jueves, 8 de julio de 2021

Sortides del Gorro i la LLosa

Dissabte 03 de Juliol 2021:

Les setmanes passen que  se les pelen, i ja hem deixat enrere Juny. Primer cap de setmana de Juliol, i nova trobada dels Bicigaló a la Plaça Nova.

Aquesta setmana som en Pere C, Robert D, Quim M, Jordi F, Oscar E, Josep, Xavi B, Ernest i Salva B. A la Plaça també hi ha en Francesc M i en Kiko P que ens acompanyaran una estoneta.

Ja des de primera hora no tenim clar cap a on dirigirem la sortida, només surt en boca d’algú la intenció de fer el corriol del Gorro, però se’ns plantegen diferents opcions per arribar-hi. De moment deixarem la Plaça Nova cap a l'Agility, per no destorbar els bufadors de la brigada municipal d’Argentona, que com cada setmana, continuen amb el seu ensordidor  soroll.

Travessem la riera i rodem tranquil·lament fins passat Can Comalada, on avui agafarem la pista que ens anirà pujant fins a les arrels de Can Bagot. Aquí farem els primers metres de corriol de la sortida. Només un centenar de metres més endavant, trobem el primer trencall, i en Francesc i en Kiko s’enfilaran pel dret donant inici a la seva particular sortida. La resta continuarem més planer cap als Porcs, abans d’entrar en corriols de la zona de l’Esbarzer Gran.

No deixarem de pujar fins ser dalt del Turó de la Gola, abans de deixar-nos caure cap al corriol d’en Toni, o al menys dels trams que encara en queden. En resseguirem uns metres, per continuar  per trams nous que ens portaran a sortir a les cases de La Creu, amb uns últims metres de baixada enporlanats fins a sortir al Coll de la Creueta.

En un tres i no res, sense complicar-nos la vida, ens deixem caure cap al poliesportiu de Dosrius. Travessarem la vila, per sortir cap al Torrent dels Rials, de camí a la Font del Sot.

Ja som al destí de la sortida d’avui, el corriol del Gorro, que farem de pujada. Aquí el grup s’estira i cadascú puja al seu ritme. Primers metres més exigents, amb alguns trams que et permeten anar recuperant esma de cara a alguns trams posteriors més exigents.

Ens reagruparem al sortir a la pista, abans de continuar de pujada cap a les Planes de Can Ribot. Un cop dalt, seguim cap a Sant Carles, fent un tram d’asfalt mentre travessem la urbanització, de camí al Turó dels Castellans.

Altre cop anem a fer trams de corriols, aquest cop, poc més d’un quilòmetre que ens portarà a sortir al Pla de l’Espinal. D’aquí ens deixarem caure cap al Coll de Parpers, on ens deixa en Josep que baixarà per la Via Romana, i l'Ernest i l'Oscar ho faran pel corriol de la Mercè.

La resta continuem pel sender que ens pujarà a la pista just a tocar de l’àrea de Pícnic de Nostra Senyora dels Àngels. Avui farem pista fins a tocar de la Pedrera de la Pedra Blava, on buscarem baixada que ens enllaçarà amb els corriols de Can Vinyamata.

Ara sí, ràpida i divertida baixada fins a sortir a Can Roviró, amb els últims metres que ens baixaran fins a la riera de Riudemeia.

Per avui, ja en tenim prou, només ens queda rodar tranquil.lament per la riera cap a Argentona, tancant poc menys de 28 quilòmetres de sortida força més rodadora que de costum.

Entre una cosa i l’altre, ni hem pensat en fer cap foto, però del que no ens hem oblidat és de gaudir d’un merescut esmorzar Bicigaló, com sempre amb bona companyia.

Diumenge 04 de Juliol 2021:

Diumenge toca sortida dels Bttargentona, encara que alguns per vacances i d’altres per compromisos familiars serem baixa aquesta setmana.

No en sabem gaire cosa de la sortida, però estirant una mica el fil de les imatges de whatsapp, i dels tracks a wikiloc, alguna cosa en traurem en clar.

Per començar, n’hi ha que matinen força, i ja són a la Plaça Nova quan tot just acaben de posar els carrers..

...poc a poc va arribant la resta, i al final seran en Toni P, Francesc M, Kiko P, Salva M, Pere B i Marc G. Al final, casi bé haurem d’agrair a la família el fet de voler passar el dia fora. Amb aquest ramat avui pinten bastos!!!!

Resseguint el track, s’inicia la sortida travessant Argentona cap a la Font Picant, on faran la primera enfilada del dia. Corriols amunt, amb alguna variant que no solem fer, fins i tot fent un petit bucle, passant de baixada a tocar de la Font de la Puput, per tornar a remuntar cap a la zona de les Roques Encantades, on sembla ser que hi ha la famosa llosa que tant en sentim parlar des de fa unes setmanes.

Arribar a la llosa sembla anar precedit d’algun tram costerut, on potser s’ha de posar peu a terra?

I un cop dalt, s’ho miren i alguns ja tenen clar que no la baixaran...

...d’altres es fan els valents...

...i encara que poc després els veiem a sota de la llosa, si no ho veiem en directe no ens creurem pas que l’hagin baixat.

A partir d’aquí es torna a la normalitat, baixant fins a sortir a la pista de Torre Ametller, per continuar amb els clàssics corriols per la zona de Santa Elena d’Agell, amb remuntada passant pel Turó d’en Punsola, de camí a la Pedrera d’en Serra.

Un cop dalt, corriols de baixada que els fan sortir a la pista que puja de Cabrera cap a la Font Picant, on pel que sembla, avui fins i tot s’hi han entaulat una estona.

La sortida es reprèn, per enfilar-se per la pista fins dalt del Castell de Burriac, per tot seguit desfer el camí. Una bona manera de guanyar 150 metres+ en un tres i no res.

Es continua de pujada per la pista cap a la Creu de l’Avellà, passant per l’asfalt de la urbanització La Llobera, amb enfilada final per pista fins al Coll de Gironella.

Ara toca corriols travessant la Brolla de l’Abril, per enllaçar amb el corriol del Roure, que faran de baixada, casi bé segur a un ritme lent, fins a sortir a Ca n’ Altafulla. Un cop a la pista, a rodar cap a Òrrius, per travessar la carretera, enfilar-se cap a Can Guineu, i fer els corriols més clàssics fins dalt del Turó d’Aquença.

Un cop dalt, toca baixada cap a la Pedra de la Fada, el dipòsit d’aigua de sobre Les Ginesteres, i altre cop a baixar tranquil.lament, travessant la Brolla de Riudemeia fins baix de la riera de Pins.

Els de Mataró ja porten casi bé 25 quilòmetres, però els argentonins tot plegat estan arribant als 20, així que no es cosa de tornar per la riera ja cap a casa, i més tenint en compte que encara no tenen els 1000 metres+ a la butxaca.

Encara tindran temps de travessar la riera, i fer un centenar de metres de pujada fins a trobar el corriol de Can Vinyamata, que resseguiran fins a sortir a Can Roviró, per tornar a deixar-se caure cap a la riera.

Ara sí que tot el peix és al cove, riera i cap a casa. Fet i fet deuen ser quarts de dotze i encara hi ha temps per a fer contenta la família!!!

Si la sortida no ha estat ben bé així, tampoc passa res, un cop llegida tampoc està tan malament!!!