viernes, 4 de marzo de 2022

Corriols per Argentona i Can Bruguera per tancar Febrer.

Dissabte 26 de Febrer 2022:

Tot i arribar tard, tindrem una nova convocatòria dels Bicigaló per a una jornada de btt, així que dissabte tornarem a matinar per ser puntuals a la Plaça Nova. Aquesta setmana som en Pere C, Robert D, Josep, Jordi S i Salva B.

Doncs apa, ja hi som tots, a rodar!!! Deixem la Plaça Nova cap a l’Agility, travessem la riera i ja som dins del torrent de Can Bellatriu. Només passar la Hípica de la Pujada tombem a l’esquerra trobant els primers trams desbrossats per les màquines, i busquem enllaçar amb els antics corriols de la zona. No costa gaire trobar el bon camí, i en un tres i no res som dalt del camí de les Aigües. No ens hi estarem gaire, doncs en aquest tram hem perdut a en Robert. Tocar recular, i serà amb l’ajut d’una trucada telefònica que al final aconseguirem reagrupar-nos.  Curiosa manera de començar una sortida.

Ja tots junts, farem trams més o menys planers cap al Torrent de la Reimina, que travessarem de camí cap a sobre de Can Cabanyes, amb enfilada fins a sortir al camí de les Aigües. No ens hi estarem gaire, un centenar de metres i ja tornem a estar pujant. A partir d’aquí tenim pel davant els trams més feixucs de la sortida. Uns primers metres de corriol, que més endavant es convertiran en pista mentre ens anem enfilant cap a la zona de la Surera de Can Famada. Als trams finals, enllaçarem amb el corriol que coneixíem com la Nevera, i que resseguirem fins a sortir dalt de la Plana del Pou de la Plata.

Encara no portem 7 quilòmetres, i no hem parat de pujar. En Jordi S havia avisat que el “bono-bici” d’avui és més curt de l’habitual, i aquest serà un bon punt per a que giri cua. La resta seguirem  per fer el corriol de l’Incinerat de pujada, amb la posterior enfilada cap dalt del Turó de Tarau. Estem a 437 metres d’alçada, el punt més alt de la sortida d’avui.

Ara toca fer alguns corriols més, amb els primers trams de baixada, per enfilar-nos després per la pista fins a trobar l’entrada del corriol del Mossèn. Dubtes de si fer-lo sencer o no, però ja posats, després de tanta pujada, cap dins a xalar el màxim possible de la divertida baixada, tot i l’estat extremadament sec del terreny, fins a sortir baix del torrent.

Això sí, l’hem resseguit fins al final, així que ens tocarà fer uns metres més de remuntada fins a sortir dalt de Can Nogueres. Un cop a la pista, a buscar altre cop corriols, però aquest cop de baixada. Ràpida baixada per corriols i senders, passant pel Turó de Can Gaspar de camí cap a sobre de l’Oasi, encara que avui, abans d’arribar-hi, tornarem a enfilar-nos una estona cap a sota del Turó de la Gola, on ara sí ens deixarem caure cap a Ca n’Oms.

Seguirem rodant per pista cap al Coll de la Creueta, amb la posterior enfilada per corriol cap dalt del Turó d’en Jofre, abans de deixar-nos caure cap a Dosrius, passant a tocar de l’entrada de l’alternativa de la riera, però avui no serà part de la nostra ruta.

Vorejarem Dosrius mentre rodem a tocar del Torrents dels Rials, fins a trobar l’entrada del corriol del Pi Dret, que avui farem de pujada. Només farem el primer quilòmetre, que tot i que està aixaragallat en alguns punts, es pot anar fent amb tota normalitat. El deixarem tombant a l’esquerra, amb un primer tram exigent d’un centenar de metres, que de seguida es fa més planer. Aquests trams de camí a la cadena de sota de Can Ribot, fa anys eren habituals a les nostres sortides, però ara pràcticament ja no hi passem mai.

Acabarem sortint a la part de dalt del Xaragall de Can Pins, que ara farem de baixada de camí al Bell Recó, per un cop a baix, rodar ja tranquil·lament cap a Argentona.

Com sempre, tancarem la sortida a la Plaça Nova amb un bon esmorzar, on compartirem taula amb en Pepe C i l’Oscar que avui no ens han pogut acompanyar...ahhh, i també amb en Jordi T que avui, per voler-se desempallegar dels llençols a l’hora dels senyors ha hagut de fer una Torrassa en solitari, i com a efecte colateral, ens hem quedat sense foto que immortalitzi la sortida.

25 quilòmetres i uns 800 metres+, havent passat per corriols que teniem mig oblidats, i que de ben segur tornarem a trepitjar d'aquí no gaire.

Diumenge 27 de Febrer 2022:

I sense temps a descansar, diumenge toca matinar altre cop. Avui un constipat farà que en Joan B no ens pugui acompanyar . De totes maneres farà la convocatòria...si senyor, d’això se’n diu un líder com cal!!!

Problemes d’esquena, entre d’altres coses farà que hi hagi algunes altres baixes, i al final serem en Francesc M, Salva M, Miquel Àngel, Toni P, Jordi S i Salva B.

Amb l’estómac calentó amb el cafetó matiner, començarem a pedalar en direcció a l’Agility, sense tenir clar cap a on anirem. De moment, només travessar la riera, igual que ahir, entrarem al torrent de Can Bellatriu, fins tot just passada la Hípica de la Pujada, on farem els primers corriols que ens pujaran al camí de les Aigües.

Un cop a la pista trobarem a faltar al líder, doncs no pararem de pujar per pista fins a sortir al Pi Gros de la urbanització de Can Vilardell. Bé, no és del tot cert, doncs els últims metres seran una encigalada d’en Jordi S per fer-nos pujar per un sender, on fins i tot en algun punt posarem peu a terra.

Continuarem de pujada travessant el Parc Forestal, i més corriols fins a sortir a la Plana del Pou de la Plata. El corriol de l’Incinerat serà el proper punt de pas, amb l’enfilada posterior al Turó de Tarau.

Com ahir, un petit tram de corriol de baixada, i continuem per anar a resseguir el Wally. Seguirem enllaçant corriols, passant per la Font de n’Oms, fins a sortir al  Coll de Can Bruguera.

Ara ens toca travessar la Plana dels Brucs, per acabar enfilant-nos fins dalt de la Plana on hi podem trobar l’entrada de l’Arqueòleg Xtrem, Lechón, Bisturí... però primer farem una breu aturada, que aprofitarem per menjar alguna cosa, i posar bona cara per a la foto.

Tornem a reprendre la marxa fins a trobar l’entrada del Guineueta, i cap dins. Primers trams divertits i revirats que ja tenim més que apamats, fins a trobar el trencall on s’agafa el Ferrari, encara que avui no està dins de la ruta prevista. Aquí han obert uns nous trams de corriols, i avui els tastarem per primer cop. Trams de baixada molt ben treballats, travessant la zona dels Suros de Can Soler. Tot i que al terreny li fa falta força aigua, es fa força bé, sense punts complicats, que acabarem enllaçant amb el tram final de la Hawaiana. Més o menys un quilòmetre de baixada que ens deixarà al Sot de la Salamandra.

Després de gaudir de la baixada no tenim més remei que remuntar, però abans ens deixarà en Jordi S. Avui hi ha la rua de carnestoltes i la canalla el reclama, amb lo que el més ràpid potser serà deixar-se caure cap a Mataró.

La resta iniciarem pujada cap a la Bassa d’en Noe, per seguir enfilant-nos per les arrels mentre travessem el Bosc de la Vendrella, fins a sortir dalt de la plana del Repòs de Sant Bernat a tocar de Can Flequer.  No parem de pujar, primer pel torrent de Sant Martí de Mata, amb els següents trams de corriols que ens pujaran al Coll de Can Xerrac.

Amunt per les arrels del tallafocs, per entrar altre cop a la Plana dels Brucs, que ara fem a l’inrevés de fa una estona, fins a sortir a Can Bruguera.

Ja hem passat el restaurant, però com anem bé d’horari, encara som a temps d’allargar una mica la sortida, així que girem cua i anem a fer el corriol dels Pixats. Fa temps que no hi passem, però el xalarem com el primer dia. Baixada ràpida, en la que ja s’hi ha obert alguna variant nova per evitar els punts més tècnics, on hi entrarà el capdavant del grup. És el que passa per baixar tant ràpid que no els hi dona temps a pensar.

I desprès d’aquesta nova divertida baixada, a remuntar altre cop!!! I ara no ens queda més remei que fer-ho per la feixuga pista del Camí Vell de Can Bruguera, per un cop a dalt, ara sí enfilar-nos cap a la urbanització de la Cornisa, on tornarem a resseguir el corriol de l’Incinerat, aquest cop de baixada.

Seguirem fent corriol cap al Parc Forestal, enfilant-nos al Turó d’en Dori. D’aquí baixada pels esglaons, travessant pel dret el parc. Anem a buscar la tornada pels corriols d’en Bellatriu. Com sempre un luxe poder gaudir d’aquests ràpids i divertits trams de baixada, i avui els podem fer sencers, doncs han netejat totes les restes de branques tallades al tram final.

Acabarem sortint al torrent de Can Bellatriu, i d’aquí en un tres i no res ja som a la riera.

Tanquem la sortida a la Plaça Nova, amb un merescut piscolabis que ens ajudarà a refer-nos de la sortida...

...i avui, aprofitant l’ambient que hi ha a la plaça amb la música i les ballaruques, allargarem més del compte l’entaulament... tot sigui per Carnestoltes!!!!

Amb aquests 24,46 quilòmetres ratllant altre cop els 1000 metres+, tanquem Febrer.