jueves, 31 de marzo de 2022

Sortides per l'Amaito i el Senglar

Dissabte 26 de Març 2022:

Les setmanes segueixen passant volant, i essent de nou dissabte, tornem a tenir sortida dels Bicigaló. Aquest cop, convocatòria d’en Robert D, que per unes coses o altres arrossegarà a poca gent. De fet, tornarem a ser 4 gats, en Pere C, Robert D, Jordi T i Salva B.

Ja només sortir de casa, portem al cap tornar a fer el corriol Amaito, i més avui que la resta del grup encara no l’ha tastat mai. Doncs apa, pugem a les bicis per dirigir-nos cap a l’Agility, on només hem de travessar la riera per endinsar-nos dins del Torrent de Can Bellatriu. Un cop passada la hípica de Can Salvat, començarem a fer corriols de pujada fins a sortir a la pista del Camí de les Aigües.

Només hem de travessar la pista, i ja tornem a estar pujant per corriols cap a la zona de la Vinya d’en Rouaix. Aquí farem els primers trams de baixada, abans de tornar a remuntar fins a sortir al Pi Gros de la urbanització de Can Vilardell.

Seguim de pujada per l’asfalt, de camí al Parc Forestal, que travessarem vorejant el Turó d’en Dori. Més trams de corriols de pujada fins a sortir al creuament de camins de la  Plana del Pou de la Plata.

Sense dubtar gens, ja som pujant mentre resseguim el revirat traçat del corriol de l’Incinerat, i a la sortida encara ens acabarem enfilant al Turó de Tarau. Aquí farem uns petits trams de corriols de baixada, abans de sortir a la pista per on rodarem cap als Boscos de Can Gel.

Ara haurem de fer l’enllaçada de corriol que ja és tot un clàssic, i que passant per la Font de n’Oms ens acabarà portant al Coll de Can Bruguera. Ja som a prop de l’objectiu de la sortida d’avui, però abans hem de resseguir els corriols que travessen la Plana dels Brucs, per enfilar-nos a l’esplanada de la caseta dels caçadors.

Avui no hi ha aturades, així que en res ja som dins del Guineueta. Sense adonar-nos el ritme augmenta, però no serà cap problema, el corriol tot i el seu revirat traçat no té pèrdua, i quan arribem a algun trencall farem una breu aturada per a reagrupar-nos. Mentre gaudim de la divertida baixada, passem a tocar de l’entrada del Bisturí XL que potser farem en alguna altra sortida, avui toca seguir baixant fins a trobar a la dreta l’entrada del Ferrari, i recta l’entrada del Amaito.

Ja hi som tots? Doncs apa, cap dins i a xalar d’aquests trams de baixada, travessant la zona del Suros de Can Soler, per acabar sortint al torrent del Sot de la Salamandra. Poc més de mig quilòmetre de baixada on alguns hem gaudit com la canalla, mentre d’altres l’han trobat una mica més ensopit. La veritat que tot i ser un corriol força nou, ja s’hi nota força el pas de les bicis. Tot i això, no us deixeu enganyar, l’enllaçada des de dalt de la caseta dels caçadors fins a baix és espectacular, i més si s’aconsegueix fer a un bon ritme.

Doncs això, tant els que hem xalat de valent, com els que no, ara no tenim més remei que calçar-nos per a la remuntada que tenim pel davant. De moment comencem per a enfilar-nos per senders cap a la Bassa d’en Noé, per continuar de pujada per les arrels del Bosc de la Vendrella, de camí a l’esplanada del Repòs de Sant Bernat.

Un cop a dalt, ja som a tocar de Can Flaquer, i ara ens hem d’endinsar dins del que es coneix com “el tub”, torrent per sota de l’ermita de Sant Martí de Mata, que hem de fer de pujada, per enllaçar amb trams de corriols que ens acabaran portant al Coll de Can Xerrac.

Ara hem de tornar cap a Can Bruguera, i hem de fer uns primers metres de pujada per pista, per trobar els corriols de la zona de la Plana dels Brucs que ara farem a l’inrevés, fins a sortir altre cop al Coll de Can Bruguera.

Seguim enfilant-nos per la pista cap dalt de la urbanització de La Cornisa. Entrem de nou al corriol de l’Incinerat, ara de baixada. Sortim al Pla del Pou de la Plata. Tornem a fer corriols cap al Turó d’en Dori, i a deixar-nos caure pel dret mentre travessem el Parc Forestal.

Com sempre, no podem desaprofitar la ocasió per fer la tornada pels corriols d’en Bellatriu. Espectacular enllaçada a molt bon ritme que ens acabarà deixant al camí de les Aigües, amb un re-agrupament final abans de baixar altre cop cap a la Hípica de Can Salvat.

Rodant pel Torrent de Can Bellatriu, en un tres i no res ja serem a la riera, i cap a la Plaça Nova on ja ens esperen en Pepe C i en Quico S, amb els que compartirem l’esmorzar Bicigaló. I mentre estem amb aquesta feixuga tasca, encara tindrem temps de compartir una estona de xerrada amb en Quim M que avui ha sortit a provar sensacions amb la btt, en el seu procés de rehabilitació. Si senyor, poc a poc, i bona lletra!!! Amb ganes de tornar a compartir pedalades junts.

Hem començat força bé el cap de setmana, 22,59 quilòmetres amb 835 metres+, i molt bona companyia. Això sí, avui hem trobat a faltar alguna foto, i cosa rara, més tenint en compte que el telèfon mòbil ha estat força present a la sortida d’avui. A veure si la propera setmana estem més per la feina!!!

Diumenge 27 de Març 2022:

La nit de dissabte a diumenge toca canvi a l’horari d’estiu, així que hem d’avançar una hora el rellotge, i dormirem una hora menys. Haurem de tenir-ho en compte si no volem fer tard a la convocatòria dels Bttargentona, que avui la sortida en principi pinta bé.

Aquesta setmana hem vist a les xarxes un cou corriol per la zona de la Torrassa, el Senglar, i de seguida s’ha dit d’anar a resseguir-lo.

Abans de les 8, en Joan B, Miquel Àngel i Salva B ja estem fent un cafetó, mentre van arribant en Francesc M, Javier F, i Salva M.

Ja hi som tots, així que arrenquem la sortida cap a l’Agility, per entrar a la riera, on rodarem cap al Bell Racó. Passem per sota del viaducte de la C60, entrem al Xaragall de l’Espinal, passem per sota del pont de la carretera de Parpers, i ja som enfilant-nos pel Xaragall de Can Pins de camí al Turó de Can Ribot.

Un cop dalt, fem el corriol alternatiu que ens puja cap a les Planes, abans de dirigir-nos cap a Sant Carles. Travessarem la urbanització, i altre cop a fer corriols, passant pel de la Pistola, abans de sortir a la carretera que baixa cap a Santa Agnès de Malanyanes. Hem de travessar la carretera, i altre cop per corriols, baixarem fins a sortir a Ca l’Arumí.

Un cop creuada la carretera ens enfilem cap a la Pedrera dels Dous, on tot just passada aprofitarem l’entrada del corriol que ens enfilarà cap a les restes de Can Cames, i a partir d’aquí a enllaçar corriols sense parar fins a sortir dalt de la Torrassa del Moro.

Avui no hi ha aturada, desfarem un petit tram del camí que acabem de fer, per anar a buscar el nou corriol del Senglar. Tot i això, ens veurem obligats a una petita aturada per inflar la roda d’en Salva M que ha destalonat en un xaragall. Ho solucionem amb quatre manxades...

...mentre la resta mirem embadalits.

Apa, continuem i en res ja som dins de corriols de baixada. El ritme augmenta, i el grup es trenca en dos. Estem resseguint els trams que vam veure a les xarxes per la zona del Bosc de Can Suari, i arriba un moment on tenim 3 opcions, a l’esquerra la del vídeo, recta, i dreta. El capdavant del grup ha tirat recte com senglars, la resta ens aturem per mirar si els fem recular, però ja són massa avall, així que no queda més remei que seguir recte. Tot i això, trams de baixada divertits sense excessiva complicació que ens deixa a tocar de Can Casavella, ben a prop del Mogent.

Portem 15 quilòmetres, i ara toca remuntar, i tenim per davant feixuga pujada per sender, amb uns primers trams força pedregosos, tot i que les rodes s’hi agafen força bé. A mesura que ens anem enfilant recordem aquests trams d'una de les edicions de la Torrassa Xtrem. En poc més d’un quilòmetre tornarem a ser dalt de la pista just per sota de la Torrassa, on tornarem entrar al corriol que hem fet fa una estona.

Avall que fa baixada, i aquest cop si que agafarem el trencall a l’esquerra. Els propers trams són  encara més divertits, molt ben treballats, amb un parell de punts més tècnics que podem fer dalt de les bicis, excepte el petit baixadó final, on alguns no ho veiem del tot clar, i aquest cop el farem a peu.

Sí senyor, 2 trams de corriols nous per la zona del Bosc de Can Suari, i encara queda una tercera variant que potser provarem en una altra ocasió.

Si hem xalat baixant, ara que som a tocar de Cardedeu, toca remuntar de nou. Passarem per sota de la via del tren, i rodarem uns trams d’asfalt, passant per davant del restaurant del Mogent, de camí a la Urbanització del Coll. Entrem dins del Torrent Fosc, i ens començarem a enfilar per corriols, travessant la zona del Bosc de Can Pellisser, fins a sortir altre cop a Ca l’Arumí. Un cop a dalt, sender de pujada fins a sortir a tocar del restaurant de Sant Carles, on hem de continuar pujant fins a Can Ribot.

A partir d’aquí ja tot ha de ser baixada, i triarem la opció de l’alternativa de la Font de Javà. Primers metres pels trams oberts en els treballs de desboscament fets a la zona, on en un petit salt del camí tenim un ensurt d’en Miquel Àngel, o potser podríem dir una mena de “front flip”, o que collons.... un “ostión de categoria!!!”. La bici per un cantó, en Miquel Àngel gratant marge. Menys mal que només ha estat un ensurt, la bici no té res, ell sembla ser que amb quatre espolsades estarà llest per donar-nos les oportunes explicacions: “per fer el salt primer has de comprimir la forquilla, però ha fet tope, i m’ha expulsat per sobre del manillar.” Deixa, deixa, no em parlem més, que com ens a senti en Putin agafarà idees de com llençar .els míssils encara més lluny.

Com sembla que tot està bé, continuem amb la baixada fins a reagrupar-nos amb en Joan i en Francesc que s’han aturat una mica més avall. Ara sí tots junts, acabarem de resseguir aquests trams de corriols fins a baix del Bell Recó.

Tornada per la riera cap a Argentona, i tanquem la sortida a la Plaça Nova, on encara ens queda temps per a entaular-nos una estona amb el piscolabis que ens ajudarà a refer-nos de la sortida.

Abans de marxar, encara compartirem una estona de xerrada amb en Pere B que avui ha sortit a estirar cames fent un collets amb la flaca, acompanyat d’en Pere C, Robert D i l’Oscar E.

Amb aquests 30 quilòmetres i poc més de 900 metres+ tanquem el cap de setmana de btt... i amb un altre corriol nou per afegir a les nostres sortides.