viernes, 3 de septiembre de 2021

Acabem Agost amb corriols tancats, i compra de parcel.les.

Dissabte 28 d’Agost 2021:

Com aquell qui no vol la cosa estem ja acabant el mes d’Agost. Alguns ja hem tornat de vacances, d’altres encara hi són, el que juntament amb alguns  altres compromisos i demés, farà que tornem a ser pocs a la trobada del dissabte dels Bicigaló. De fet, aquesta setmana serem en Pere C, Robert D, Oscar E, Jordi T, Quico S i Salva B.

A les 8 a la Plaça Nova també hi ha en Francesc M i en Kiko P, però avui nosaltres marxarem mentre encara fan el cafetó matiner.

Sortim cap a l’Agility, travessem la riera entrant de cop al Torrent de Can Bellatriu. Primers metres per corriol enfilant-nos cap al Camí de les Aigües, que només travessarem per continuar fent corriols de pujada, amb el que ja és tot un clàssic cap a la zona de la Vinya d’en Rouaix.

Uns primers metres de baixada, per de seguida tornar a pujar fins a sortir al Pi Gros de  la Urbanització de Can Vilardell. Ens enfilem per l’asfalt de la urbanització cap al Parc Forestal, que haurem de travessar, vorejant el Turó d’en Dori, de camí a la pista del camí de la Serra, on farem una breu aturada de reagrupament.

Només travessem la pista, i tornem a corriolejar de pujada fins a sortir a la Plana del Pou de la Plata. Aquí ens deixarà en Quico S que per compromisos familiars, avui disposa d'un "bonobici" de curta durada.

La resta, ara tenim per davant el corriol de l’Incinerat, que farem de pujada fins a sortir a tocar de l’entrada del Covid-19, que en principi no és objectiu de la sortida d'avui.

Continuarem enfilant-nos al Turó de Tarau, per fer un petit tram de corriols de baixada. A la sortida ens aturarem, aprofitant la presència d’un caminaire que ens farà una foto.

A partir d’aquí, seguirem a en Robert, que ens guia a fer un tram de corriol de pujada que ens portarà cap a la zona del Bosc de Can Gel, i que fins avui sempre havíem fet a l’inrevés. La e-bike obrint camí, i la resta al darrera seguint-li l’estela. De fet es puja força bé, i no descartem tornar-lo a fer en d’altres ocasions.

Continuarem per la pista fins a trobar l’entrada del corriol del Mossèn, i ja hi som dins. A pocs metres trobem una variant a l'esquerra que no havíem vist mai, així que ens hi endinsem a veure on ens porta. Només seran uns pocs metres que ens tornen a portar més a baix de la pista, amb lo que farem un petit bucle fins altre cop a l’entrada del corriol, per ara sí fer-lo sencer. Avui el terreny està molt sec, i no derrapar és pràcticament tasca impossible, tot i que ja fa setmanes que tenim ben assumit que un bon ciclista això no ho ha de fer.

Un cop a baix, trobem tancat el camí que volíem fer de pujada...

...sembla ser que al propietari dels terrenys no li fa cap gràcia que hi passi la gent, amenaçant amb sancions i gossos perillosos.

Doncs apa, serem bons jans i remuntarem pels senders cap dalt de Can Nogueres, on trobem que també han posat una cadena a l’entrada. Ara rodarem per la pista fins passada l’entrada del Mossèn, i és que volem fer algun tram de baixada que ens enllaci amb l’Amazones. Poc ens durarà l’esperança, ja que de seguida tornem a trobar el camí barrat i els cartells amenaçadors, així que haurem de recular, i buscar senders que ens tornaran a portar a la Plana del Pou de la Plata.

Farem algun tram de corriol, enfilant-nos al Turó d’en Dori, per deixar-nos caure travessant el Parc Forestal. Baixem per la urbanització de Can Vilardell, per tornar cap a Argentona fent el corriol d’en Bellatriu, amb totes les seves divertides variants, fins a sortir baix del torrent que ens portarà a la riera.

Rodem cap a la Plaça Nova, tancant una sortida de poc més de 16 quilòmetres i 545 metres +. Tot i ser una sortida curta, no hem perdut ni una mica la gana, així que aprofitarem la bona companyia per gaudir del clàssic esmorzar Bicigaló.

Diumenge 29 d’Agost 2021:

Dissabte al vespre nova convocatòria d’en Joan B al grup Bttargentona, i només 2 respostes confirmant. De totes maneres matinem per tornar-nos a trobar a la Plaça Nova, amb l’esperança de que a última hora s’afegeixi algú més.

En Joan B, Francesc M i Salva B som els més matiners. Mentre estem fent el cafetó, arriba en Javi F, i en Marc. També arriba en Kueka, que s’unirà al grup...el corral s’està omplint de galls!!!

Alguns portàvem al cap dirigir-nos cap a la Roca del Vallès, per passar un bon matí gaudint dels divertits corriols de la zona, però aviat despertarem del nostre somni. En Joan B proposa començar amb un Burriac, i potser a tothom li està bé, o ningú gosa a replicar. Doncs apa, dalt de les bicis, mentre travessem Argentona cap a la Font Picant.

A partir d’aquí, amunt que fa pujada. Enfilada clàssica per corriols cap a la zona de les Encantades, amb petit tram de baixada final que ens portarà a la pista de Torre Ametller. Aquí, mentre alguns fem escarafalls per mirar de saltar qualsevol petit entrebanc que ens puguem trobar enmig del camí, en Kueka, sense despentinar-se, es dedica a saltar per sobre dels troncs de pins caiguts enmig del bosc, tot i el considerable diàmetre dels mateixos. Se’ns cau la baba. Per fer això se n’ha de venir de mena... ara començo a entendre el mot de “Ennat” que utilitzen al seu vocabulari.

Però tornem a la sortida, ara ens toquen trams de baixada, amb una posterior remuntada que ens portarà cap a sobre de Santa Elena d’Agell. I a partir d’aquí, més corriols que haurem de per tancar un bucle fins a sortir altre cop a la pista de Torre Ametller.

Ara ens toca poc més de mig quilòmetre de pujada per la pista, fins passada la Pedrera d’en Serra, on trobarem l’entrada del corriol que haurem de resseguir de baixada fins a sortir a la Font Picant de Cabrera.

Avui el terreny està molt sec, i al capdavant del grup es baixa força ràpid, amb lo que és molt fàcil tenir algun ensurt. Perdre la roda del davant et fa anar per terra, i deixar la roba per a la tintoreria.

Com sempre que arribem a la Font Picant, hem de remuntar per la pista fins dalt de la urbanització de Can Tolrà, que com la setmana passada en Joan i en Francesc tornaran a intercanviar les bicis. Ara  tornarem a fer corriols, amb uns 300 metres primers amb trams exigents, per acabar baixant a la Creu de l’Avellà.

A partir d’aquí poc més de 1,5 quilòmetres de pujada per pista, fins dalt del Turó de la Cirera, per tornar a buscar trams de corriol de baixada fins a sortir a la pista del Camí del Mal Pas. Ara rodarem cap al Coll de Gironella, per uns metres més endavant enfilar-nos per senders cap a la Mútua, i d’aquí baixada fins a les restes de Can Genís.

Pugem cap a Coll de Porc, per endinsar-nos dins del Down Blanc seguint l’estela d’en Kueka. Divertida enllaçada de corriols travessant el Bosc de Can Cardí, que ens baixarà fins a Can Blanc.

Un poc a baix ens esperen els que de ben segur seran els últims metres de pista de la sortida, abans de tornar a entrar en corriols que farem per la zona de la Vinya d’en Truc, i que ens portaran a baix de Ca n’Altafulla, amb la posterior remuntada pel corriol del Roure, per sortir altre cop dalt del Coll de Gironella.

Volem acabar la sortida baixant pel DH o l’Xtrem, digues-li com vulguis, però sembla que encara no hem fet prou desnivell positiu, així que aprofitarem per fer corriols de baixada per la zona de la Brolla de l’Abril, per acabar remuntant cap dalt del Pla dels Matxos.

Ara sí, ens endinsem dins del corriol que ens enfila uns metres cap al Turó de l’Esquei del Ros, amb la posterior baixada pels trams més tècnics. Fa un temps que s’hi passa força més bé, però si proves de seguir l’estela d’en Kueka, o tens una bona colla d’angels protectors que t’envolten tota la baixada, o tens tots els números de comprar-t’hi una parcel·la. I això és el que ha passat avui, en Marc porta tot el matí temptant la sort, i al final més que una parcel.la, s’hi ha fet un pessebre. Ha estat una estampa força nadalenca, nosaltres arribant com els Reis d’Orient, i ell embotit dins d’uns arbustos emulant al nen Jesús dins la menjadora, amb la petita diferència de que la Verge Maria que el vigila al costat, en aquest cas és una Trek rígida.

La sang no ha arribat al riu, amb una petita ajuda, i quatre espolsades, ja torna a estar llest per continuar la sortida.

De totes maneres, en Kueka, que té canalla, ja ha de tornar a casa, i en Marc s’hi afegeix. Marxaran per fer el corriol de les Figueres de Moro, cap al Dalipà, de camí a la Vinya d’en Serra que els deixarà ja a Argentona.

Nosaltres encara gaudirem dels ràpids i divertits corriols que ens han de baixar a Can Raimí, passant per la Font dels Castanyers i la Font del Gavatx.

Un cop a baix, rodem per la riera de Clarà cap al cementiri. Polígon cap a la Grumbe, tancant la sortida a la Plaça Nova amb un petit piscolabis, que ens ajudarà a refer-nos d’aquests 24,85 quilòmetres, ratllant els 1000 metres+.