viernes, 6 de octubre de 2023

Divendres de nocturna, diumenge corriolada amb una Torrassa.

Divendres 29 de Setembre 2023:

Aquesta setmana avancem les sortides de btt a divendres. Fa dies que en parlàvem, i per fi ha arribat l’hora d’una nova nocturna amb sopar inclòs. Hem quedat a les 8 a la Plaça Nova, però per unes coses i altres començarem a pedalar amb una mica de retard. Cap problema, la nit és llarga!!!

No som tots els que voldríem, de fet al final serem en Joan B, Quim M, Pere C, Francesc M, Jordi F, Jordi S, Rafel F, i Salva B.

A la última nocturna de finals de Juny pràcticament no va fer falta ni encendre els llums, avui serà diferent a aquesta hora ja comença a fer-se fosc, i els haurem de menester sí o sí. Res, ens hi posem marxant de la plaça cap a la Plaça de Vendre. Rodarem pel carrer Sant Narcís, cap a Sant Sebastià, i ens deixarem caure cap al polígon. Entrarem a la riera, i farem els primers metres de pujada per la pista de Can Comalada, fins a sortir a les arrels de Can Bagot.

Ens enfilem per les arrels, uns metres més amunt passem pels Porcs, i en res ja som rodant pel sender mentre travessem la zona de l’Esbarzer Gran. Trams més planers, que es faran  més costeruts a mesura que ens acostem al Turó de les Rovires.

Continuem de pujada pel corriol que ens deixarà a la caseta del caçadors, a tocar de Can Ferriols, on ens deixarem caure cap a l’Oasis.

Uns centenars de metres més de baixada, i ja tornarem a estar pujant, ara pels trams oberts de pista a l’Esquei de Ca n’Oms, passant per davant de l’entrada del corriol d’en Toni, de camí al Turó de la Gola.

Encara no hem acabat de pujar, primer uns trams de corriols, sortint a la pista que ens portarà a les Planes de Can Nogueres. Entrarem on hi havia la cadena, i baixarem pels trams que fa poc eren corriols, i ara ja s’han convertit en pista desprès del pas de les màquines en la seva tasca de desforestació. Baixada, fins a trobar la sortida del corriol del Mossèn, per començar la que en principi ha de ser l’última pujada de la sortida. Més trams desbrossats fins a enllaçar amb el sender que ens portarà al creuament de camins de la Plana del Pou de la Plata.

Són casi bé les 10, l’hora que hem reservat per sopar. De fet, estem ja a tocar del Parc Forestal, així que un corriol més, una petita aturada per seleccionar cançó a l’Spotify d’en Rafel, abans d’entaular-nos al Tarannà.

Al restaurant ja tenim la taula parada, només haurem de seure i triar alguna vianda que portar-nos a la boca. Que vagin portant beguda, que ens hem de posar les ulleres per veure la carta!!! Mentre les conversa es va animant, que no manqui de res, xipirons, calamarsets a l’andalusa, croquetes de brandada de bacallà... i com l’enveja és molt dolenta, la flaire de la taula del cantó farà que també ens portin unes lloses per anar preparant-nos la carn, mentre la conversa es va animant.

Ens estarem entaulats una bona estona, de fet ens aixecarem de taula sent ja dissabte. La culpa de tot, la bona companyia, i les dues rondes de ratafia i altres herbes que ens atabalen l’enteniment.

Tot lo bo s’acaba, i al final no tenim més remei que pagar i marxar, però abans una foto perquè no sigui dit que ens ho hem inventat tot.

Pugem a les bicis per anar tornant. L’idea de continuar fent corriols després de sopar ja fa estona que l’hem descartat. Marxarem del Parc Forestal per anar a buscar el corriol d’en Bellatriu, o el que en quedi després de les feines de desforestació que hi està duent a terme en Pep Famades. La veritat que no queda casi bé res del que havia estat un dels millors trams de corriols de baixada cap a Argentona. Pista sorrenca, on hem d’anar amb compte al ser fosc, amb l’afegit de les moltes branques que encara són al mig del camí.

Acabarem sortint al Torrent de Can Bellatriu, que ens tornarà a la riera. Ens arribarem fins a la Plaça Nova, on alguns encara tenen ganes de gresca, però és un quart de dues i tot és tancat i barrat, així que ja no ens queda més remei que acomiadar-nos, i cap a casa.

Que descansin les bicis, i nosaltres també. La sortida de dissabte ens la saltarem, diumenge serà un altre dia.

Diumenge 01 d’Octubre 2023:

Fa sis anys, també diumenge, estàvem per altres coses. Crida per la consulta  sobre el que volíem fer els catalans amb el nostre futur. Tots sabem com va acabar tot, amb urnes plenes de vots, i corredisses a dojo a alguns col·legis electorals... avui, la cosa serà diferent. De moment en Joan B amb el seu missatge de: “jo demà descans que he dormit 3h”, ens deixa clar que no té ganes de corredisses.

En Francesc M diu que s’apunta, en Pere C, i Salva B també. En Pere B és dubte, depenent de com bufi el vent a la nit ja decidirà... i així ens anirem al llit.

Matinem per ser puntuals a les 8 a la Plaça Nova. Van arribant respostes positives, en Jordi S, en Pere B i en Marc X, i a última hora en Javi F, i en Kiko P. Collons, la cosa es va animant, i comencen a pintar bastos!!!

Un cop a la plaça, també se’ns afegirà en Vado Prat. Semblava que seriem pocs, al final som 9. No perdem més temps, que encara se’ns afegirà algú més.

Sense el líder habitual, mirem d’engrescar al grup per fer una Torrassa, i en principi sembla ser que a tothom li sembla bé. Marxem cap a l’Agility, començant a rodar per la riera en direcció al Bell Recó.

Passem per sota del viaducte de la C60, abans d’entrar al Xaragall de l’Espinal. En aquest tram ens trobarem amb en Robert D, Oscar E, Quico S, i en Pep que també han sortit una estona. Una breu xerrada, i a continuar. Tot just passem per sota del Pont de l’Espinal trencarem a la dreta, per fer la primera enfilada de la sortida. Corriol que ens han de pujar cap a les Malloles de Can Pins, que per a alguns són nous,  i on farem els primers esbufecs mirant d’anar més alts de pulsacions, amb en Kiko i en Javi enganxats al darrere.

Un cop a dalt, reagrupament i a seguir. Un centenar de metres més endavant tenim l’entrada del corriol de l’alternativa de la Font de Javà, i com no, ja hi som dins. Això sí, fem una mica el ronso, i deixem que els senglars obrin el grup. Pujada fins dalt del Turó de Can Ribot, on fem un petit bucle “made in Kiko”, abans de sortir dalt de les Planes.

En res som a Sant Carles, on rodarem per l’asfalt cap al Turó dels Castellans...per deixar-nos caure cap al Pla de l’Espinal, mentre els da darrere deixem anar un: “però no anàvem a la Torrassa???”.

Res, res, tot és un altre bucle de en Kiko. Baixem per la pisat cap al Pla de l’Espinal, el travessem, per enfilar-nos altre cop cap als peus del Turó dels Castellans. El fet es marejar una mica la perdiu.

Ara corriolejarem una estona travessant el Bosc de Can Poc, per acabar sortint a la carretera que baixa cap a Santa Agnès de Malanyanes, això sí, encara estranyats de que no haguem entrat al corriol de la Pistola.

Travessarem la carretera, i un altre tram de corriols ens baixaran cap a Ca l’Arumí. Continuem sense aturades, ara enfilant-nos cap a la Pedrera dels Dous, on rodarem uns metres per la pista tot decidint quin corriol serà el següent. Al final, aprofitant que alguns encara no el coneixen, entrarem pel corriol dels ruscs d’abelles, això sí trencant abans a la dreta per anar pujant fins a enllaçar amb el tram clàssic que fem quan entrem tot just per sobre de la pedrera.

Acabarem sortint a l’esplanada del Xalet, on en Jordi S ens deixarà, però abans que faci la feina...

...ep, que la foto ha quedat prou bé. I perqué no dubteu que ell n'és l'autor.

Continuem la sortida, i uns corriols més de pujada ens deixaran dalt de la Torrassa, on ara sí que farem una breu aturada per menjar alguna cosa, tot i que de seguida ja tornarem a la feina,  que ara toca baixar. Primers metres cap al Pla de la Bassa del Llop, per de seguida buscar l’enllaçada de corriols que ens ha de baixar cap al Penjat dels Garrofers, tot i que avui no hi arribarem. Ens aturem per ensenyar al que encara no hi ha passat mai la divertida enllaçada corriolaire que a Strava tenen segmentat com la “Lombriz”. Tot i l’estat massa sec del terreny, xalarem d’aquests trams, tot salivant pensant en el que podrà ser quan el terreny estigui una mica més humit.

Aquest poc més de mig quilòmetre de corriol ens portarà fins a l’entrada del tram final del Dragon Khan, i aquí, com sempre campi qui pugui, tot i que el grup arribarà força compacte al Sot de Can Bosquets.

Travessarem la carretera, i mirarem de deixar-nos caure cap a la Font del Sot, tot i que tindrem que girar cua, doncs els treballs de desforestació a la zona han malmès el camí. Res, tornem a lo clàssic, baixem cap al Torrents dels Rials, i a rodar cap a Dosrius.

A la sortida, anem a buscar l’alternativa de la riera. Corriols de pujada fins a la bassa de la Vinya d’en Santos, abans de deixar-nos caure cap al Torrent de la Feliua, abans d’acabar sortint a la riera pel Torrent de Manyans.

En Francesc M i en Kiko van tard, i ens han de deixar. La resta encara ens queden ganes de gresca, així que entrarem al Torrent de Coll de Bocs, enfilant-nos fins a tocar de la mina, on entrarem en corriols de pujada travessant l’Esquei de Mostarós, que ens han de portar al Nutrisport.

La sortida va tocant a la seva fi, però de moment encara ens queda rodar uns centenars de metres per la pista fins a tocar del barri de Can bagot, on agafarem sender de baixada, que uns metres més endavant s’acaba, obligant-nos a fer un camp a través molt poc trepitjat que ens deixa al Torrent de la Pregontera.

Uns centenars de metres de sender de pujada ens porten a sortir a la pista de Can Comalada, on ara sí farem parell de baixadetes, per sortir a la riera pel canyer de Can Comalada.

Només ens queda rodar tranquil·lament cap a Argentona, o millor dit, esquivant una munió de caminaires participant a la “XVI Mataró camina per l’Alzheimer”.

En Pere B, i en Marc no es podran quedar. La resta ens atançarem a la Plaça Nova, on avui farem el salt al xino. Hi ha gana, i tot i haver d’esperar una estona per agafar taula, ens cruspirem uns bons entrepans del Cèsar Díaz, que mentre uns dormen, els altres ens els hem ben guanyat. De 9 que hem sortit, només en quedem 4, peròp per a que no digueu, aquí us compartim l'esmorzar.

31,72 quilòmetres i 801 metres+, per començar amb bon peu Octubre.