS, no tenim track que penjar.....i us podeu creure la crònica, o no. Jajajaja