jueves, 19 de octubre de 2023

3 dies festius amb sortides de btt i carretera.

Dijous 12 d’Octubre 2023:

Avui, festiu del dia de l’Hispanitat, mentre uns llueixien les seves millors vestimentes en la desfilada militar pels carrers de la capital d’Espanya, d’altres també lluirem les nostres pels corriols dels nostres voltants, i amb aquesta intenció matinarem per ser altre cop a les 8 a la Plaça Nova. No hi ha convocatòria pels Bttargentona, en canvi en Qico S sí que posa fil a l'agulla pels Bicigaló.

Doncs apa, per ser puntuals a la convocatòria matinarem en Quico S,  Pere C, Jordi F, Oscar E, Robert D, i Salva B. Avui farem les primeres pedalades cap a la Plaça de Vendre, i rodant pel carrer de Ca l’Oriol, deixarem la vila per Can Volard.

Ens deixem caure cap al Torrent del Collell, enfilant-nos per corriols `pel Rocar d’en Serra, fins a ser dalt dels dipòsits. En Jordi F ens va enllaçant corriols, amb alguna baixada interessant abans de sortir al Torrent de Can Manreset, amb la següent enfilada cap a la Font d’en Quico.

Seguim de pujada, enllaçant corriols, senders, i algun petit tram de pista, amb algun curt tram de baixada, ara passant per la Font del Castanyer. Però sembla ser que hi ha més ganes de pujar, ara fent part dels trams del DH  a l’inrevés. Quilòmetre 6 de la sortida, i pràcticament només hem pujat, i ja toca baixar.

Ara podrem xalar dels d’aquests trams que tenim pel davant, en els que s’ha de treballar, sense punts excessivament tècnics, però amb pedres i alguns xaragalls que et fan haver d’anar amb compte, tot i això el ritme de baixada està força bé. Tot plegat seran poc més de 600 metres amb un desnivell mitjà del -13,7%, que ens acabaran deixant a Can Raimí.

Un cop acabada la baixada, torna a tocar pujar, i ara ho fem rodant per un tram de pista, que més amunt enllaçarem amb els corriols que s’enfilen cap a Ca n’Altafulla. Aquí ens separem en dos grups, en Pere, Jordi i Salva ens endinsem dins del corriol, la resta continuen pista amunt, i ja ens trobarem de nou un cop a dalt.

Un cop a la pista, i altre cop tots junts, rodem en direcció a Dosrius. Tenim al cap seguir pujant, ara pel corriol del Roure, però abans, en Robert i l’Oscar ens deixaran. Se’n tornen cap a Argentona, mentre la resta ens endinsem dins del corriol.

Pujada tranquil.la, mentre anem decidint com tornar. Aviat ens posarem d’acord, en Jordi F diu que no ha fet encara el corriol d’en Cata amb bici, i avui serà la seva primera vegada. Farem pràcticament tot el corriol de pujada, fins casi bé arribar dalt, on haurem de trencar a l’esquerra per seguir enfilant-nos cap al Coll de Gironella, on tot juts abans d’arribar a la cadena tenim l’entrada del corriol d’en Cata.

Va, no perdem temps, endinsem-nos-hi i a gaudir d’aquets trams de divertida baixada, travessant la Brolla de l’Abril...

...què després de poc més de 700 metres ens ha de deixar al torrent del Xaragall de la Fonta, que resseguirem 0per sortir altre cop a Can Raimí.

Un cop a la urbanització, rodem pel sender del Bosc d’en cabot, tot vorejant la riera de Clarà, on buscarem l’última enfilada de la sortida. Primer pel sender que ens puja cap al Torrent del Manreset, seguint fins a sortir altre cop als dipòsits d’aigua.

Ja només ens queda una petita baixada per corriol, que ens deixa al Torrent del Collell, tornant a entrar a Argentona per Can Volard.

En res som a la Plaça Nova, on avui no haurem de fer cua per asseure’ns al César Diaz. L’Oscar i en Robert estan acabant d’esmorzar, i aprofitarem la taula que deixen lliure,

Unes birres, un entrepà i el cafetó, posaran punt i final als encara no 16 quilòmetres amb 674 metres+ de la sortida d’avui.

Dissabte 14 d’Octubre 2023:

Un nou dissabte, i per unes coses i altres, avui cap Bicigaló ha dit res. Doncs, potser serà un bon dia per quedar-nos una estona més al llit, i sortir més tard a fer una volteta amb la flaca. Fet i fet en s hi posarem a quarts de 10, més que suficient per fer una passejada per les carreteres del Vallès.

Mataró, Argentona, i primera pujada per Parpers, on als trams inicials ens creuarem amb en Manel López que està rodant amb la btt. De seguida decideix acompanyar-me una estona... una estona que al final es convertirà en casi bé 40 quilòmetres d’asfalt enganxat a roda com una paparra. Collons com n’està de fort, sort que no porta bici de carretera!!!

Hem pujat el Coll de Parpers, baixat a La Roca del Vallès, rodat cap a santa Agnès de Malanyanes, Marata, Cànoves, baixada cap a Sant Antoni de Vilamajor, Llinars, enfilada al Coll de Cab Bordoi, i baixada cap a Dosrius.

Aquí ens separem, ell ja fa estona que porta els 1000 metres+, i se n’ha de tornar cap a casa. Ha estat un plaer compartir aquesta estona rodant junts, tot fent petar la xerrada. Jo encara allargaré una mica més, enfilant el Collet cap a la Breinco...

...baixada a Cardedeu, altre cop cap a Santa Agnès de Malanyanes, amb un nou coll de Parpers de pujada...

...baixada final cap a Argentona, per treure el cap a la Plaça Nova. I ja posats, no està de més asseure’ns una estona al xino, i recuperar-nos una mica de l’esforç de la sortida...

...per cert, el xino ha posat 2 panades, però si en Manel ja no hi és, ens l'haurem de cruspir igualment.

Al final, el que havia de ser una passejada pel Vallès, s’ha convertit en 71 quilòmetres i 1051 metres+. Esperem que no ho paguem a la sortida de demà.

Diumenge 15 d’Octubre 2023:

Diumenge hi ha ganes de corriolejar una estona, i amb aquesta intenció tornem a matinar per ser a les 8 a la Plaça Nova.

A aquesta hora la plaça és plena de runners, ansiosos per tornar a fer un entrenament de la propera Burriac Xtrem, i a uns metres més amunt, davant la Fleca Casas, 8 bikers., en Joan B, Francesc M, Javi F, Pere B, Jordi S, Manel L, Jordi F, i Salva B.

La setmana passada va sorgir la proposta d’anar cap a la zona de Llavaneres, i al final la vam descartar. Avui tornem-hi, i ja no tenim excuses, tot i que sabem que això comporta allargar més la sortida, i no tothom ho podrà fer.

De moment, marxem de la plaça cap a l’Agility, i ja anirem veient com es desenvolupa tot. En principi, només travessem la riera, per entrar al Torrent de Can Bellatriu, per juts passada la hípica de Can Salvat, tombar a l’esquerra entrant en el que temps enrere havien estat corriols. Ara, després de la feina de les màquines d’en Famades en les tasques de desforestació de la zona, to s’ha convertit en pistes, o senders amples, digues-li com vulguis, i ha perdut tota la gràcia de passar-hi. Com no tenim cap més remei, anem enfilant-nos-hi, primer sortint a la pista del Camí de les Aigües, continuant cap a la zona de la Vinya d’en Rouaix, i més amunt encara, per acabar sortint al Pi Gros de la urbanització de Can Vilardell.

Seguim de pujada per l’asfalt de la urbanització, cap al Parc Forestal, que travessarem de pujada, per sota del Turó d’en Dori. Un tram de corriols de pujada, i ja serem al creuament de pistes de la Plana del Pou de la Plata.

Ara ens toca enfilar-nos pel corriol de l’Incinerat, i un cop a la sortida, uns metres més de corriol fins dalt del Turó de Tarau. El més lògic si volem anar cap a Llavaneres hagués estat no perdre gaire temps, deixant-nos caure per la pista cap a Can Bruguera, però sembla ser que abans embolicarem una mica la troca.

De moment, baixem del turó corriolejant una mica, amb un petit tram de pista posterior, per anar a fer el corriol Wally. Corriol curt de baixada, amb uns últims metres aixaragallats, que mirarem de salvar fent treballar els frens de les bicis.

Continuem amb l’enllaçada clàssica de puja-baixa de corriols, que ens porten a la Font de n’Oms, on avui continuarem cap a la Font de la Moreneta, per tot just a la sortida, aturar-nos per acomiadar als Jordi’s que ja en tenen prou, i se n’han de tornar cap a casa, però abans, la foto de grup.

Apa, petonets i a continuar!!! Ara ens toca enfilar-nos cap al Plana dels Brucs, i després deixar-nos caure pel tallafocs fins al Coll de Can Xerrac. Uns centenars de metres planers per pista, i ja tornarem a estar pujant, ara pel tram obert per les màquines, que abans era el corriol de Cabró, que ens enfila fins dalt del Turó de Llorita. Posterior baixada ràpida per corriol, i sortirem a la pista del Camí Ral.

Rodar per la pista uns centenars de metres, i un corriol més, i ja som al Coll de Pallarés, tot just dalt del Tintorer. Ara hem de rodar per la pista, enfilant-nos per l’Aspirina cap dalt del Turó d’en Palletes, on just a la dreta trobem el corriol que ens ha d’enfilar cap a la Pedra de la Ferradura.

Aquests 2 propers quilòmetres sens dubte seran els més durs de la sortida. Els primers trams els anem fent força bé, però a mesura que avancem comencen els tram més rocosos, i tècnics. Tot i això, ho farem tot dalt de la bici, això sí, amb les pulsacions cada cop més amunt... i quan ja som a tocar de la Pedra de la Ferradura, trobem a l’esquerra una entrada de corriol que ja hem algun altre cop. El capdavant del grup no s’hi podrà estar, i sense temps a dir la nostra, ja hi som dins. En principi tot baixada, dins d’un corriol força estret, amb alguns punts més tècnics, i amb alguna arrel que avui està més relliscosa del normal, i ens dificulta força la feina.

Acabarem sortint a la pista que puja de la Creu de Rupit cap a la Pedra de la Ferradura, i aquí és on en Pere B agafarà el rol de líder. Diu que el que tenim pel davant ja ho ha fet un altre dia amb en Robert D, i alguns li fan cas. Altres en dubtem, i d’aquí una estona veurem qui té raó.

Els primers metres més o menys bé, però de seguida la cosa s’encigala. Ja sabem on som, de fet, hi hem passat en altres ocasions...però sempre de baixada!!! Com no pot ser de cap més manera, haurem de posar peu a terra, i empentar les bicis, un cop, i un altre, mentre en Pere jura i perjura que ho han fet amb en Robert...vinga va!!! Segur que “aquest dia tampoc hi venia”.

Tot plegat han estat uns 700 metres de pujada fins dalt del Turó del Mig a 550 metres sobre el nivell del mar, i ara per fi, ens podrem deixar caure cap a la Pedra de la Ferradura, tot i que encara errarem una mica la traçada, i tornarem a empentar les bicis per torbar el corriol correcte.

A la Pedra de la ferradura farem una breu aturada per fer alguna foto, mentre mengem alguna cosa...

... ja no tenim temps per més, hem d’anar tornant. De moment desfarem de baixada el corriol que hem fet pujant fa una estona, i que ens ha de baixar cap a l’Aspirina. Si de pujada és exigent, de baixada també, els xaragalls i les pedres baixant ràpid, faran que arribem a baix amb les braços i cames adolorits, i no diem res si ho féssim com en Manel amb una rígida.

Seguirem desfent camí cap al Coll de Pallarès, ens tornarem a enfilar al Turó de Llorita, baixarem al Coll de Can Xerrac, i pujada cap a Can Bruguera. Aquí ens enfilem per la pista cap dalt de la urbanització, aprofitant la font per reomplir una mica el bidó d’aigua.

Tornarem a fer el corriol de l’Incinerat, ara de baixada, per anar a buscar els últims corriols de baixada. Aquí en Manel diu que per avui ja en té prou de corriol, i es deixarà caure per la pista.

La resta, temps enrere haguéssim baixat sens dubte pels corriols d’en Bellatriu, però les màquines els han destrossat, i a hores d’ara no és bona opció, així que ens decantem per baixar per la Nevera. Apa, a xalar d’aquests últims 1,5 quilòmetres, amb ràpida baixada, fins a sortir a la pista del Camí de les Aigües, això sí, amb una aturada forçada als últims metres, on una noia amb e-bike ha fet una “croqueta arrebossada” just davant nostre. Res greu, s’aixeca ràpid, i amb una petita espolsada ja torna a ser dalt de la bici.

El grup ens deixa passar, i seguir corriolejant de baixada cap al Torrent de la Reimina, que travessem, abans de sortir de nou a la Hípica de Can Salvat, i que no pari la festa, gastarem els darrers watts que ens queden a les cames, deixant-nos caure pel Torrent de Can Bellatriu.

Un cop a la riera, baixem cadència, i tornem tranquil.lament cap a la Plaça Nova, on ens entaularem per fer el piscolabis de torn al xino, més que merescut, després dels poc més de 33 quilòmetres amb 1242 metres+.